Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19981 til 20000 af 98817
-
Funktioner
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op på lidt matematik, og jeg er kommet i tvivl om hvordan ved man om der tale er om en Linære funktion, eksponentielle funktion eller en potensfunktion i en opgave ? Håber der er nogle der har svaret :) -
Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp
ForumindlægEn som kan hjælpe med vedhæftet opgaver - er ikke så god til matematik! Dog kan i hjælpe med at forklare mig hvorledes jeg løser den . så skal jeg nok prøve! Virkelig virkelig stor tak på forhånd -
Algebra: 2. gradspolynomier
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til 2. gradspolynomier - Da jeg skal lave en matematik afl. om det..\n\nProblemet er, at min matematik lære har været syg de sidste 3 uger, så vi har ikk fået forklaret hvad det er..\nSå jeg føler at jeg står lidt på bar bund..\n\nOpgaven lyder sådan her:\n·Præsent... -
ortogonale linjer
Forumindlægl⊥m⇔a⋅c=−1 Opgave 1 Linjerne l og m er givet ved ligningerne l: y=2x-4 m:2x-4y+8=0 a. Undersøg om l og m er ortogonale. l⊥m⇔ a⋅c=−1 har linjen l hældningen 2 Har linjen m hældningn 2 Linjerne er ikke ortogonale så? -
andengradspolynomium
Forumindlæghjælp, har fået en opgave, se bilag... Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan den skal udregnes? -
Forklaring
ForumindlægHej...Er det nogle der kan bevise andengradsligningen for mig, jeg fatter nemlig ikke en pind af det...Malfoy -
Lineær funktion
ForumindlægGrafen for en lineær funktion, f, går gennem punkterne (-4,4) og (2,1) Bestem en forskrift uden brug af hjælpemidler. a= 1-4/2-(-4) = -0,5 b = 1/-0,52 = -4 Men b skal give 2, da jeg kender forskriften y=-0,5x+2 Hvad gør jeg forkert? -
<optagelse.
ForumindlægHej Er der overhovedet en mulighed, at man stadig kan komme på gymnasiet, det gymnasium jeg vil prøve at snakke med, har ikke fået så mange ansøgninger, så tænkte jeg på om jeg kunne gå ned og evt tale med rektor, og overbevise om at Gym er det jeg virkelige brænder for. Er det overhovedet vær a... -
beregn energi af foton
Forumindlægen elektron i brintatomet overgår fra energitilstand 5 til energi tilstand 2 a)beregn energien af den foton der derved udsendes b) beregn lysets bølgelængde PLS HELP -
oversat rigtigt?
ForumindlægDansk til engelsk.Jeg vil nemlig gerne være sikker, på at det er rigtigt oversat! :)Dansk:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet. Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttede Du skal komme lige hjem fra skole og lave d... -
Hurtig hjælp ingen sag for jer på SP!
ForumindlægHej igen Jeg sidder hjemme hos en kammerat nu og vi kigge lidt frem i matematikbogen, vi falder ver opgaven. Find en ligning for den cirkel, der har linjestykket AB som diamater, hvis A(-3,1) og B(7,5). Vis at punkterne P(7,1) og Q(4,-2) ligger på denne cirkel. Jo ser i det interresante er at... -
integraleregning:S:S
Forumindlæghvordan får jeg c til at blive 1/2 når ((ln(e/2))/2)+c= 1? på forhånd tak -
Repition af eksamensopgaver
ForumindlægGodeftermiddag.. Forude venter en skriftlig matematik eksamen, som jeg forbereder mig på ved at løse tidligere eksamenssæt. Jeg er dog stødt på nogle vanskeligheder, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg sidder med bogen, "eksamensopgaver i matematik 2" - 3årigt forløb til a-nive... -
Cirkler og linjernes skæring
ForumindlægJeg forsøger at forstå først at forstå cirklens centrum udefra eksemplet herunder: Hvis man kender cirklens centrumkoordinater og linjens ligning, kan man beregne den vinkelrette afstand mellem centrum og linje ved hjælp af distanceformlen. Hvis denne afstand er mindre end radius vil der vær... -
gradsadverbier
Forumindlæg1. Hun har en udsædvanlig god stemme 2. han er meget glad 3. hun er næsten for aktiv 4. jeg tror simpelt hen ikke på dig 1. She has an unusually good voice. 2. She is very happy. 3. She’s almost too active. 4. I simply not believe in you. -
Michael Strunge - Dansk mdt. eksamen
ForumindlægHej Alle =) Jeg er i den situation, at jeg skal til eksamen i morgen i mundtlig dansk A på STX:( Jeg har dog det problem at ét af de emner som vi kan komme op i er Michael Strunge, og i den forbindelse mangler jeg noter til hans følgende digte, da jeg var syg, da min klasse havde om dette emne: ... -
Oldekspert søges... Eksamen i morgen:/
ForumindlægHar et kæmpe problem... Følte ellers jeg havde okay styr på det her shit, indtil jeg læste Staten:O Kan nogen fortælle mig hvordan Hulebilledet lige kommer ind i denne sammenhæng? Jeg har skrevet i mine noter, at hvis jeg kommer op i Symposion i morgen, så skal jeg perspektivere til Hulebilledet.... -
Kemi notater
ForumindlægJeg skal op tli kemi´B eksamen om 2 uger. Jeg er virkelig dårlig til kemi og ved slet ikke hvordan jeg skal kunne forsvare min årskarakter. Er der nogen der kunne hjælpe lidt ved at fortælle hvordan eksamen foregår og hvis i evt. har nogle noter jeg kunne se på ville det virkelig redde mit liv. ... -
Forvirrende engelsk som skal oversættes
ForumindlægHar lidt problemer med at oversætte denne sætning. Jeg synes ikke at det lyder helt korrekt. Personligt må jeg bare sige her, at jeg ikke tror, der er noget, der bliver bedre, før vi får en klar aftale om, hvem der skal styre landet de næste 4 år. Mit forslag: Personally, I just have to say t... -
Sætninger
ForumindlægHej, jeg har to sætninger, som jeg har siddet med i to dage, kan nemlig ikke rigtig finde ud af det, I did not spoke to him for three days, jeg skulle finde fejlen og forklare det grammatisk, jeg har fundet det, det hedder speak i sted for spoke, men kan ikke komme med en forklaring? har en til...
