Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 7621 til 7640 af 160039
-
finde rødder i x²+6x+a=0 er -2
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering til imorgen, og kan ikke rigtigt finde ud af den sidste opgave som jeg mangler at lave den ene rod i x²+6x+a=0 er -2 bestem a og den anden rod Mvh Broeng -
hjælp til matematik
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er en pige på 18, som har problemer med matematiken. Jeg går i 1.g og har valgt matematik på B for at have alle muligheder åbne.Mit eneste problem er bare, at matematikken og jeg, aldrig har gået godt i spænd med hinanden. jeg har altid sagt til mig selv: der er langtid til du... -
matematik
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! eller min email : zejnep2650@hotmail.com -
Matematik
ForumindlægNogle, som vil hjælpe med denne opgave. -
Matematik haster:(
Forumindlæghej, nogen der kan viser hvordan jeg differentier cos-1(x/3) og monotoni forholdene.? Differentier cosh−1(x/3). Hvad er monotoni-forholdene for cosh−1(x)? det vil være stort hjælp, på forhånd tak -
Matematik hjælp
ForumindlægHej jeg har vedhæftet opgaven i en fil. Har lavet den første mangler bare 2 sidste Tak på for hånd!! -
Bestem de værdier af t, for hvilke a ⃗ og b ⃗ er parallelle.
ForumindlægJeg har løst opgave a -
Matematik hjælp
ForumindlægHej. Jeg roder lidt rundt med noget, jeg ikke rigtigt kan få til at give mening. 3 1/2 • 2/5 og 28,8 - 30 + 0,002 - 173. Så er der også 1/4 • 16 + 2/5 • 15 + 5/4 • 40. Det var dem. Jeg har virkeligt forsøgt, men det som om at hver eneste gang jeg er tæ... -
Matematik....
ForumindlægHej der ude. Jeg har en opgave, hvor jeg skal udlede differentialkvotienten f med anvendelse af 3-trinsreglen. Funktionen med forskriften ser sådan ud: f(x) = x2+3x Nogle der ved hvordan man gør?? -
Matematik hjælp!
ForumindlægHvordan beregner jeg denne opgave? (vedhæftet) -
matematik
ForumindlægVi forestiller os en årlig rente på 12%. Vil den dertil svarende månedlige rente være over eller under 1% vil den ikke være under 1% pga fremskrivningsfaktoren eller???? -
Svensk matematik lærer skal sættes på plads!
ForumindlægHej alle sammen.Jeg håber at i kan hjælp mig lidt her, jeg er ikke matematik geni selv, men håber at jeg kan nå et semismart niveau på et tidspunkt.Sagen er den at jeg spurgte min matematik lærer (jeg læser i Sverige på komvux matte A) i dag om man ikke kunne vende på en formel for at slippe for ... -
2 matematik opgaver for de kloge hoveder!
ForumindlægNedenfor er angivet ligningen for en linje og et punkt i planen. Bestem i hvert af de tre tilfælde ligningen for den linje, der går gennem det givne punkt og er ortogonal på den givne linje. a. 2x-3y+4=0 og P (3,1) b. y = -2x+4 og P (-1,2) c. -x = 3y+12 og P (0,-4) En linje går gennem punkterne... -
Matematik
ForumindlægHvordan løser man opgave b -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHjælp jeg forstår det virkelige ikke :( -
Resultater til 3.028, eksamens opgaver i matematik :)
ForumindlægHeej :) Som overkskriften siger, har lavet opgaven, er bare i tvivl om resultaterne også er helt rigtige. Har forsøgt at finde det herinde, men hvis det bare er fordi jeg er en kegle, og de faktisk er her, må I gerne sende et link. Ellers er der nogen der ligger inde med dem? Foresten handler op... -
Nogen matematik genier der kan hjælpe.
ForumindlægHej derude.. Nogen som kan løse nogen af opgaverne. Et telefonselskab har to typer abonnement: Type I: Månedlig afgift: 75 kr. Samtaler 0,50 kr. pr. minut Type II: Månedlig afgift: 100 kr. Samtaler 0,25 kr. pr minut a) Beregn hvor mange minutter man skal tale, for at de to typer abonnement koste... -
Bestem a- og b-værdi for lineær sammenhæng
ForumindlægHej, jeg sidder med en forholdsvist let opgave, da jeg skal bestemme a-værdien og b-værdien for en funktion ud fra noget data. Men når jeg laver en lineær regression som der står i opgaven, får jeg en R^2 værdi på 0,15 som jo er meget ringe.. Jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælpe mig m... -
Matematik - y=ax+b (+ et spørgsmål mere)
ForumindlægHej, jeg har en afleveringen til på fredag. Jeg har problemer med 3 af spørgsmålene, og jeg håber i kan forklare mig hvordan jeg skal finde svaret på dem, så jeg kan forstå det(; spørgsmål 1) i 2005 betalte hver forbruger i Roskilde 382,50 kr. i fast årlig abonnement til Roskilde Elforsyning....
