Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 9661 til 9680 af 160039
-
Hjælp til en opgave i matematik
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. De totale omkostninger TC i $ ved at fremstille Q tons pr. uge af denne vare er givet ved: TC = Q3 - 30Q2 + 500Q + 30 Den producerede varemængde kan sælges til en fast pris på 308 $ pr. tons Beregn det antal tons, som virksomheden skal fremstille pr. uge, h... -
Dumme matematik.. hjælp :(
ForumindlægMin hjerne fungere ikke optimalt idag :( Opgave 6 (Denne opgave er ikke relateret til de andre opgaver jeg har skrevet) Der skal bruges 12 billeder pr. sekund til denne tegnefilm. Hvor langt tid tager billedsekvensen? Opgave1: Der skal bruges i gennemsnit 12 tegninger pr. sekund f... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave: To funktioner f og g er bestemt ved f(x) = -x og g(x) = -x4. Graferne f og g afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af M. Først, så sætter man f(x) og g(x) lig med hinanden. f(x) = g(x) -x = -x4 -x + x4 Så skal det ... -
matematik aflevering
ForumindlægJeg har en spørgsmål til jer derude. Det er fra en afgangsprøve, som jeg gerne vil have hjælp til. Opgaven. Julie vil gerne prøve Det gyldne Tårn. I Køen til tårnet står der 40 personer foran hende. En tur tager 2min 30 sek. i alt. Der er plads til 12 personer pr. tur. Hvor mange minutter og seku... -
Hjææælp Matematik..!!
ForumindlægHej. Jeg har et papir, hvor der står V = 1/3 * H * 3,14*(R2 + r2 +R+r) R: 3,3 cm. r: 2,3 cm. H: 8,5 cm. Spørgsmålet er: Vis, at rumfanget af en kop er cirka 200 kubikcentimer. Og jeg får det til 167.. Men jeg har set, at mange får det til 209, så hælp! Og hvad er reg... -
hjælp til matematik opgave.
ForumindlægIb har købt en ny cylinderformet el-kedel, den har en radius på 6 cm. Han vil sætte et mærke på siden, så han hver gang kan koge vand nok til fylde sin kugleformede te-kanden med radius 8cm helt til randen. • Hvor meget te kan der være i te-kanden? • Hvor højt skal mærket sidde på el-ke... -
matematik heelp
Forumindlæghej ka i hjælpe med dn opgaver løs ligningen: 2*(x+1)*(x-3)=0 -
Matematik til imorgen- HJÆÆLP!
ForumindlægRumfangsberegning find den manglende størrelse i følgende kugler: V= 17,16 cm3 V= 93,4 cm3 d= 96 cm V= 468 cm3 r= 43,5 dm V= 73,5 m3 PLEASE, HJÆLP MIG! -
matematik- HJÆÆÆÆÆÆLP!!
Forumindlæg1) Ambulancen kører tit til lufthavnen for at hente eller aflevere patienter. Turen gennem byen er 2 km. Lufthavnsvejen er 5 km. En lufthavnstur går fra sygehus til lufthavn og tilbage igen. Hvor lang er en lufthavnstur? 2) En dag kører ambulancen 140 km. Hvor mange lufthavnsture kan de kører p... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Jeg skal fremlægge om dette emne, vil det være muligt at nogen kan hjælpe mig? Differentialligninger Fortæl om differentialligninger, gennemgå forskellige metoder til at løse visse typer af differentialligninger herunder lineære differentialligninger af 1.orden og den logist... -
Hjælp MATEMATIK brøker
ForumindlægHvordan omkriver man en brøk til decimaltal og procent?? HELP -
Matematik - hvordan gør man=
ForumindlægDu ved, at arealet af hele trekanten er 24. . Hvad er højden i trekanten? -
Hælp til matematik
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe mig med denne opgave, ved at give en forklaring på hvordan jeg løser den ? -
Matematik ligning
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at reducere ligning med parentes Vil i skrive med udregning, altså hvordan i har gjort det (2x-10)-24=5x(2+5y)-2(3-5y)= :) -
Matematik rabat.
ForumindlægHej jeg har meget svært ved denne opgave er der nogle der kan hjælpe -
matematik, rente
ForumindlægKan i hjælpe mig med denne opgave? 300 kr. sættes i banken til 4% p.a Renten efter 4 mdr.bliver? -
Matematik - Diagrammer
ForumindlægHej. Når man skal skrive et diagram på papir og har foreksempel tallet: 1 695 264 Hvordan finder man så ud af, hvor lang ens rette linje i diagrammet skal være. Fordi tallet er meget stort, og det er meget lettere at sætte tallet 20 ind i et diagram, i forhold til det tal foroven. Håber nogle ... -
HJÆLPE MATEMATIK
ForumindlægHej jeg har vedhæftet et billed af en opgave jeg sidder med lige nu, den er meget nem, men kan ikke lige se fidusen :( Please help me ! skal aflevering aflevering i dag -
Hvad sker der her? - Matematik
ForumindlægHej. Det er fra trin 2-3.. Hvor der i stedet 1 står p i nævneren osv. Kan ikke se hvad i alverden der sker her.. Sikkert en eller anden simpel regel, men kan simpelthen ikke se det... -
matematik aflivering
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1894600
