Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 10401 til 10420 af 160717
-
matematik reduktion
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Således lyder den: x²+y²+2xy/ (brøkstreg) x+ y -
matematik sjov
Forumindlægjeg skal løse ligningen 2e2x - 4ex = 0 uden brug af CAS ??? -
HJÆÆÆÆLP TIL MATEMATIK
ForumindlægEn vandtank har målene længde 130cm højde 50cm og bredde 45cm beregn tankens rumfang i liter ( det har jeg gjodt) hvor højst står vandet i tanken hvis der hældes 150 liter i -
Matematik spørgsmål.
ForumindlægJeg skal løse denne ligning.: et - e-t=0 Hvis man skal løse denne ligning, skal man ikke bruge ln på begge side af ligningen. Min spørgsmål er: Kan man bruge ln(0) eller hvad? -
Diskret matematik
ForumindlægEr det ikke godt nok alle reelle tal ? -
Svær matematik
ForumindlægNogle der vil hjælpe med spørgsmålet, jeg har vedlagt opgave som en fil :D -
Matematik rumfang
ForumindlægRumfanget på en terning er 250 kubikcentimeter. Beregn den samlede overfladareal, i kubikcentimeter -
Hjælp til matematik bevis
ForumindlægHej alle Jeg skal bevise, at F(x)+G(x) er en stamfunktion til f(x)+g(x), hvor at F(x) er stamfunktion til f(x), og ligeledes er G(x) en stamfunktion til g(x). Er der nogen, der kan give råd ift. hvordan opgaven skal løses? -
matematik opgave, hjælp?
ForumindlægJeg er stoppet op på et opgave der lyder sådan her: Opgave 4 Til en fodboldkamp blev der solgt 350 billetter. Prisen for en voksenbillet var 50 kr., og en børnebillet kostede 30 kr. Hvor mange børnebilletter blev der solgt, når den samlede billetindtægt var 15500 kr. ? Hvordan løser jeg dett... -
matematik problem.....
ForumindlægHej:) okay så johanne har læst 1/4 af bogen, I alt har hun læst 48 sider. hvor mange sider er der i alt i bogen? og hvor mange sider mangler hun at læse? -
Isolér x og a i : y = b*a^x
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal isolere henv. x og a i ligningen: Først vil jeg isolere x: For at få x'et ned tages log: Så divideres med log a på begge sider: Er dette korrekt ? a skal isoleres Øhh, her er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ln eller log til ... -
HD uddannelse efter erhvers udd. og proffessionsbachelor
ForumindlægHej Alle! Jeg er først uddannet murer og derefter bygningskonstruktør. Herefter er jeg så blevet fastansat som bygge-/projektleder i et entreprenør firma. Jeg har længe gået med en lille drøm om, at læse erhversøkonomi, idet jeg synes emnet er spændende og jeg godt kunne tænke mig viden inden f... -
ENERGI-MATEMATIK HASTER!!
Forumindlæg100g vand opvarmes fra 20 grader celcius til 80 grader celcius, med en dyppekoger på 1500 W. Hvor meget energi bruges der? Jeg har fundet ud af at der bruges 25.08 kJSpørsmål nummer 2. Hvor langt tid tager det?Hvilken formel bruger jeg? Hvad skal jeg gøre?? Help! -
problemer i matematik
Forumindlæghejsa er ikke så skarp til brøker regning så håber i gider hjælpe mig lidt. på forhånd stor tak. 4/7 minus 3/5......................... samt. 7/10 plus 3/8?? ville være rart hvis nogle ku hjælpe mig med hvordan jeg gør -
matematik C
Forumindlægjeg skal bruge hjælp til hvordan jeg regner de opgaver der er i den vedhæftet fil -
HJÆLP! Matematik problemregning
ForumindlægHJÆLP JEG HAR VEDHÆFTET BILLEDET -
SRP om Rent (Musik A og Engelsk A)
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i fagene Engelsk og Musik, begge på A-niveau. Jeg vil rigtig gerne skrive om Rent, men har svært ved at finde et emne dertil, og en evt novelle/roman til. Er der nogen, der har nogle gode idéer? -
Matematik aflevering, - Haster!
ForumindlægHejsa alle sammen :) Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse min opgave til matematik aflevering.. Håber nogen kan hjælpe. Opagevn lyder sådan: En virksomhed ønsker at foretage en simpel analyse på indtjeningen.Virksomheden sælger blot én varetype til en pris på kr. 2000,- pr. stk. Virksomhedens omkos... -
Hjælp til matematik aflevering
ForumindlægJeg sidder med en matematik aflevering som jeg har brug for hjælp til. I indgangshallen, der er på 400 m2, bliver man som regel mødt med udstillinger af luxusvarer som fx ure i prisklassen "luksussommerhus ved vestkysten", "3-værelseslejlighed på Østerbro". På de andre etage... -
Facebook og selviscenesættelse - Samf A og Dansk A
ForumindlægHey derude, Er der en venlig sjæl, som vil komme med et lidt uddybende svar til spørgsmålet: Hvorledes har Facebooks udvikling gjort selviscenesættelse til en bestræbelse for den nye generation og hvilke konsekvenser gør det for deres muligheder og begrænsninger? Mange tak på forhånd Hilsen m...
