Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 6401 til 6420 af 174808
-
1 matematik opgave :) ?
ForumindlægHej alle :-) i opgaven står der: angiv følgende som uforkortelige brøker: Er der en der kan hjælpe mig igang med denne opgave, så jeg kan lave alle de andre opgaver? a=4 * 7/8 - altså 7 ???????? - 8 ... -
Matematik hjælp "B"
ForumindlægNår spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5*0,887^t hvor t er tiden. a) bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften z = 20,3 + 61,4 * 0,884^t hvor t er tiden. Opgave a) Bestem nitratindholde... -
Opgave 148 - Teknisk matematik
ForumindlægHejsa, jeg er ikke så god til beregning af cirkeludsnit og ved ikke helt hvordan jeg skal kunne få resultatet til at give det rigtige facit, som er 5493,4 mm^2 -
Simpel, logisk matematik
ForumindlægHejsa, jeg fik en opgave af min lillebror fra 5 klasse (!), som jeg bare ikke kan løsningen på, da det er logisk matematik, trods jeg altså har matematik på A-niveau i gymnasiet!. Er der nogle af jer, der kan hjælpe? Opgaven lyder således: En pige har fået fire kæder med hver tre led i, som h... -
hvilke hjælpemidler må man have med til skriftlig års. prøve i dansk?
Forumindlæghey... tænkte på om nogen her inde har lidt mere styr på hvad man må have med til skriftlig årsprøve i dansk? Foe er simpelten usikker på hvad jeg må tage med! -
Mundtlig matematik b - hhx
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig matematik b eksamen på Tirsdag, men jeg har nogle problemer med nogle af spørgsmålene som jeg skal besvare hjemmefra og jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. - Hvordan forklarer man om lineær programmering, evt. med eksempel - Hvordan løser man en eksponentie... -
Matematik - integral... areal-bestemmelse...
ForumindlægHej hejJeg er kørt lidt fast i denne opgave. Jeg har en idé om at jeg skal isolere x i ligningen, for jeg tror at der med opgaven menes at jeg skal finde arealet udfra y-aksen. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan få det til at passe. Nogen der kan hjælpe mig?En funktion f er givet ved f(x)=x^2-6x... -
Matematik hjælp hurtigst muligt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering, som hedder studentereksamen d. 15 august 2012, og jeg vil gerne sammenligne mine svar med andres, inden jeg afleverer den. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har lavet opgaven, som jeg kan se? Det ville hjælpe mig rigtig meget, da jeg læser på fjernunder... -
Kursus i mat a samtidig med gymnasiet
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle der ved om man kan tage et kursus (Nordsjælland/Lyngby) i mat a eller kemi B niveau, samtidig med at jeg går på gymnasiet? Har behov for hjælp i kemiB og MatA men ved ikke hvordan jeg skal få det, samtidig m... -
Matematik C - andengradsligning og diskriminaten
ForumindlægHej allesammen. Jeg kan desværre ikke finde diskriminanten af ligningen: 2x^2*√(x/4)-1 Er der nogle der kan forklare hvordan man omvender "√(x/4)" til et tal eller finde diskriminaten ud af tallet? På Forhånden tak -
Dumpet mat a og særlige vilkår
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg er usikker på om jeg er dumpet til min mat a skriftelig, jeg skulle op på særlige vilkår i skriftelig, men ikke i mundtlig. Tager man så stadig gennemsnittet af min mundtlige årskarakter og det 00 som jeg får og dividere det med to. Eller er det sådan så... -
Matematik opgaver 1.g
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om der var nogle af de kloge hoveder herinde, der kunne forklare mig, hvordan man løser følgende opgave:I en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinien 12 indskrives et rektangel med siderne x(bredden) og y(længden)a: angiv grænserne for xb: Vis vha. ensviklede trekanter a... -
Hurtig hjælp- lille matematik
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan resultatet skal blive: V=5,6*h^3 Her er spørgsmålet: Opskriv en formel for rumfanget af en lukket kasse, hvis længde er 1,4 gange større end bredden, og hvor højden er halvdelen af bredden. desuden skal h isoleres. her har jeg prøvet lidt, men er gået heeelt i stå... -
har brug for et matematik geni !
ForumindlægJeg skal finde den eksakte værdi af X men skal jeg gange ind i parantesen? og hvordan gør man den med 1/2 ?? 1/2(1+x)=7 -
Hvordan regner jeg denne ud ? matematik
Forumindlæghar vedlagt en fil -
Matematik aflevering 7. Indlandsisen
Forumindlæghjælp mig med opg 6.3 (Ps. jeg har streget det uf fordi det er forkert) -
Matematik opgave 4
ForumindlægJeps nu jeg næsten færdig med opgaven, men kan ikke helt forstår hvordan jeg skal i gang med denne opgave. Er der nogen der kan lave en step by step på hvordan jeg kommer frem til det korrekte svar? Jeg har vedhæftet opgaven og data ark. -
Matematik
ForumindlægNogle der har alle svar til popcorn opgave 5 (matematik) -
Forberedelse til eksamen, 3-årigt A-niveau
ForumindlægHej,Jeg står og skal op i matematik nu på onsdag. Jeg ønsker derfor at vide, hvordan det ville være fordelagtigt at forberede sig.Naturligvis skal man have styr på definitioner og beviser, men er der andre ting, det kunne betale sig at bruge tid på?Jeg tænker fx på, om det ville være fordelagtigt... -
Prøve i matematik - tips/fif?
ForumindlægHej! Jeg har prøve imorgen i matematik. Vi må kun bruge blyaant og viskelæder, ingen hjælpemidler, heller ikke lommeregnger. Har i eksempelvis nogle gode formler, som er god at huske, til prøvem? Emnerne som bliver nævnt i prøven: - Pythagoras' læreseøning - Sinus, Cosiunus &...
