Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8561 til 8580 af 127115
-
Valg af universitetsuddannelse (AU)
ForumindlægHej, Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med mit sabbatår, og er blevet meget usikker på hvilken uddannelse, jeg skal vælge til efteråret. Jeg har planer om at tage hen på AU næste weekend, men inden da, vil jeg gerne have udelukket og undersøgt udannelserne nærmere. Mine interreser: Matemat... -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Oversættelse! til d. 12. oktober!!
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have dette oversat, da jeg skal bruge det i morgen d. 12. oktober. Jeg er mega på skidern hvis jeg ikke får det oversat, jeg har siddet og kæmpet med det i 4 timer nu og kan ikke få det oversat rigtigt! Please hjælp!!!! Det Julia fortæller er noget som hun som person h... -
stamfunktioner og areal
ForumindlægOpgaven går ud på, at man vha. stamfunktioner skal beregne arealet af den punktmængde, der bliver dannet, når f(x)=2^x og g(x)=(1/2)^x og y=4. (Grafen er tegnet i min matematikbog, men idet jeg ikke kan tegne den, kan man bruge sin grafregner og forhåbentlig finde frem til, hvad jeg mener...) (De... -
Det athenske demokrati
ForumindlægHey har her skrevet min foreløbende indledning og problemformlulering:IndledningVi lever i nutidens Danmark (samt en masse andre lande) efter en masse normer og principper. Vi lever i et samfund hvor den enkelte har sine rettigheder og indflydelse på hvordan samfundet skal fungere. Dette finder v... -
dygtig til tysk? hjælp mig!
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med at rette min stil (fylder ca. 400 ord, og begøves ikke at være dybdegående) . jeg er ikke god til sproget, derfor beder jeg om jeres hjælp. jeg vil sætte pris på jeres hjælp! Her er min stil: „Im Juli“ ist ein Film über Liebe/Glück. Die Hauptpersonen ... -
hjælp til rettelse af essay????
ForumindlægHej. i dansk er vi igang med at skrive essay, men problemet er jeg aldrig har skrevet essay før. Så her nedenunder har jeg prøvet at skrive et essay. men jeg mangler en masse spørgsmål og rette den igennem for stavefejl og komma og pumtum så hvis i gider og hjælpe med det ville det være fint. S... -
hjælp til rettelse af essay.
ForumindlægHej er der nogen so der gider og hjælpe mig med at rette dette essay som jeg har skrevet. og sige hvad man kan gøre med i essayet. på forhånd tak hilsen Karsten :) Livet på landet Livet på landet er en glæde i sig selv. Jeg er selv vokset op på en stor gård. Hele mit liv har jeg boet på la... -
hurtigt spansk rettelse:)
ForumindlægVi har læst 2 tekster om bander: teksten om A, som er et interview lavet af B, og en tekst, som ”La lucha de bandas” . Vi har også set en film: ”The world’s most dangerous gang”. I teksten siger A, at banderne <i style="mso-bidi-font-style: normal">v... -
hjælp til Kemi!!
Forumindlæghej folkens jeg tænkte på om der er en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med min kemi rapport? er virkelig lost i det jeg skal aflevere :/ så jeg håbede på at nogen af jer kunne hjælpe med følgende spørgsmål: 1. Er dibrom polært eller upolært? Forklar hvorfor. Illustrer evt. med en teg... -
oversættelse
ForumindlægJeg skal have oversat denne her tekst. Da jeg ikke er god til engelsk, er det rigtig svært for mig :-) Og googletranslate hjælper ikke! så hvis du kan finde ud af lidt af teksten, ville det hjælpe meget! teksten er: Hjemme hos P. Olsen og ude i Grønland Europæere og Inuit er forske... -
haster? alkan ?
Forumindlægjeg kan ikk finde ud af det her forklar, hvorfor der altid dannes kuldioxid og vand ved en forbrænding af en alkan? -
finde rumfang med integraler
ForumindlægJeg har følgende opgave, jeg har givet følgende udtryk for en funktion: f(x) = -r/h * x +r figuren er begrænset af o og h på x-aksen. Jeg skal nu opstille et udtryk for volumen af den når den drejes 360 grader om x-aksen. Jeg kan så skrive følgende: pi * integralen i intervallet h og 0 til ... -
Samfundsfag årsprøve - retning
ForumindlægHej alle søde mennesker herinde! :D I dag har jeg været til samfundsfags årsprøve og synes det kunne være sjovt, hvis der var nogle mennsker, som ville give en bedømmelse af mit arbejde (evt. en karakter?). Problemstillingerne var: 1a: Jeg skulle skrive, hvad jeg kunne fortælle ud fra en ... -
Matematik aflevering
ForumindlægDet her er min sidste opgave i min aflevering! Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe! Afleveringen skal afleveres i dag inden midnat! -
Funktioner af to variable
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave -
papkasser
ForumindlægNogle små papkasser skal fremstilles , så længden er 1,5 gange bredden. Kasserne skal rumme 5 dm^3 . Af hensyn til styrken foldes de så der bliver 2 lag pap i top og bund af kassen . Hvad skal målene på kassen være hvis forbruget af pap skal være så lille som muligt? hjælp!!! -
Opskrift på 2. grads polynomium
ForumindlægHej, jeg er i gang med en opgave omkring 2. grads poynomiummer, der volder mig lidt problemer, der lyder. "Om et 2.gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet(7,4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet" På forhånd tak! :-) -
pilot
Forumindlægjeg er i gang med at skrive min OSO-opgave hvor jeg har valgt at skrive om pilot. til vores opgave skal vi lave et produkt til vores emne men jeg har slet ikke nogen ide til hvad det kunne være. er der nogen der har nolge forslag? på forhånd tak -
projekt - lykkelig
ForumindlægHejsa jeg går i 9. klasse, og skal nu til at have min sidste projekt uge i folkeskolen. Emnet lyder: Verden omkring os. Det er jo et VIRKELIG bredt emne, som dækker over næsten alt. Jeg har valgt at skrive om lykke. Jeg har besluttet mig for, at mit produkt ikke skal være en rapport, men noget l...
