Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 7081 til 7100 af 160716
-
Mundtlig Matematik - Funktioner
ForumindlægOpgave formulering: Du skal definere Logaritmefunktioner, vise nogle sætninger og demonstrere anvendelser af logaritmefunktioner. Jeg forstår ikke helt, hvad det er, jeg skal her og hvilke beviser, det vil være oplagt at bevise? -
HAR EKSTREM BRUG FOR HJÆLP TIL MATEMATIK !!!!!
ForumindlægHej allesammen JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP! JEG KAN SIMPELT HEN IKKE FINDE UD AF AT LØSE DEM HER! Opgave 0 ) a) 2.8 A3 = b * a22 b) F 2 = 4t *s c) S3 + 9s = 0 d) x* (z2 + 6) – 5z2 =30 Opgave 1) Løs ved hjælp af et cas prgram hvert af følgende ligningssystemer... -
Bestem værdien matematik
Forumindlægx2 + (k + 3)x + 4k = 0 Jeg skal bestemme værdien k, der gør at ligningen har én løsning.. Jeg kan nok godt tuske mig frem til resultatet i hovedet, men hvordan stykker jeg det op? -
Matematik og noget med optimering
ForumindlægMin lærer har givet os disse to opgaver, som samtidig også er vores aflevering. Men desværre forstår jeg ikke helt hvordan jeg skal komme igang. /: Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt, hvis ikke med begge to så bare den ene af dem (: 22.9 s. 76 i Trip 2 Materialet til en beholder er mege... -
matematik hjælp
ForumindlægHjælp til opgave 3-7 side 211 i zenit 10 matematik grundbogen -
Matematik u/ hjælpemidler! HASTER!!
ForumindlægHej! Jeg er i øjeblikket igang med at forbedre mig til terminsprøve i morgen, og der er nogle opgaver jeg snubler lidt over, og har derfor brug for hjælp. Disse 4 opgaver skal regnes uden hjælpemidler, og det betyder rigtig meget for mig, at jeg kommer til at forstå opgaverne og udregningerne, d... -
Solstråler i Pantheon matematik !! Hjælp
ForumindlægHejsa! Nogle som har lavet Solstråler i Pantheon opg 4.1, 4.2 og 4.4?? De to første skal man tegne noget i målestoksforholdet 1:300 men er virkelig på dybt vand, har ingen anelse om hvordan jeg skulle tegne den. Altså har fundet beregningerne til dem, men ved ikke hvordan jeg skal tegne det! Hvi... -
Historie eksamen stx
ForumindlægHej Jeg skal op i historie om få dage og har masser af stof jeg skal nå. Jeg er meget forvirret og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. det er self. umuligt at læse alt kernestoffet osv. hvad skal jeg gøre? hvordan skal jeg nå¨3'års pensum på såå kooort tid?? noget der har gode råd?? -
Hjerting kirke - Matematik
ForumindlægHej alle sammen, er der noegn der kan hjælpe mig med følgende opgaver? Du skal bestemme følgende: c) Vinklen mellem linjerne EF og ET d) Vinklen mellem linjerne FG og FT e) En ligning for det plan, der indeholder punkterne A, B, E og F f) En ligning for det plan, der indeholder punkterne B, ... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg er i gang emd at øve mig til samfundsfagseksamen, og jeg vil høre, om der er nogen der ved hvor man kan finde opgavesættene i samfundsfag A (STX)? Mange hilsner Sarah -
Skriftlig eksamen, matematik, 13.maj 2005
ForumindlægDenne tråd oprettet på dette gudsjammerligt sene tidspunkt af døgnet med det formål at ønske alle jer gæve matematikere på det 3-årige forløb til A-niveau held og lykke med prøven uden hjælpemidler i morgen ;-)//Singularity -
HASTER!! Hvad hedder den her form for matematik?
ForumindlægKn = K0 * (1+r)^n eller y=b*a^x Det er noget med et startbeløb der stiger et bestemt antal procent hvert år. Er der omvendt proportionalitet, eller hvad? Hjææælp! Og tak :D -
Matematik B kursus Nykøbing Mors
ForumindlægJeg har lige afsluttet min HHX og holder nu sabbatår, og jeg har de fag, jeg skal bruge til at læse videre på mit næste studie (medialogi i Aalborg), men jeg følger mig ikke sikker i matematik B og bestod kun med et gennemsnit på 4, selvom der på studiet er stort fokus på matematik, hvor kravet e... -
Kædepumpen - Matematik aflevering
ForumindlægHej, er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe den opgave an. Opgavens "forord": Mængden af vand, der bliver pumpet op med en kædepumpe, afhænger af, hvor mange gange drivhjulet drejer rundt. Den mængde vand, som kædepumpen kan pumpe op på et minut, kan beskrives på ved funktio... -
Teknisk Matematik HTX opg. 282
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Jeg aner ikki hvordan man beregner den. En Container med en samlet tyngde F = 25kN (kiloNewton) skal løftes af en kran. Til løfteopgaven anvendes wirer med forskellige længder. For at vurdere belastningen af wirerne, skal du bestemme størrelsen af kræfterne i... -
matematik!!!
ForumindlægHej allesammen.. jeg er igang med en matematik opgave.. håber I kan hjælpe mig. jeg vil gerne vide hvis jeg har lavet opgave forkert.. på forhånd tak for hjælpn :) Frederikshavn White Hawks har på eliteholdet i alt 24 spillere. Holdene i ishockeyligaen har gennemsnit ca. 50 % udenlandske spiller... -
Opg 92 - teknisk matematik
ForumindlægHey :) Har fået en opgave stillet, som flere i min klasse ikke kan løse, så håber i kan hjælpe mig: Givet er et ur med time, minut og sekundviser. På klokkeslettet skal du bestemme følgende: A: Vinklen mellem minut og timeviseren B: Vinklen mellem Sekund og Minutviseren C: Vinklen ... -
MATEMATIK - 1. grads ligning - HJÆLP
ForumindlægGør rede for løsning af førstegrads ligning.. hvordan ville i forklarer det? -
Matematik
ForumindlægNogen derude som kender et program hvor man kan tegne grafer. Ikke excel tak. -
Hjælp til matematik
ForumindlægEr der nogle som vil hjealpe Der st[r Omr[det begynder 2/3 af afstanden fra Søbredden til Fingeren. Tegn omr[det ind p[ kortet.. Hvor stor er arealet af det fredede omr]de Beskriv forholdet mellem areales af det fredede omr[de og hele søen Håber i vil hjealpe
