Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 10661 til 10680 af 127115
  • En der vil LÆRE mig dette?

    Forumindlæg
    Jef fatter høstblomst af det min lærer siger, så nu må jeg spørge en af jer og jeg ønsker vejledning ikek SVAR! :-) Det drejer sig om følgende (vi er i øvrigt lige startet på afsnittet om onotoniforhold): Angiv definitionsmængde, nulpunkter, fortegn og monotoniforhold for f(x)=(1/4)x4-x2 Jeg er n...
  • kemi spørgsmål syre base

    Forumindlæg
    har lige to kemi spørsmål:hvordan kan man en kendt syrekoncentration bestemme om der er tale om en svag eller stærk syre?kan en syre også være en alkohol?
  • rumfang af omdrejningslegeme

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med spørsmål 3. Både med f(x)=√r2- x2 dx og til at vise rumfanget af en torus formel. Mange tak for hjælpen
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Kære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge...
  • figurer

    Forumindlæg
    hejer der en der har noter til figurerne i bøgerne "Genetik og gen-etik" og "Fysiologi - kroppens funktioner"?
  • et lille sjovt bevis for alle nørder ;-)

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har hygget mig lidt med at læse talteori på det seneste og så fik jeg lige lyst til at lave dette lille bevis. :) det handler om at kvadratroden af et naturligt tal, der ikke er lig med kvadratet på et andet naturligt tal, ikke vil være rationelt. kommenter alt det i vil, spør...
  • Stilistiske virkemidler

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive om et essay og fremhæve de stilistiske virkemidler. Jeg kan bare ikke huske ret mange slags virkemidler, så hvis I kender nogle, ville det være en stor hjælp. Tak.
  • beregn arealet af punktmængden M2

    Forumindlæg
    Punktmængden M2 er afgrænset af graferne f og g, linjen X=0 og linjen X= 4 Bestem ved hjælp af stamfunktion arealen af M2. Min f= √x, x≤0 og min g= x3/2, X≤0 Jeg ved at de to grafer skærer hinanden i punktet 1,1 og jeg har bestem punktmængden for M1 som er afgrænset af graferne f og ...
  • Gnidningskoefficient

    Forumindlæg
    Hvad betyder det, hvis gnidningskoefficienten er større end 1?
  • Omvendt proportionalitet.

    Forumindlæg
    Hej folkens En opgave lyder: Om en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel d. Bestem N udtrykt ved d. Jeg kan simpelthen ikke finde hverken hoved eller hale i den opgave. Er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak!
  • Reducér brøken

    Forumindlæg
    Jeg skal reducér en brøk som er 2x-6y ------------------ x2-6xy+9y2 Jeg har prøvet på at regne den på flere forskellige måder, men får et mærkeligt svar. Håber I kan hjælpe mig :) Det kunne være fedt hvis I hjalp mig trin for trin, for sådan forstår jeg det. På forhånd tak:)
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej (: Håber der er nogle som kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til engelsk: Sort marked for organ donation er især udbredt i de fattige lande
  • Ohms lov!

    Forumindlæg
    Hej xD Nogen der kan forklarer mig ohms lov godt og grundigt? Ville være en mega hjælp. P.s. mangler også en god forklaring på elektrolyse. Tak på forhånd. Bob le Swagger
  • hvorfor er Dansk Folkeparti imod afskaffelsen af efterlønnen?

    Forumindlæg
    hvorfor er Dansk folkeparti imod afskaffelsen af efterlønnen? Hvordan kan jeg bruge Molins model til at besvare spørgesmålet - jeg er en smule forvirret? Jeg har vedhæftet molins model.
  • Hvor er det bedst at studere jura?

    Forumindlæg
    Kære folk. Hvad er bedst i forhold til jura? KU eller SDU? Jeg har hørt, at bekskæftligelsesmulighederne er ringe, hvis man vælger at studere på SDU. Er det en skrøne eller? På forhånd tak. :-)
  • Læse min synopsis?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please..
  • 14334,4 milliader omskrevet??

    Forumindlæg
    Hvordan skriver jeg 14334,4 milliarder på min lommeregner (bruger nSpire) så jeg kan få regnet 20% af det ud?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Beregn a og c Trekant 1: c=3,9 b=1,7 Trekant 2: b=3,4 a=5,0 Hvordan finder man ud af hvad de andre sider er?
  • Hvad skal DK leve af?

    Forumindlæg
    Jeg starter her en debat om, hvad Danmark skal leve af i fremtiden. Det er et problem, politikerne har svært at forholde sig til, og derfor kunne det være interessant, at almindelige vælgere udpegede nogle områder, der skal berøres, hvis velfærdsstaten også skal bevares i vores børns tid - og ger...
  • Evo

    Forumindlæg
    Jeg har et meget vigtigt spørgsmål. Hvad var baggrunden for Lamarck og Darwins evolutionsteorier?