Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10921 til 10940 af 11183
-
AT INNOVATION OPGAVE FORM Idræt C Bio B (FEDME)
Forumindlæghej alle sammen jeg skal fremlægge AT opgave opgave jeg sender min AT synopsis som jeg afleverede, beklager de mange grammatiske fejl til sidst skulle jeg bare aflevere den. Udover dette sender jeg det som jeg har tænkt mig at fremlægge med hensyn til fag og metoder. Håber i vil hjælpe mig til... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit? mm.
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Skift af gymnasium?
ForumindlægHej :-) Jeg går i 1g og er lige blevet færdig med grundforløbet, men mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal skifte gymnasie. Jeg har studieretningen mat A, fys B, kemi B og skal vælge mit sidste A-fag i 2g. Jeg ville gerne have tysk A, men det viser sig så, at det ikke bliver ... -
Kommunikation - Samf og mat/religion
ForumindlægHej Jeg er helt lost omkring emne og fag.. aner ikk hva' jeg ka' vælge.. Jeg tænkte på Samf A og mat A kommunikation gennem sociale medier og billeder, hvor jeg i samf vil komme ind på selviscenesættelse. Og i mat vil jeg af metoder anvende chi-i-anden. Ellers havde jeg tænkt på samf o... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Ret en tekst
ForumindlægHej, jeg ville bare gerne spørge om nogen af jer ville rette min tekst igennem? Den skal rettes således, rigtige endelser, rigtigt bøjet, og ja alt andet, som man lægger vægt på i tysk. Tak på forhånd :) Her er teksten: Florian ist 14 Jahr e alt und wohnt in Hamburg. Jeden Morgen steht er u... -
Nuklecapsid og envelope
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, men jeg er stødt på et ord som jeg ikke er helt sikker på hvad betyder inden for biologi, jeg har kigget rundt på internettet men jeg synes ikke jeg kan finde nogen forklaring på det. Jeg kunne læse mig frem til via tidligere spørgsmål her på portalen at er n... -
HJÆLP STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE!!
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Osemose forsøg
ForumindlægHej. Er der IKKE godt nogle der vil hjælpe mig til at forstå teorien til dette forsøg? Jeg har understreget det jeg ikke forstår med fed i sort. Jeg har læst teorien om osmose og det osmotiske tryk, og også en del link. Så hvis i vil hjæpe ved at viderestile mig til et link, så er det OK, MEN de... -
Haster, SRP
ForumindlægHej håber der er nogen søde, som vil hjælpe mig, det haster meget:( jeg skriver indenfor kemi og biologi Og har valgt biologi som hovedfag og kemi sidefag. Mit emne er nervefysiologi, herunder koffein og nikotin Jeg har lavet forsøg af: Ekstraktion af koffein fra te. Har kigget på en opgave... -
Brugersystem
ForumindlægFejl i brugersystemet og forslag til rettelser må meget gerne skrives i denne tråd!På forhånd tak!Mvh.Sam -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette? -
Tysk A - Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle. Så er tiden til tysk skriftlig a stx eksamen på vej. Jeg vil gerne vide nogle ting hvis i kan hjælpe. Gode råd? Hvor meget vil i sige de forskellige opgaver skal fylde? ( Da der ikke står hvor mange ord ligesom i engelsk) -
IB-elev søges
ForumindlægJa, overskriften siger alt...Jeg søger en IB-studerende som kan hjælpe mig med nogle spøgsmål mht. studiet, her over studi.Jeg har forskellige spørgsmål, som jeg ikke vil skrive ligenu, men efter jeg har fået svar.Jeg sætter stor pris på hjælpen!!:) -
Ret lille fransk stil :)
Forumindlæghey der ude :) er der nogle som er friske på at kigge på en fransk stil: se vedhæftet doukument -
Den frie vilje og religion
ForumindlægHej. Jeg har tænkt lidt om det med den frie vilje især i forhold til religionernes lære om Himmel og Helvede. Hvad er det frie valg egentlig? Jeg tænker nemlig at godt nok har vi et frit valg rent fysisk, idet jeg fysisk kan vælge f.eks. at løbe en tur eller sidde i sofaen og spise burger og chip... -
Skal homosek. have chancen for at blive forældre?
ForumindlægHej alle. En debat, som er meget oppe i tiden. Det ser ud til, at folkene på Christiansborg ikke kan bestemme sig. Jeg føler også, at det er en svær beslutning, så det ville være rart hvis i delte jeres holdninger! :D På Folkestyrets sidste officielle arbejdsdag blev forslaget om gratis insemi... -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ... -
Organdonation - HASTER!!!
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse og jeg skal på onsdag fortælle om hvad Jehovas vidner mener om organdonation og om hvad ateister mener om organdonation.... Er der nogle af jer, der kan give nogle links? Er der nogle af jer der kan skrive lidt, som jeg kan bruge? Kan I hjælpe mig med noget? ved d...
