Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9421 til 9440 af 23878
-
Fra Eng. til Da
ForumindlægDette her skulle meget gerne analyseres så tekstnært som overhovedet muligt! Vil være taknemmelig for kritiske rettelse, da jeg synes den ikke er helt nem at få tekstnær.RalphRalph represents leadership, the properly socialized and civilized young man. He is attractive, char-ismatic, and decently... -
Samtidshistorie / International Økonomi: Velfærdssamfund
ForumindlægHej. Min problemformulering lyder således: Hovedspørgsmål: Kan den Skandinaviske velfærdsmodel overleve i fremtiden i takt med den stigende globalisering? Jeg vil indledningsvist redegøre for hvordan Danmark håndterede krisen i 1930’erne. Herefter vil jeg analyserer hvilken indflydelsen ... -
Kvinder I industrien
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal aflevere Dansk/Historie på fredag, og jeg har ikke skrevet andet end en enkelt side, og er helt blank. Opgaven skal skrives i historie og som overskriften siger, skal den omhandle Kvinder i industrien. Min problemformulering hedder: "Gør rede for baggrunden for a... -
Argumentationsmodel "I have a dream"
ForumindlægHej alle sammen! :) Er stødt ind i et problem under SRP og er gået helt i stå. Jeg skal lave en analyse af "I have a dream"-talens overordnede argumentation. Jeg er godt klar over, at jeg skal bruge Toulmins argumentationsmodel. Men er der nogle af jer, som har arbejdet med talens ... -
Hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej kære venner Jeg går på hf. og jeg skal træk engelsk tekst imorgen, hvor jeg har 24 timer til at forbrede mig. Jeg er ikke særlig god til engelsk, især til at analyser tekster og sådan. Og det er vigtig at jeg består i engelsk , fordi jeg kan ikke bliver optaget på videregående uddannelse hvi... -
Pleas hjælp(vigtigt)
ForumindlægJeg skal til samfundseksame og mit problemstilling er Analyser hvilken velfærdmodel som passer bedst til at møde de fremtidige udfordringer, der opstår på grund af den øgede globalisering og ændrede demografisk udvikling i danmark? Jeg ved godt indenfor globalisering så der mange virksomheder s... -
Sætningsanalyse (sætningsled)
ForumindlægHej. Er der ikke en som vil forklare mig hvordan følgende sætning skal analyseres. Rikke forærede sin kæreste en slikkepind, som han gav sin mor, der er en stor slikmund. x o (direkte objekt)(hensynsled) fed skrift og akkusativ skrift er for at i kan se hvad der hænger s... -
Godt at have med? Dansk skriftlig årsprøve.
ForumindlægHejsa, vil høre til om der er nogen, der ligger inde med noget godt / notater mm. der kunne være nyttigt at have med til en dansk skriftlig prøve!? Mine notater fra året er forsvundet, så er rimelig åben for alt. Vi har bl.a. arbejdet med Jan Sonnergård, Villy Sørensen, reklame analyse, Gasolin, ... -
The Victorian Age
ForumindlægHello everybody! :) Nogen, som tilfældigvis sidder med et digt, fra ''The Victorian Age'', samt en analyse af det digt? - Eller, er der nogen, som kan anbefale, et godt digt fra ''The Victorian Age'', som man kan lave en god og grundig analyse af? Håber at der sidd... -
Terror
ForumindlægHver gang der er tale om terroe indblandes religionen næsten altid. Hvvorfor er et terror angreb ikke noget politisk? Hvorfor har religionen altid en vigtig rolle i sidste øjeblik? Det ender altid med Islam vs. Kristendommen hvorfor?? -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
Vil en yderligere liberalisering af verdenshandelen gavne ulandenes økonomi?
ForumindlægHej! Er i gang med at skrive en opgave om verdenshandel, og har fået stillet spørgsmålet: Vil en yderligere liberalisering af verdenshandelen gavne ulandenes økonomi?Er lidt på bar bund. Er der nogen der måske kan give mig sin mening omkring dette? -
Ungdomshuset
ForumindlægHvad er jeres holdning til brugerne af ungdomshusets måde, at takle deres sistuation? -
Der findes grunlæggende to slags mennesker
ForumindlægJeg skal skrive dette essay om To slags mennesker. Det er et billede af Wulffmorgenthalor - Et menneske der bygger op, og en der river ned. Jeg har virkelig brug for hjælp. -
Hvordan er gud? - Wie ist Gott?!
ForumindlægHallo allesammen :D Jeg er ved at skrive en anden slutning til eventyret: "Vom Fischer und seine Frau" på dansk: "Konen i muddergrøften" .. Handler om at konen ønsker sig mere og mere og mere hele tiden, og til slut så havner hun i "grøften" dvs. så slutter det med... -
strukturelle og stilistiske træk
ForumindlægHvad skal der forstås med strukturelle og stilistiske træk i dansk ? Hvis det er nogt man skal undersøge? -
Digt - Haster!
Forumindlæg"Engelske Socialister" af Holger Drachmann 1846-1908.Hvad handler den om, kort analyse og perspektivering, altså den generelle analysemodel. Hjælp bedes, vil blive meget glad, skal være i dag.MvhLe Duc. -
Ude af sit gode skind
ForumindlægHey,Er der nogen der har noget om Svend Åge Madsen's "Ude af sit gode skind", skal nemlig analysere og fortolke den, men synes den er lidt svær.Tak på forhånd. -
Klaus Rifbjerg fødsel
ForumindlægHej folkens, jeg har et stort problem. Jeg skal analysere og fortolke digtet fødsel af Klaus Rifbjerg.. er der nogen der kan hjælpe mig.. jeg skal fremlægge om det ..Please !! mange tak .... -
Plagiatspørgsmål og kender i denne hjemmeside?
ForumindlægHej, jeg har haft lidt problemer med at analysere en bog. Jeg fandt derfor en tidligere SRP på studienet med en analyse, jeg skrev alle fodnoterne ned til de forskellige punkter. F.eks: Personkarakterisk "blblalba2" 2 - Side 32 Jeg læste altså kun fodnoterne og har selv skrevet mine sy...
