Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3661 til 3680 af 3925
-
hjælp til Danskopgave 1.g
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i min danskårsopgave lave en analyse og fortolkning af Grundtvigs salme "De levendes land" hvis der tilfældigvis er nogen af jer, der har lavet en opgave om det, eller har haft om det på klassen, som i synes er vigtig at have med, vil i så ikke være sød a... -
Kommunisme - Kapitalisme?
ForumindlægSkal lave en samligning mellem Kommunisme og Kapitalisme til en skriftlig opgave om sovjetunionen.Nogle der har nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det?og nogle der har nogle ideer til hvad jeg skal skrive? Gode råd vil lune :) -
Forståelse af omskrivning
ForumindlægEn der kan forklare mig hvordan dette kan omskrives? :) 28/sqrt(5) = 28/5*sqrt(5) -
HJÆLP...du vil rede mit liv ..:-S
ForumindlægEr der nogen, der kan analysere følgende ting:?Film analyseReklame analyseDIGT ANALYSE..... Jeg fatter ikke digte, ligemeget hvordan de er..er der nogen, der kan hjælpe mig med at forstå digte... -
læse op til old
ForumindlægHej. Jeg skal op i old på tirsdag og har besluttet at bruge dagen idag på billeder osv., og resten af tiden på tekst. men er i tvivl om, hvordan man daterer præcist, fx. hvis nu det er en vase fra perioden 1000 - 700 f.kr, hvordan ved man så om den er fra 800 eller 950 ?Desuden er jeg i tvivl om,... -
Odysseen
Forumindlæghey alle sammen,er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en kort gennemgang af 8, 11, 12 og 21. sang?hvad kan man evt. perspektivere til og nogle der har nogle fif til hvad man kan sige hvis man kommer op i en af dem? -
"Mit liv som indvandrer"
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har en opgave eller nogle tanker om digtet "Mit liv som indvandre" af Benny Andersen, som de gerne vil dele pga. en opgave jeg har fået? -
som engelene flyver?
Forumindlæghej,, jeg ville lige spørger om er der nogen der har læst novellen.. Som englene flyver.. for jeg skal afl en stil her på fredag. og har ikke helt forstået opgaven.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe... På forhånd tak:::::)))) Malika...:) -
Dansk eksamen STX 2012 - Litterære artikel Tyngde :)
ForumindlægHej søde mennesker :) Jeg frygter lidt, det som jeg har skrevet til dansk eksamen. Jeg vil gerne oploade min opg., hvis en af jer er interesseret i at læse den igennem, og se hvor den ligger hen.. Jeg er bange for at have misforstået opgaven .. :( Tusind tak på forhånd! -
Hjælp!
Forumindlæghvad gør jeg hvis jeg trækker en novelle, digt eller en tegneserie? har brug for at vide hvordan jeg skal begynde osv håber på svar hurtigts muligt -
AT-Eksamen 2012
ForumindlægHvordan er det gået med folk i AT? -
Psykologi C eksamen på HTX
ForumindlægHej! Skal snart op til eksamen i faget Psykologi C. Da jeg selvfølgelig går efter den bedste karakter, kunne det være fedt, hvis der var nogle (der evt. har været op før) kan forklarer mig lidt om det. Lige nu er jeg hamrende nervøs, og kan have svært ved at finde det overskueligt. Selvom ... -
Bestå engelsk
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag, og det er ikke min stærke side. Jeg skal have 4 for at bestå, da jeg fik 00 i skriftlig engelsk. Hvad kræver det til eksamen for at få 4? -
Rumgeometri
ForumindlægHej Jeg har et privat projekt kørende med beregning af magnetfelters udseende omkring diverse solenoider, ledere, mv. Felternes udseende er der styr på, og jeg kan fremstille plottetabeller i 3D. Jeg vil nu gerne se billeder af disse felter, og som eksempel har jeg vedhæftet billeder af en sole... -
Analyse og fortolkning!! Litterær artikel
ForumindlægHeejsa ! har denne stil for til mandag i dansk. og vil bare vide om der er nogle der vil hjælpe mig med det. Det er om salmen "Dend Fierde Aften-Sang" (fra Aandelige Siunge-Koors Første Part, 1674.) Mange tak, hvis I svarer :-) Bare skriv med det samme tak, da jeg hurtigst muligt ger... -
Analysemodel?
ForumindlægEr der nogen der har en god analysemodel til religionstekster til eksamen!? -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
11 eller 13 i religion?
ForumindlægHej Jeg sidder her og terper og terper. Nu er der snart en ende på det hele tirsdag hvor jeg skal op i religion og få huen. Jeg har meget bruge for et 11 tal til at rykke mig 0,1 op i snit, og måske give mig en chance for at komme ind på mit drømmeuddannelse. Er der nogle rigtige kloge hoveder... -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave at tage udgangspunkt i det folkelige gennembrud, hvor jeg skal holde et oplæg omkring Martin Andersen Nexø, og samtidig perspektivere det folkelige gennembrud til ekspressionismen. Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kan gøre dette? Jeg må også indrømme at...
