Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8921 til 8940 af 11183
-
Angiv den aktuelle koncentration af fast bariumhydroxid i den vandige opløsning
ForumindlægEt hint til en Kemi C opgave. :-) Den jeg søger hjælp til er b) Er det ikke bare følgende i første omgang? Men hvad mener de med "Angiv den aktuelle koncentration af fast bariumhydroxid i den vandige opløsning."? -
Laplacetransformation
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lære laplacetransformationer.Mit problem er at jeg ved ikke hvordan jeg laplacetransformerer et produkt af to funktioner.Altså hvordan finder jeg fx. L{f(t)}=L{e^-t*cos(t)}Mange hilsner herfra -
Gymnasievalg(linje)
ForumindlægHej til næste år vil jeg på gymnasiet. jeg er gået hen i et kæmpe dillema. jeg er god til samfundsfag og vil gerne have det på A niveau, men så skal man have matematik på B niveau, det er et lille problem da jeg ikke ligefrem er arkimedes. jeg ville bare vide når linjen er en international sa... -
bestem formel til regressionslinje
ForumindlægHvordan er det nu, man finder a og b værdi, Som jeg skal lave om til en formel. altså f (X)=ax + b, når: Tid (min) 5 10 15 20 25 30 km-tæller 112,1 113,9 116,0 118,2 120 121,9 På forhånd tak! -
Om lineær vækst, hjælp :)
ForumindlægHej alle sammen håber i kan hjælpe mig, da jeg er gået i stå ( kig i vedhæftet dokument) -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
Folk på videregående udd.!
ForumindlægDette er mest et spørgsmål til folk, der har en videregående uddannelse.Hvis vi nu siger, at sværhedsgraden stiger med fx 15% fra folkeskole til gymnasium (fastsæt selv den procentandel, du mener passer), hvor meget stiger sværhedsgraden så med på en videregående uddannelse? Skriv lige hvilket ud... -
Hvordan løser jeg dette??
ForumindlægJeg har fået til opgave: Angiv f¨(x0)) for følgende to funktioner: f2(x) = x1/2 * (2x+7) f3(x) = (3√x-1)(x^2-7) Jeg har aldrig haft om det før og ved ikke hvordan jeg gør. Håber en af jer kan hjælpe :-) -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
Åbent hus - Et kig ind i fremtiden
ForumindlægFra artiklen: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=714154 "Studieportalen.dk vil gerne hjælpe debatten lidt på vej. Vi har derfor på hjemmesiden under forum for studievejledning oprettet et indlæg omkring oplevelser til Åbent Hus. Vi opfordrer hermed alle, som kommer af sted... -
differentialligninger
ForumindlægI et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t)(målt i ampere) en funktion af tiden t (målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen 0,4 dI + 10 I = 9, dt ⋅ og I (0) = 0 . a) Bestem strømstyrkens væksthastighed, når strømstyrken er 0,3 ampere. b)... -
STOR historieopgave - HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min dansk/historie opgave, hvor jeg så har valgt at skrive i historie.. Jeg har valgt emnet Kvindekampen i Danmark, hvor jeg især fokuserer på 60-70'erne, hvilke kvinder det var samt at sammenligne med nutiden, og hvordan det har påvirket kvindern... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Analyse - Roman - Perspektivering - Erik Barfoed "bræk"
ForumindlægHej Jeg har læst Erik Barfoeds Roman "Bræk" og jeg mangler desværre lidt inspiration til perspektivering?? Karl :) -
Hvor lang tid tager det?
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at blive børnepsykoloog. Jeg har kigget på den tilhørene Bacheloruddannelse der hører til, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor lang tid den tager? Der står først og fremmest, at den tager 3 år, men der står at første semester tager 3 år, og det gør andet seme... -
Potensrækker og Uendelige rækker
ForumindlægHej Jeg er gået i stå med denne opgave (se vedlagt billede) funktionen er givet ved: -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHej.Jeg skal op i mundtlig matematik i folkeskolen (9. klasse).Nu skal vi jo allesammen op enkeltvis, derfor er jeg en smule bange for at noget går galt.Jeg får normalt 8 i skriftligt matematik, men er på en eller anden måde indstillet på, at jeg godt kan få en to-cifret karakter i mundtlig matem... -
hvornår overhalet
Forumindlægja det er igen noget med vækst. Men har et spørgsmål:Hvis nu der er 1,199 mia mennesker i kina der hvert år stiger med 0,75%og så er der 758 mio mennesker i indien der hvertår stiger med 2,25 %.Spørgsmålet er så, hvornår er kina overhalet af indien i antal mennesker?Og findes der ikke en regnemåd... -
Forberedelse
ForumindlægJeg er så sindssyg dårlig til at forberede mig ordentligt til mundtlig eksamen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne huske et helt emne.. jeg skriver noter, og prøver at gøre dem så selvstændige som muligt (dvs. jeg skriver ikke bare af fra bogen), men når jeg så stiller mig op foran en væg el... -
mdt. Engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til min sidste eksamen i morgen, mdt. engelsk, og ville bare lige høre om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man giver et godt indtryk, og hvordan man kan få et flot 9 tal, da jeg er meget nervøs, håber på nogle gode svar. På forhånd tak...
