Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19981 til 20000 af 29738
-
Sammensat funktion (løsning)
ForumindlægJeg håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej med den her opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)= 3x^2-2x+7 g(x)=2x-5 Bestem en regneforskrift for hver af de sammensatte funktioner og løs ligningerne. Jeg har så prøvet at finde en regneforskrift: f(g(x)) = f(2x-5) g(f(x)) = g(3x^2-2x+7) J... -
Substitutionsreaktioner.
ForumindlægHejsa, jeg har problemer med de her to spørgsmål, og håber der er nogle som kan hjælpe :) Spørgsmålene lyder som følgende: - Ved reaktion mellem methan og chlor dannes der lidt ethan. Hvordan kan det forklares? - Når methan og Chlor bringes til at reagere, dannes der en del dichlormethan. Gør r... -
hjælp til forståelse af opg..
Forumindlæghej alle ... har kigget meget på følgende opg, men kan simpelhen ikke gennemskue hvad det er man skal .. håber nogen vil hjælpe :) : - For en bestemt plantesort kan sammenhængen mellem, hvor mange planter man dyrker pr. kvadratmeter, og hvor meget den enkelte plante vejer, beskrives ved funkt... -
Haster! Dupont-pyramide - Venstre ben volder mig problemer! Need help indeed :)
ForumindlægDette er egentlig et spørgsmål til Regnskab, ikke afsætning. Jeg skal lave Dupont-modellen ud fra et regnskab, men kan ikke få det til at stemme i venstre side. Omsætningen, variable omkostninger, dækningsbidrag samt faste omkostninger er foreløbige, fordi jeg ikke kan få det til at stemme. De... -
Gravitationsloven
ForumindlægHejsa ! :) Jeg skal lave et eksempel ud fra dette , til mundtlig årsprøve i matematik :) Men jeg kan simpelthen ikke lave et eksmepl + forklaring :/ Gravitationsloven der siger at tiltrækningskraften F mellem to legemer er ligefrem proportional med hver af legemernes masse m1 ... -
Induktion ( Jævn og vekselstrøm )
ForumindlægJeg skal op til fysik på torsdag, og er igang med at lave dispositioner. Jeg sidder fast i emnet Induktion. Min forståelse rækker så langt: Induktion er strøm lavet ved hjælp af en magnet. Og hvis du køre en stangmagnet op og ned i en spole, skaber du en spænding. ( vekselspænding ) - ... -
To linjer, jeg har svært ved at oversætte
ForumindlægDer er lige to linjer i en oversættelse, jeg er lidt i tvivl om. "Ingen forærer noget til nogen" Her har jeg skrevet "Nobody gives anything to anybody" men jeg er MEGET i tvivl. Den anden linjer lyder således: "jeg vil bede dem sænke prisen noget, for at vi skal have n... -
HJÆLP!!! spørgsmål til oversættelse.
ForumindlægDer er lige to linjer i en oversættelse, jeg er lidt i tvivl om. "Ingen forærer noget til nogen" Her har jeg skrevet "Nobody gives anything to anybody" men jeg er MEGET i tvivl. Den anden linjer lyder således: "jeg vil bede dem sænke prisen noget, for at vi skal have ... -
HJÆLP!!! spørgsmål til oversættelse.
ForumindlægDer er lige to linjer i en oversættelse, jeg er lidt i tvivl om. "Ingen forærer noget til nogen" Her har jeg skrevet "Nobody gives anything to anybody" men jeg er MEGET i tvivl. Den anden linjer lyder således: "jeg vil bede dem sænke prisen noget, for at vi skal have ... -
Biologi SSO
ForumindlægGrundet SSO i biologi... Skal jeg lave et forsøg hvor jeg drikker to øl og måler min promille og finder ud af hvor lang tid det tager før alkoholen er ude af kroppen igen. Har set i bøger at der står man forbrænder 1/100 genstand pr. kilolegemes vægt pr. time. Hvis jeg drikker 2 genstande og ve... -
HJÆLLLLLLP
ForumindlægEr lige startet på en videregående uddannelse hvor der skal genopfriskes kemi. Jeg kan huske rimelig meget - men vores lærer har givet os to helt urimelige ligninger der skal løses - og pludselig blev jeg helt blank - var ellers rimelig sej til redox i gym.! Er der nogen der kan hjælpe mig på ve... -
Hjaelp, feedback til dansk stil plz :-D
ForumindlægHej alle sammen :-D Jeg har faaet den opgave til at skrive en analyse af to digte. Jeg har nu faaet skrevet min dansk stil, og sidste jeg skrev en stil, saa fik jeg at vide, at jeg skulle bede nogen om at se på den. Så jeg ville blive rigtig glad, hvis jeg kan få feedback, både indholdet og gram... -
Avita - Arbejdsforhold?
ForumindlægHej! Jeg skal til jobsamtale hos Avita, og jeg er nysgerrig. Hvordan er arbejdsforholdene derinde? Er arbejdsmiljøet positivt? Bliver man behandlet retfærdigt og godt? Hvad med løn? Er lønnen mest provision, eller har man en faktisk fast løn, som ikke afhænger, om man får solgt eller ej? Jeg er... -
Matematik vækstformel
ForumindlægHej Jeg har en udfordringen jeg håber i kan hjælpe med at løse Jeg har et tal tal i 2006 der hedder 10960 tallet hedder i 2015 10240 Hvor meget er tallet i gennemsnit faldet pr. år i procent ? Har prøvet vækstformlen her får jeg et svar der hedder -0,7 % men hvis jeg forsøger at regne den... -
Dansk politik artikler
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til samfundsfagseksamen imorgen. Jeg har trukket emnet "Dansk Politik", og har fået to artikler jeg skal lave en problemformulering ud af. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan problemformuleringen skal lyde, så hvis nogen af jer kunne hjælpe med en fælles ... -
potensfunktion
ForumindlægVægt i gram: 28,4 - 56,7 - 99,2 - 226,8 - 255,2 Engergi behov: 67 - 109 - 167 - 301 - 327 Har så brugt regression og fået: fx=5,910x^0,724 Nu kommer der så et lidt underligt spørgsmål: "En islandsk ryle vejer 84% mere end en canadisk præstekrave. Begge disse vadefugle er omfattet af oven... -
Gennemsnitslig sporlængde på CD
ForumindlægHej guys. Jeg har et problem med at regne den gennemsnitslige sporlængde på en CD. Jeg har regnet mig frem til følgende oplysninger: Sporafstand = 1460 nm Antal spiralvindinger (spor) = 26369 Den ydre diameter = 11,9 cm Den indre diameter = 4,2 cm Jeg skal altså finde den gennemsnitslige s... -
Mængde
ForumindlægJeg forstår ikke helt denne opgave: En dose for digitoxin for hurtig initialisering af digitalis--terapi er total på 1 mg, som fordeles i 3 sub--doser som man giver i intervaller af 6--8 timer. Man bruger en digitoxin sirup opløsning med 50μg/mL som har en densitet på 1,2 g/cm3 . Hv... -
Potensvækst?
ForumindlægBMI (Body mass Index) er et mål for kroppens fedtmasse. Det udregnes ved formlen BMI = m*x^-2, hvor m er personernes vægt, målt i kg, og x er højden, målt i meter. Personerne A og B vejer begge 80 kg, og A er 6 % højere end B. a) Hvor mange procent er A's BMI mindre end B's BMI? -
Diff ligning!
ForumindlægHEJ! Jeg har en diff ligning der gør vrøvl! Først skulle jeg finde tangenten til grafen for f i punktet P(1,3) dy/dx = 3x^2 * (y-1) , f(1)=3 til tangentligning fik jeg 3*1^2 * (3-1) = 6 så y=6x+b <-> 3=6*1+b <-> b=-3 så tangenten var lig med y=6x-3 Så nu kommet mit problem; Je...
