Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19981 til 20000 af 154719
-
Hjælp! :)
ForumindlægReducér udtrykket: (p+q)^2-p(p+2q)+(p+q)*(p-q) -
median
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med formlen for at finde længden på en median i en trekant? -
magnetisme
ForumindlægHej jeg skal op i Fysik på mandag, der er bare nogle ting jeg gerne vil vide inden, og det er, Hvordan en magnet virker sådan over pensum, og hvorfor noget stof er/ikke er ferromagnetisk, og hvad der skal til for, at et stof bliver tiltrukket af en magnet. I må godt komme ind på kvarker og andr... -
Niels borh atommodel?
ForumindlægJeg har et sprørgsmål som jeg skal svare på til min fysik eksamen på C niveau? "Bølger med vægt på elektromagnetiske bølger, og specielt Niels Bohrs atommodel." man kan ikke helt finde sammenhængen op elektromagnetiske bølger og Niels Bohrs atommodel ;) håber en eller flere som kan hjæ... -
sinus.. en opgave.. :)
Forumindlæghvordan regner jeg det her ud ? I en trekant betegner a,b og c sidernes længder og A,B og C størrelsen af vinklerne. Det gælder, at: a/sin A = b/sin B Beregn A, når B = 35 grader, a = 4 grader og b = 6 grader. -
En der kan hjælpe med matematik?
ForumindlægJeg sidder med en opgave der går ud på at: \nBestemme de tal v, for hvilke det gælder, at arealet af det af vektor a og vektor b udspændte parallelogram er større end 10.\n\nlængden af vektor a = 5 og længden af vektor b= 3 vinklen (a,b) = v grader, hvor 0<v<90.\n\nHvordan skal tage sådan e... -
Familie-tangent
ForumindlægHejsa..Jeg står og skal lave en opgave med en familie af funktioner.. Jeg er gået lidt i stå ved det sidste spørgsmål..:fa(x) = (2a+3)x^2+x+1 , a ikke lig -3/2Jeg skal bestemme a så linjen med ligningen y = -3x er tangent til grafen for fa..Umiddelbart ville jeg mene man skal sige fa'(x) ... -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
gang parentes ud?
Forumindlæggang følgende parentes ud: (a+b)(p+q) = a*p+a*q+b*p+b*q = ap+aq+bp+bq ? -
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
Vektor problematik
ForumindlægOpløs vektoren c = (4;5) efter vektor a og hatvektor a, når vektor a = (5;2).Om vektorerne a og b er det givet, at længden af vektor a = 3 og vektor b = 2*vektor a - 3*hatvektor aBestem vektor a * vektor b, vektor a * hatvektor b og hatvektor b^2.Om vektorerne a og b oplyses, at længden af vektor... -
Reducer
Forumindlæg(a-2)*(3+a)..... =. a*3-a*a+2*3-2*a =. 3a-a^2+6-2a = 1a-a^2+6 ...... Korrekt? -
Liner Bevægelse
ForumindlægHej I kloge åge folkens :D jeg ska op til eksam her på mandag, men jeg kan ikke gå videre fra mit eksamspørgsmål nr et :( Den handler om Lineær bevægelse (jeg forstår ikke hvad læren vil have os til at skrive eller forstå her - jeg forstår ikke hvad er en Lineær Bevægelse? - selvom jeg ha... -
Overemne og disposition.
ForumindlægHejsa Sidder og har trukket emne til min 24 timers fysik eksamen. Har trukket overemnet Den Nære Astronomi, og der står: Specielt: Månen og dens faser, sol- og måneformørkelser. Fortæl om Planetsystemet, herunder noget om ellipsebaner. Har lavet en disposition over hvad jeg kommer ind p... -
SRP matematik
ForumindlægHey Jeg sidder bare og undrer mig over, hvordan jeg kan være kritisk indstillet over for mine matematikbøger og fysikbøger. Det er jo noget, der vægtes højt i vurderingen, om man har været selvreflekterende osv. jeg har redegjort for en hel masse i min matematikdel i SRP, men jeg har altså ikke ... -
Bølgelængden
ForumindlægJeg skal finde bølgelængden i en fysik opgave.. alt der står er "beregn bølgelængden ved hjælp af trekantberegning og gitterformlen" - Jeg har regnet trekanten ud og har også gitterformlen, men når jeg forsøger at regne tallet bliver det et meget lille tal...kan i forklare mig hvad jeg ... -
Forskel om man er dreng eller pige..
ForumindlægHar en teori, som jeg vil høre om der er andre der bifalder!?Jeg synes nemlig jeg kan se en sammenhæng mellem visse fag, og så om man får højere karakter hvis man så er en pige eller en dreng.Tag fx et fag som psykologi. Her behøves en dreng ike sige ret meget før læreren giver ham en god årskara... -
Et års planlægning
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at holde et sabbatår, hvor jeg samler nogle pointer ind pga mit gennemsnit. jeg vil samle point sammen i forbindelse med uddannelserne farmaceut, tandlæge mm. er der nogen som har en god ide til arbejde som relatere til disse uddannelser. Jeg har tænkt mig, at hæve karaktere... -
Bedømmelse af AT
ForumindlægHej. Jeg har netop været oppe i AT. Jeg fik 7, da censor i fysik følte jeg manglede noget om et relevant emne jeg ikke husker hvad var. Men jeg føler dette ikke kan være retfærdigt, da jeg er blevet vejledt af en fysiklærer på skolen, der sagde at det jeg havde var godt og derfor her jeg ikke læ... -
Centrifugalkraften
ForumindlægHej alle Jeg har lige et spørgsmål, som omhandler hvorfor jorden ikke støder ind i solen. I min søgen, fandt jeg frem til at det skyldes centrifugalkraften, men dette kan jeg ikke give mening, fordi den teori bygger på accelation. Hvordan kan man forklare, hvorfor det er centrifugalkraften...
