Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3901 til 3920 af 3925
-
Nadine Gordimers "country lovers" og "city lovers"
ForumindlægSidder med srp - og har fået til opgave at analysere og fortolke Nadine Gordimers "city lovers" og "country lovers". Derunder skal jeg give en grundig karakteristik af novellernes væsentlige personer samt en disskussion af forfatterens måde at bruge skønlitteratur til at bes... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har været op i engelsk skriftlig , og tror ikke lige det gik så godt tænkte på om i kan kigge den igennem og om i bare kan sige hvad jeg sådan cirka ville få ,, Good morning everybody, I am Jane Buckingham. Thank you for invited me, and it is a pleasure to talk about Echo Boomers.... -
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der lige vil kigge min dansk analyse igennem? Kan ikke rigtig komme videre og det haster. Tak på forhånd ;) Hos regnormene analyse: Sprog: Billedsprog: ” Selvom mor altid var sød og gerne ville snakke med hende, så føltes det som om Regitze var lukket in... -
Synopsis Eksamie-er opgaven rigtig??
ForumindlægJeg skal op i eksamien i samfundsfag B, Jeg har lavet en synopsis, den er ikke HELT færdig endnu, men er der nogle kyndige der kan give mig et fingerpeg om hvad jeg kan gøre bedre og hvad der evt. mangler? Hvilke fejl er der osv? ALT er en hjælp ! :o) TAK! Tema: Familien i det senm... -
Folevise -r Ebbe Skammelsøn
ForumindlægFolkeviser, middelalder og ”Ebbe Skammelsøn” Folkeviser kom til Danmark fra Frankrig i 1100-tallet. De er episke viser, som blev populære omkring 1200- og 1300-tallet. Folkeviserne findes i række forskellige kategorier: Trylleviser, danseviser, ridderviser, høviske viser og historiske viser. Fæ... -
Billedeanalyse af "udslidt"
ForumindlægHej alle: er der nogen, der vil være så søde at se på min billedeanalyse af "Udslidt", og eventelt komme med noget feed-back? Mangler jeg noget? Teksten er således: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemale... -
Billedeanalyse "Udslidt"
ForumindlægHej alle: er der nogen, der vil være så søde at se på min billedeanalyse af "Udslidt", og eventelt komme med noget feed-back? Mangler jeg noget? Teksten er således: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemale... -
Billedeanalyse - Udslidt
ForumindlægEr der nogen, der hurtig vil tage et kig på min billedeanalyse af "Udslid" På forhånd tak. Teksten er her: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemaleri. Selve størrelsen på maleriet er: 207 X 270 m. Ku... -
Udslidt- billedeanalyse
ForumindlægHej: Er der nogen, der vil være så søde at læse min billedeanalyse af Udslidt, og rette for eventelle fejl mm. På forhånd mange tak. Teksten kommer her: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner, H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemaleri. Selve størrelse... -
Fransk mundtlig A - Hvis nogen har tid
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i Fransk mundtlig i morgen, og det ville være en kæmpe hjælp hvis nogle havde tid til at hjælpe mig da jeg ikke kender nogle der kan fransk. Har skrevet en tekst om teksten indtil videre, og lige nu sidder jeg og omskriver det til en disposition. Er dog rime lig usikker ... -
Mundtlig dansk
ForumindlægPistol analyse Jeg har valgt pistol, da jeg synes instruktøren har været god til at bruge virkemidler til at vise, hvad vi skal se og forstå. Pistol er instrueret af Andreas Thaulow, og blev udgivet i 2016. Jeg ville mene, at kortfilmen har to undergenre. Den ene er socialrealisme... -
Projektopgave om den 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg går i ottende klasse, og om et år skal jeg altså til FSA. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt gjort mig nogle tanker angående den projektopgave som skal "laves", og jeg har allerede på nuværende tidspunkt fundet det emne jeg vil arbejde med: "Den 2. Verdenskrig". Baggr... -
AT (religion og samfundsfag)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og mit overordnede emne er: "rejser". Jeg har religion og samfundsfag som fagkombinationer, og jeg har om kultursammenstød og social arv. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvilken metode der vil være god at bruge til rel... -
Hvad skal du efter gym?
ForumindlægNu er skoleåret "snart" ved at være omme... man skal i hvert fald til at overveje hvad man vil efter gymnasiet, og i starten af året er der en masse Åbent Hus-arrangementer. Hvad overvejer du at lave efter gymnasiet? Sabbatår? Eller direkte på universitetet? Hvilken uddannelse? -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
dansk
ForumindlægHey I dygtige mennesker! Jeg plejer at være god til at skrive stile, hvor jeg som regel får 12 eller 10, men i dag, til terminsprøven, gik klappen sgu ned... de første par timer kunne jeg slet ikke skrive noget, og da jeg egentlig kom igang, så var tiden gået.. Jeg vil nu gerne høre jeres ... -
HJÆLPP KOMMA I STIL
ForumindlægNaturalismen opstod i Frankrig i sidste halvdel af det 19. århundrede, hvorefter den blev spredt til andre europæiske lande. Ordet ”naturalisme” betyder naturforsker og kan sættes i sammenhæng med den naturvidenskabelige betragtningmåde. Naturalismen havde sit gennembrud i Danmark efter 1870 og b... -
analyse
ForumindlægGartneren og Herskabet I denne stil som er skrevet på baggrund af H.C. Andersens ”Gartneren og Herskabet”, vil jeg i min analyse af historien hovedsageligt arbejde udfra personkarakteristikken af henholdsvis, gartner Larsen og Herskabet. Bl.a. vil jeg forklare deres forhold til naturkraften, samt... -
Talepapir - jødeforfølgelse - historie årsprøve
ForumindlægJeg ville blive superglad hvis nogen gad læse mit talepapir igennem og sige hvad de mener om det og om de synes der er en rød tråd? Jeg skal op imorgen tidlig (d. 10/6-09). Jeg kunne også godt tænke mig nogle forslag til hvad jeg evt. kunne perspektivere til? Mvh Louise Haack - og på forhånd tak!...
