Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6301 til 6320 af 160716
-
Matematik opgave: Ligning
ForumindlægHar en opgave der lyder således: Grafen for en linær funktion går igennem punkterne P(1,-6) og Q(2,-3) a. Bestem en forskrift for funktionen. Bestem kordinatsættet til grafens skæringspunkt med y aksen Bestem kordinatsættet til x aksen. HJÆLP -
B-niv-opgr. matematik
ForumindlægNogen der lige har tid til, at mig med disse opgaver? Reducér udtrykket. xy+x^2/xy En funktion f er bestemt ved f(x)= x^3+2x+8. -Bestem f’ (1), og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1, f(1)) Bestem integralet ?1og0(x^3+ e^x)dx -
Vigtig matematik spørgsmål-- HASTER!!
ForumindlægJeg har noget matematik for til i morgen, og har lavet det mest, men 2 spørgsmål er der gået koks i.. Jeg vil helst ikke have i siger svarene, men i fortæller mig, hvordan man regner dem ud opgaverne " 600 Dollars til kurs 720 kkr" " 40 % af et beløb er 100.kr. Hele beløbe... -
Matematik
ForumindlægKan jeg få hjælp til hele fsa matematik 2004? det haster rigtig meget! -
Procentregning - Mundtlig matematik
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme igan med at besvare den opgave til årsprøve i mundtlig matematik på B - niveau. Jeg kan ikke finde enmet i min matematik bog og er derfor lidt på bar bund. Procentregning - Der ønskes en gennemgang af renteformlen og forklaring / betydning af frems... -
Kemi A eksamenssæt 4. juni 2014
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle der ligger inde med facit til kemi A eksamenssættet fra 4. juni 2014 stx? -
Matematik, om firkanter og vinkler
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne ellers simple opgave Firkant ABCD har vinklerne: ∠ A = 90° ∠ B= 105° ∠ C = ? ∠ D = 70° Længde AB = 4 cm og DA = 7 cm a) Tegn firkant ABCD på et papir. b) Hvor stor er vinkel C? c) Hvad er omkredsen af firkant ABCD... -
Matematik supplering mens man studerer bachelor?
ForumindlægHej. Jeg skal til september læse Økonomi (bachelor), hvilket kræver man er skarp til matematik, i hvert fald i første semester. Jeg har dog nogle huller i matematik og har ikke lyst til at føle mig bagud i undervisningen, derfor har jeg besluttet mig for, at supplere matematik B-A om aftenen m... -
Matematik hjælp søges igen.
ForumindlægHåber på i kan hjælpe! Mange gange tak på forhånd til jer! :-) -
Matematik Lineære funktioner
ForumindlægEt hold nv-elever vil undersøge, hvor meget en bestemt mængde vand udvider sig, når det opvarmes. De hælder vandet i en kolbe med prop, hvori der er sat en pipette. Kolben placeres på en varmeomrører, og efterhånden som temperaturen af vandet øges, noterer de temperaturen, og hvor meget vandet st... -
Søger matematik opgave...!
ForumindlægHej alle sammen!Jeg søger besarelserne til eksamens sættet fra 2001 (mat. linje 2-årigt forløb til B-neveau(med hjælpe midler)), der stammer fra hæftet "eksamens opgaver i matematik II". Jeg er godt klar over, at det er forkert at spørger efter besvarelserne bare sådan, men det skyldes,... -
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
ForumindlægNormalt bruger jeg OpenOffice.org til alle mine afleveringer, men jeg har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at min seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at jeg har lært en masse om systemet. Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til ... -
MATEMATIK opg 1 C
ForumindlægNår en lukket beholder med luft opvarmes, stiger trykket i beholderen. For en bestemt beholder kan sammenhængen mellem temperaturen x (målt i oC) og trykket y (målt i hektopascal) udtrykkes ved formlen Y=3,5x+955 a) Hvad er trykket i beholderen, når temperaturen er 10*C? b) Hvad fortæller tal... -
Matematik Rumgeometri Kageform
ForumindlægHej jeg sidder fast i min matematik aflevering. Kan nogle muligvis hjælpe mig med følgende opgaver: En kageform har en facon som en keglestub. Højden er h= 2 cm, radius i bunden er r= 1,5 cm og radius i toppen er R=2,5 cm. a) bestem volumen af kageformen b) bestem overfladearealet af af kage... -
Fortolkning af Matematik Opgave
ForumindlægJeg har 2 opgaver her som er lidt mærkelig, jeg tror de er ude på at snørre mig. JEG BEHØVES IKKE SVAR, blot hints i den rigtige retning :) Opgave 1. Hansen arbejdede i januar 1920 26 dage a 10 timer og hans løn for dette arbejde var 135,20 kr. i 1995 arbejdede Hansens barnebarn i samme firma... -
Hjælp med at forstå matematik mellemregning
Forumindlægjeg har dette udtryk f''(x) = -ak2 * cos(kx) - bk2 * sin(kx) der bliver til = -k2 (a*cos(kx) + b *sin(kx) = -k2*f(x) forstår ikke hvad sker med udtrykket, hvor kommer f(x) fra? f(x) er tidligere defineret som f(x) = a * cos(kx) + bk * c... -
IT-eksamen i matematik...lidt problemer
ForumindlægHej!Jeg går i 2.G. på HTX og er igang med en IT-eksamen, hvor rapporten skal afl. på tirsdag.Jeg har bare et lille problem med den sidste opg. 4 i det kompendie.Opgaven handler om et palleløfter-bord hvor der bliver stillet noget ovenpå (har valgt 10 kN som den kraft der trykker ned på bordet)Bor... -
Opstil en sammenhæng - Matematik
ForumindlægHej :) Opgaven lyder: Vandregningen fra et vandværk består af en fast afgift på 450 kr. pr. kvartal, og vandet koster 29,55 kr. pr. kubikmeter. Opstil en sammenhæng mellem vandforbruget i kvartalet og den pris, man skal betale pr. kvartal. -
Hjælp til matematik 9 klasse
ForumindlægHej er der noget der kan hjælpe mig med at forstå denne opgave?! -
Mundtlig Matematik C
ForumindlægHej.. hvordan forbereder jeg mig bedst til den mundtlig eksamen? Jeg har set at der er mange fra min klasse og de andre klasser der har taget notater herfra :S Er det ikke snyd? For alle viser ikke hvad de har bag facaden og hvorfor er det folk bruger studieportalen.dk inspiration ? C+P ? afskr...
