Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5421 til 5440 af 127115
-
aktiv i timerne
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er hvordan jeg bliver aktiv i timerne? Der nogle timer, hvor jeg siger noget og nogle hvor jeg er musestille. Hvor mange gange skal jeg række fingeren op og sige noget pr. modul/time. Skal starte på gymnasiet, så jeg vil gerne give et godt første indhåndstryk. Tak på forhånd... -
Hjælp til matematik opg!!!!!!!
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Linjen n har negativ hældningskoefficient og danner en vinkel på 45 grader med x-aksen. Linjen m går gennem punktet P(3,-2) og står vinkelret på n. Angiv en ligning for m. Jeg er på bar bund er der nogen der kan hjælpe mig ????? På forhånd tak!!!!!! -
Oversættelse
ForumindlægHej folkens! Jeg er igang med at oversætte nogle sætninger, og har lidt problemer.. Jeg har prøvet at gøre det så godt som muligt, men det ville være dejligt hvis nogle ville kigge på dem (: Jeg giver dem bøgerne - les doy el libros min mor siger at jeg skal give dem bøgerne - mi mama... -
Bestemmelse af linjestykke
ForumindlægHej, I vedhæftede opgave kan jeg simpelthen ikke finde ud af at bestemme længden af linjestykket. Hvad gør jeg? -
Statskundskab i Århus eller København?
ForumindlægHej Er i tvivl om jeg skal læse statskundskab i Århus eller København efter sommerferien. Jeg foretrækker Århus som by mere end København, men vil lidt hellere læse selve uddannelsen i København, da der her blandt andet er mindre økonomi og metode. Synes også at det er fedt, at universitetet... -
Odyssen sang 6. , 22. og 23.
ForumindlægHej , jeg ville høre om der var nogen der havde nogle gode notater til 6. sang, 22. sang og 23. sang i Odyssen, da jeg kan komme op i det til eksamen ? Håber der er nogen der kan hjælpe? Og hvis der er nogen der har notater til alle guderne? -
funktion
Forumindlægf(x)=b*a^x, hvor x tilhører R, a skal være større end 0 og ikke 1. og b skal være større end 0!På grundlag af dette skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable. og det samme skal jeg med f(x)=b*x^a,hvor ... -
Oversættelse - Loch Ness
ForumindlægHjælp til rettelse af oversættelse.When you first arrive to the Scottish town, Inverness and take your first walk at the main street, you get the impression that a lot of the inhabitants of the town, lives by the myth about the Loch Ness monster. In almost every shop window you see Nessie-posters... -
Hjælp til spansk.
ForumindlægHar er brug for en hurtig rettelse af spansk stil, til både grammatik og andet. På forhånd tak -
00 i stil
Forumindlæghej Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fremover... :( 00 i engelsk stil er et skidt resultat... jeg vil gerne lære sprogetordentligt og prøver på at gøre det bedste jeg kan men det går ikke.. Enten bliver indholdet skidt ellers bliver det usammenhængende... :S Hvad skal jeg gøre ??? Skal gør virkeli... -
algebra
ForumindlægHey people! Jeg har et udtryk som lyder; 9y2 + 4x2 + 12xy / 2x + 3y Er kommet frem til dette: 9y2 + 4x2 + 12xy / 2x + 3y → 2(4,5y2 + 2x2 + 6xy) / 2x + 3y men kan ikke komme videre herfra. Nogle der vil give en hjælpende hånd, please? Tak! -
Strøm
ForumindlægHej Jeg har længe været i tvivl om dette vedrørende strøm, men har ikke fået et tilfredsstillende svar på spørgsmålet endnu. Hvorfor er der mange der benævner "vi indsætter en spænding i ledningen", når det er strøm vi har i en ledning. Vil man ikke sige strømstyrke fremfor spænding? ... -
Bo vs. Lykketoft
ForumindlægDet seneste stykke tid har der været meget snak om Bo Rohdes manglende kvalifikationer og kritiseret at han har stillet op som modkandidat til posten, men jeg synes helt ærligt at han burde få klapsalver..Han er ærlig og var fra starten klar over risikoen for at blive til. Men han stillede op for... -
elektrokemi
ForumindlægDer sker en formindskelse af kobberionkoncentrationen i højre halvcelle.. Det er da forståligt at sulfationer drives fra kobberionopløsningen gennem den porøse væg over i zinkionopløsningen. Samtidig bevæger zinkioner den modsatte vej.. Det forstår jeg ingenting af.. er der en der kan forklare ... -
f(x) ?
ForumindlægHeey :) Det ville være dejligt om nogen kan hjælpe mig med det her, jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre? opg 68. a=0,5 , c= -2 og grafen går gennem punktet (5,3) ??? Det står bare sådan i opgaven, som jeg har fået. -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s... -
når man skriver stil
Forumindlæghej Når man skriver en dansk og engelsk stil skal man så ikke gå efter en analysemodel ?? f.eks.har jeg en tekst som er en artikel skal jeg så ikke lave en artikel analyse om den, hvis jeg skal skrive om den ?? eller hvad kommer det an på?? -
Gloser veninger ?? :)
ForumindlægHej folkens. Er der ikke nogen der har nogle gode veninger/gloser til engelsk skriflig eksamen. ville være dejligt hvis i ville dele dem, med os der er så "hreldige" at skulle op imorgen ;) På forhånd tak :) -
Spg. Gymnasium - A niveau -> C niveau
ForumindlægHej Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien, og jeg har valgt mat på A niveau. Vil det så sige, at jeg starter det 1. år med at have mat på A niveau - rent fagligt (sværhedsgrad). Eller starter jeg med at have det på C niveau, hvor det derefter gennem årene bliver sværere og sværere o... -
Bevis for løsningsformel til andengradsligninger
ForumindlægHej, er ved at gennemgå beviset for løsningsformlen for andengradsligning, men der er nogle ting jeg ikke helt forstår. Håber meget at der er nogen der vil hjælpe for skal op på onsdag.ax^2+bx+c=0 <=> x^2+(b/a)*x+c/a=0(x+(1/2)*(b/a))^2-((1/2)*(b/a))^2+c/a=0(x+b/(2a))^2=(b/(2a))^2-c/a(x+b/(2...
