Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7961 til 7980 af 11183
-
FSA - Samfundsfag?
ForumindlægHej allesammen! Skal snart op til samfundsfags eksamen, og undrede mig bare over hvis der måske var nogle "samfundsmæssige" begreber, som ville være en god idé at kunne? Altså som fx. magtens tre-deling? - Ved godt at der også har været andre med det samme spørgsmål, men synes bare ikke... -
Hvordan opnår man gode karakterer?
ForumindlægHej! Jeg er begyndt på farmaceut uddannelsen og har lige nogle spørgsmål. Hvordan kan man opnå nogle gode karakterer til eksamen. Jeg forstår godt når jeg læser i bøgerne men er ikke god til at løse opgaver. Har karaktererne en vigtig betydning, når man engang er færdig og skal søge arbejde. -
Orden i noter og hvilket sytem bruger I ?
ForumindlægHej alle :-) Bare lige et hurtigt spørgsmål, da jeg sidder og prøver at få orden på notater, papirer og så videre, til det kommende skoleår. Første spørgsmål, er hvordan i holder styr på noter? Bruger i hæfter til hver enkelt fag, en stor mappe eller hvad? Hvad synes i fungerer bedst? Hvor vigt... -
Problemer med blækregning
ForumindlægJeg sidder her med min blækregning og har 4 opgaver hvor jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage, men ikke helt synes jeg kan komme videre med dem. Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig :-) Opgave 1: En funktion er bestemt ved f(x) = x^2 - 5x + 4 Bestem en ligning for tange... -
Omregn
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave noglen mållinger hvor jeg skyder med små ting. Jeg fandt ud af at den skød i gennemsnit 438 cm på 0,9 sek. Hvordan omregner jeg det om til at finde ud af hvor mange km/t den skød -
Bordtennisturnering
ForumindlægGodaften! Opg. lyder; I en bordtennisturnering skal 6 deltagere spille alle mod alle. Hvor mange kampe skal hver enkelt deltager spille? Hvor mange kampe bliver det i alt? Hvad i alverden skal jeg? På forhånd, tak :) -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
HJÆLP! outline skal afleveres i morgen :O
ForumindlægHejsa jeg skal aflevere engelsk outline i morgen, og jeg er kommet aaaalt for sent i gang, da jeg syntes jeg har valgt et svært emne og det har været svært at komme i gang:-/ Hvis der er nogen der har ideer til hvad jeg kan kommer ind på, ville det være fantastisk! Jeg har lavet disse spørgsmål... -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
odontologi/tandlæge
ForumindlægHej alle sammen, Hvis man har et gennemsnit på 9.9 med hurtigstartsbonus og ønsker at læse tandlæge, som har en adganskvotien på 10,0 og standby på 9,7 på KU, hvad ville chancerne være for at komme ind på standby ? -
Gymnasie eller efterskole ? Hjælp (er allerede inde i året)
ForumindlægKære alle Jeg startede for 1 uge siden på Aurehøj Gymnasium. Introdagene var sindssygt lange og hårde og jeg følte mig som en ubetydelig lille myre i den kæmpe flok elever. Vi skulle lave nogle virkelig grænseoverskridende ting, og jeg følte ikke der var forståelse for hvis man ikke havde lyst. P... -
Angiv pKa1 og ligevægtkonstanten Ka1 for H2CO3
ForumindlægHej, jeg er virkelig lost med de her opgaver. Selvom begge opgaver er meget ens er de hver fra to forskellige opgavesæt. Det ville betyde meget hvis jeg kunne få en hjælpende hånd! Opgave 1 Angiv pKa1 for H2CO3 i en vandig opløsning indeholdende 0,15 M NaCl ved en temperatur på 20 °C, nå... -
Fysik opgaver
ForumindlægJeg har en test imorgen der omhandler: "Emne: Reaktionsskema for radioaktive henfald, bla. beregning på stofmængde, aktivitet..Der vil også komme en opgave om skråt kast" Jeg har lavet de opgaver der er i bogen, og siden Fysik er et af mine afsluttende fag synes jeg godt der kan være ... -
Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b
ForumindlægHej Jeg har fundet variablerne til a og b og nu har jeg så indsat Jeg ahr skulle finde a og b og det har jeg så gjordt, i det nedenstående: f(192) = 186.60360 Hvad betdyer tallet 186,60360 så, nå f(x) er f(192)? Det er spørgsmål b, som jeg spørg indtil i denn... -
Unfair karakter / skal snart vælge valgfag.
ForumindlægHej SP. Jeg sidder i en krise og stor dilemma. Jeg går i 2.g og i 1.g havde jeg en lære i idært som gav mig 4 som årskarakter, hvilket jeg har været yperst overrasket over og det har været noget, der her fyldt mine tanker siden da, da jeg altid har været aktiv i timerne, sørget for at spørge om... -
Potensfunktion
ForumindlægHej jeg har fået til opgave i en emneopgave, at lave en funktionsanalyse af Denne potensfunktion? f(x) = x3 Hvordan og hvor starter jeg, har simpelthen mistet tråden!! -
Direkte fra gym til uni - hårdt? SABBATÅR ELLER EJ
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne høre fra dem af jer, der har gået direkte videre på universitetet efter gymnasiet, om det er hårdt ikke at have sabbatår eller om I kan anbefale det? Jeg bliver selv student om under en måned, og har i flere år haft planer om at holde sabbatår bagefter, men nu er jeg lidt... -
En som vil rette min tale??? PLEASE
ForumindlægJeg valgt at skrive om klima, fordi der er mange som ikke tænker på klimaet. Jeg var også en af dem som ikke tænker på klimaet, men lige pludseligt så følte jeg at jeg kan gøre en forskel hvis jeg husker at slukke min tv, eller bærbar- når jeg skal have koldt vand, så det varme vand som kommer fr... -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel. -
Dårlige karakter på jura studiet
ForumindlægHej Alle, Jeg har lige færdiggjort mit første semester på jura-studiet.. Dog, så går det ikke så godt. Jeg har det problem, at jeg oftest er god til, at formulere mig mundtligt, men virkelig dårlig til at lyde forstående skriftligt. Mine eksaminer på første semester er kun lige bestået med et ...
