Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10301 til 10320 af 33009
-
Funktionen f(x) = 4a^x har halveringskonstanten 6. Bestem a.
ForumindlægFunktionen f(x) = 4ax har halveringskonstanten 6. Bestem a. Funktionen g(x) er nén eksponentiel udvikling med begyndelsesværdien 87 og en fordoblingskonstant på 10. Angiv en regneforskrift for g. hvilken formel er det jeg skal bruge her? På forhånd tak. -
Student
ForumindlægHej Alle sammen! Det her er år var mit sidste år på gymnasiet. Jeg har tænkt mig ikke at komme til eksamnerne, fordi jeg ved, at jeg enten dumper eller kommer ud med et elendigt gennemsnit, altså jeg siger nej til at blive student nu. Ved I om man kan blive student på blot 1 år andre steder end ... -
introducerende artikel
ForumindlægHvad er en introducerende artikel ? -
hjæælp fordoblingskonstant
Forumindlæghej alle Hvis man skal finde fordoblingskonstanten af en eksponentiel funktion, men at man kun ved at a er større en 1 hvordan skal man så gøre det? -
Fotoner og energi
ForumindlægHejsa. Kan I hjælpe mig med denne opgave? -Synes der mangler en oplysning af en art? Et brintatom i grundtilstanden ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 3.2 eV. a) Beregn fotonens energi. b) Beregn fotonens bølgelængde og frekvens. c) Hvilken hastighed har elektronen? -
Mundtlig eksamen i b - erfaringer og offentliggørelse af spørgsmål?
ForumindlægHej I dejlige mennesker Hvornår bliver spørgsmålene som regel offentliggjort??? altså hvor mange dage inden eksamen? Hvad er jeres erfaringer med den mundtlige eksamen, forventer censoren kendskabet til alle tal i pi og e, eller er det 2+2 hele vejen igennem? Det selvfølgelig ekstremerne.. men ... -
Held og lykke med skr. eksamen
ForumindlægTja, held og lykke til jer andre som også skal op i mat A skr. i morgen. lad os håbe at opgaverne er lette og der ikke er så mange af de irriterende forklaringsopgaver samt statistik-opgaver - kedeligt!! nåh, men knæk og bræk. -
Droppe ud af 1.g?
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år. Jeg har længe gået med en depression, faktisk i flere år uden at jeg har fået hjælp. Men det værste er så sket nu, alting er blevet meget værre nu. Min kæreste voldtog mig for nylig, jeg har ikke været i skole siden. Jeg føler ikke at jeg er i stand til noget mere, mi... -
Matematik årsprøve - Finansiel regning og polynomier af anden grad
ForumindlægHej Jeg´skal op til matematik munftlig årsprøve i morgen (HHX 1.g) og der er nogle spørgsmål jeg virkelig håber nogle ka hjælpe mig med!! :D Her er de, og svar venligst hurtigt, det er som sagt alledere i morgen ;) "der er givet følgende funktion: o(x) = -0,05x² + 25x - 2000 hvor x er... -
efterbevis at ...
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave som jeg ikke rigtig kan se hvordan jeg skal løse udfra de oplysninger :-/ Er der en der kan gennemskue det for mig? Kh Julie -
Hjælp til ligninger...
ForumindlægHej alle, der er lige tre ligninger her. Som jeg bare ikke forstår. 0=3*(x+7) 30=pi*r2 24/x=6/5 Håber virkelig nogen vil hjælpe mig:) -
Klage over mundtlig prøve
ForumindlægHej, Jeg var idag oppe i kemi B og jeg dumpede. Det er virkelig træls fordi jeg har et virkelig godt snit og jeg havde regnet med at læse til medicin eller tandlæge. Det kan jeg så ikke nu, hvor jeg har dumpet kemi B. Jeg har igennem hele skole året lavet alle afleveringer til tiden og været ti... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
Termodynamik
ForumindlægEt stempel holder en gasmængde, som består af tør atmosfærisk luft ved temperaturen 10oC og et tryk på 2.5 atmindesluttet bag et stempel. Stemplet rykkes hurtigt så trykket falder til 1 atm. Bestem temperaturen i gassen umiddelbart efter stemplets flytning. Ved ikke hvordan jeg skal finde tempera... -
Fy=x^a eller Fy=a^x(Fy=fx^a eller Fy=fa^x)
ForumindlægJeg ved at der er en Fy-formel til både ekspontiel og potientiel, men jeg ved desværre ikke hvilken der er til hvad. Jeg vil gerne havde forklaret hvilken der er den ekspontielle og hvad den kan bruges til :) På forhånd tak ! -
Dumpning
ForumindlægHej.. Jeg har naturvidenskablig studieretning, og jeg har dumpet i kemi og engelsk... og jeg afslutter desværre begge fag i år.. Hvis jeg nu ikke kommer op til eksamen i de to fag... Kan jeg så tage nogle aftenkursus'er så jeg dække dem (Jeg går i 2g nu) -
Faktoriser-om muligt- hvert af følgende andengradspolynomier
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dise 3?? de må ikke regnes i regneprogrammer f(x)=2x^2+9x-5 g(x)=x^2+6x+9 h(x)=3x^2+2x+5 håber der nogen der kan hjælpe :) -
SSO i biologi B
ForumindlægHejsa, jeg skal snart skrive SSO i biologi B. Nogen der har nogle ideer til, hvilke mener jeg kunne skrive om. Har selv overvejet noget såsom spiseforstyrrelse eller diabtese, men kan ikke rigtig komme på nogle forsøg, som jeg kan lave ifm. opgaven, idet man netop skal have et forsøg med i SSO... -
Engelsk komma
ForumindlægHjælp til engelsk oversættelse, fra dansk til engelsk. Handler mest om, hvor der skal være komma.Dansk:Jeg tror, Mark har købt en ny habit til brylluppet.JEg ved ikke, om han har råd til at gifte sig.JEg spurgte, om han ville låne nogle penge.Han er både arbejdsløs, hjemløs og fattig.Han kommer o... -
resume haster
Forumindlæghey har skrevet en resume af tekskten håber i vil rette den for mig for skal aflev det imorgen We are Not Jews The texts we are not jews written by Hanif Kureishi. It is about a Pakistan’s boy who calls Azhar. He and his family life in London but his mother is a Britain and his father is P...
