Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19981 til 20000 af 114307
-
Frihedsgrader
ForumindlægHej - jeg sidder og forbereder mig til eksamen. Jeg skal forklare, hvad frihedsgrader er, og jeg har fundet denne definition på nettet: "Antallet af frihedsgrader bestemmes som regel som antal frit varierende observationer fratrukket antallet af estimerede parametre". Men hvad er de va... -
Dansk-Engelsk ordbog til mac
ForumindlægJeg har fået en ny Mac computer...! Da jeg skal bruge den til min uddannelse, har jeg MEGET brug for en dansk/engelsk og en engelsk/dansk ordbog. Er der nogen der kender en type der kan installeres på en Mac computer... Eller hvad kan jeg lige gøre? Helst til få penge. Det er vigtig... -
omdrejningslegeme om y-aksen
Forumindlæghejsa jeg står overfor en mundtlig eksamen, hvor jeg skal kunne fortælle lidt om formlen for omdrejningslegme om y-aksen. Jeg mangler lige at kunne sige lidt om hvorfra vi har formlen 2pi ∫ (x*f(x))dx fra? er der nogen der kan hjælpe mig lidt? :) mange tak og god weekend :) -
Matematik C-niveau - cosinus, sinus, pythagoras
ForumindlægHej hej,. (: Jeg har et spørgsmål til mundtlig matematik eksamen på C niveau, og har problemer med dette spørgsmål: Redegør for centrale resultater vedrørende retvinklede trekanter (pythagoras sætning, sinus, cosinus) Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man kan besvarer dette spørgs... -
FSA FYSIK ?
ForumindlægHej FSA Fysik mundtlig er i sig selv ret let, men alligevel kan jeg ikke finde ud af hvordan man kan lave en ordentlig disposition. Hvis jeg fx trækker emnet magnetisme, er der så nogle der kan give et eksempel på hvordan en god dispostion ser ud? Jeg har virkelig brug for den, skal til eksamen... -
Forsøg om UV-stråling
ForumindlægHej! Jeg skal op i stråling til eksamen og jeg har derfor valgt at tage UV-stråling (hvordan det "fungerer" og påvirker menneskekroppen) som underemne. Hvilke forsøg vil være relevante for vores emne? Vi har i forvejen et forsøg med UV-perler, så ikke et forsøg der viser at UV-stråli... -
Skifte fra stx til hhx
ForumindlægHej Hvis man skifter i 2.g fra stx til hhx så starter man jo i 1.g på hhx. Men mit spørgsmål går ud på om ens eksamens karakterer fra fx. biologi kommer med i ens snit når man går ud af 3.g på hhx eller om man starter på en frisk angående karakterer når man skifter fra stx til hhx. Er der n... -
Potentiel energi! - haster
Forumindlægskal til eksamen i morgen, men mangler stadig at finde ud af nogle ting. Ptentiel energi er jo energi der har mulighed for at omdannes til kinetisk/ termisk energi ik'? betyder det så også at en marsbar er potentiel energi da vi (hvis vi spiser lortet) optager det og omdanner det til energ... -
Forskel på ulemper/fordele ved fag og metode
ForumindlægHej (: Jeg sidder og skriver mit talepapir til min AT eksamen her på fredag og er kommet i tvivl om hvordan jeg skal få adskilt de to punkter med at forklare fordelene og manglerne ved brugen af de valgte fag og så fordele og ulemper ved metoden der så ligger bag ved synopsen. Ender man ikke bar... -
Parablens symmetri
ForumindlægEr der nogen der lige vil gennemrette mit bevis for parablens symmetri? Da jeg ikke kan få det hele til at give mening, går jeg ud fra at der er nogle fejl i. Det jeg især er i tvivl om er markeret med rød . Skal til eksamen imorgen, så det ville da være rart hvis der kom et svar hurtigt :) -
Geometriske steder - forklaring
ForumindlægHalløj! Jeg beskæftiger mig med Euklids geometri (her op til den mundtlige eksamen) og skal bl.a. fortælle lidt om geometriske steder... Men altså, hvad er disse geometriske steder for en størrelse!? Jeg tror ikke rigtig, jeg forstår ideen bag - gør I? Jeg skal eksempelvis gøre rede for konstrukt... -
Lineær funktioner og parameterfremstilling
ForumindlægHvordan hænger parameterfremstilling og lineær funktioner sammen? Jeg skal, i et af spørgsmålene til matematik mundtlig eksamen; "Redegør for lineære funktioner og lineær vækst. Redegør desuden for brug af vektorer til at beskrive linjer i planen." og der står også at jeg kan komme in... -
Andengrads og cos
ForumindlægHej. Nogen der ved hvornår man bruge cos og andengradsligning sammen når man skal beregne sider/vinkler? På forhånd tak. -
Forklar sammenhængen mellem grafen for et andengradspolynonium og antallet af rødder.
ForumindlægDette er spørgsmålet jeg ikke helt ved hvordan jeg skal angribe. Hvad menes der, og hvordan skal man svare? -
Reducering
ForumindlægHvordan reduceres? (a3-a2b)/(a2-2ab+b2) a3-a2b=a2(a-b) (a^2-2ab+b^2)=(a-b)^2 a2(a-b)/(a-b)^2 a2(a-b) Tak på forhånd, God jul til alle -
Diskriminant
ForumindlægJeg er igang med at prøve på at bevise for diskriminantformlen. Og bliver forvirret her: (2ax)^2 + 2*2axb + b^2 =d Næste trin, skulle det være sådan her: (2*ax+b)^2=d Men hvad bliver der af 2*2axb? .... -
ligning
Forumindlægi et koordinatsystem går en linje gennem punkterne A(1,1)og B(2,4) bestem en ligning for linjen.er helt på bar bund for ide´er -
Reducering..
ForumindlægHej jeg tænkte på om i ikke kan hjælpe mig :P da jeg er så dårlig til reducering ^^ reducer: 4a^2 - 4ab + b^2 / 4a - 2b -
isoler x
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c. for hvilke værdier af a og b, kan dette ikke lade sig gøre? -
Trekant - kender alle sider, ingen vinkler
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvor a=2, b=3, c=4, hvordan finder jeg så trekantens vinkler? På forhånd tak (:
