Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 10961 til 10980 af 14598
-
hvilepuls
ForumindlægHvad indikerer en lav hvilepuls? -
Ser/estar
ForumindlægHej Jeg har lige lavet en oversættelses opgave, med ser/estar som opgavens hovedpunkter. De regler jeg har fået opstit for brugen af de 2 verber er jeg ikke helt sikker på, så hvis der var nogen, der gad kigge det igennem og forklarer de fejl jeg har, ville jeg blive glad;) Tak for hjælpen:) (Min... -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
Spejling
ForumindlægHey Hvordan spejler man i geogebra hvordan tgner jeg de to figurer i spejlingsakse eller har jeg allerede gjort det ? Hvordan finder jeg ud af hvor den skærer i y aksen ? Billede --> https://imgur.com/S0ZhOhl -
Trafficking
ForumindlægHej Igen jeg har brug for hjælp igen med det her angående om trafficking. jeg har et par spørgsmål. Jeg vsaret på det, men ville gerne tilføje lidmere på det. Det ville være en stor hjælp hvis i gad at svare på det. 1. Hvem bliver ofte ramt af trafficking? 2. Hvilke slags former for moderne sla... -
Homovielser - AT, samfundsfag og religion
ForumindlægHej derude, Jeg har i AT ("Kampn for det gode liv" er overemnet) valgt at skrive i religion og samfundsfag omkring den nylige lovgivning omkring vielse af homoseksuelle i den danske Folkekirke. I religion vil jeg tydeliggøre den indholdsmæssige del af de religiøse forestillinger o... -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Dansk rettelse
ForumindlægHeeej :) Er der nogen der kunne rette min stil, den er på næsten to sider. Jeg har problemer med komma, grammatiske og sproglige fejl? Evt over Email? Tak på forhånden (: -
Professor eller Ingeniør?
ForumindlægSådan ligger landet: Jeg vil utrolig gerne være professor eller forsker i evolutionærbiologi, da dette er et felt hvor min passion er utrolig stor. Men her for et lille stykke tid siden, forslog mine forældre, at jeg måske skulle kigge lidt på en ingeniør uddannelse istedet, fordi at mit matemat... -
Maksimale hastighed af elektron!
ForumindlægHvordan beregner jeg den maksimale hastighed som en elektron kan få efter sammenstødet med en foton? Jeg har allerede udregnet frekvens, energi (både i J og eV). Tak på forhånd! -
forhøjelse af gennemsnit
ForumindlægHvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats? -
råd?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en pige, som skal op i 2.g her efter sommerferien. Jeg vil smaddergerne have et højt gennemsnit (vil læse tandlæge/medicin, når jeg er færdig med STX). Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal have i karakter, for at nå op på ca. 10,5 i snit? (Jeg er en flittig + pligtopfyldend... -
Bedre til at skrive gode noter?
ForumindlægHeej alle herinde :) Jeg sidder lidt med et problem om, at jeg ikke kan få skrevet nogle gode noter til de fag vi nu har (10. klasse) Vil rigtig gerne forbedre mine karakter osv.. - Men har det lidt som om at jeg ikke rigtig bliver "klogere" på de enkelte emner vi har. Har det lidt med... -
Ungarns historie
ForumindlægHej alle sammen sidder med nogle spørgsmål om Ungarns historie der skal afleveres på fredag men har brug for lidt hjælp! :) Hvorfor blev Ungarn kommunistisk efter 2. verdenskrig? Hvilke ligheder og forskelle er der på forholdet til Tyskland i henholdsvis Danmark og Ungarn under 2. verde... -
Jura i Aarhus Universitet
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har valgt at søge ind i jura. Hvordan er studiet - socialt og fagligt? Er det svært at finde studiejob uden erhvervserfaring? Hvad sker der, hvis man ikke har relevant studiejob efter endt uddannelse? -
Isoler x i y = 5/9(x-32)
ForumindlægJeg er forfærdelig til matematik. Hvad giver den her? :-) Isoler x i y = 5/9(x-32) -
engelsk stil
ForumindlægJeg håber nogle kan hjælpe mig, det kunne være fedt! :) -
Find temperaturen
ForumindlægVed boringer i jordskorpen har man fundet ud af, at temperaturen i klipperne er en funktion af dybden. Der gælder formlen t= 35d + 20, hvor t er temperaturen i grader Celsius og d er dybden i km. a) Find temperaturen i dybder på 2m 3 og 7 km. b) Hvor langt skal man bore ned for at møde temperatur... -
kommunisme i Danmark?
ForumindlægEr Danmark et kommunitisk land idag? -
Stx eller Htx
ForumindlægJeg står lige nu mellem valget af gymnasiel uddannelse. Jeg har nu gået et halvt år på htx. Det er rigtig, rigtig fedt bortset fra at det sociale miljø er dårligt. Der sker ikke så meget generelt og der er næsten ingen piger. Så kunne jeg jo bare skifte? Nej! Fordi jeg har hørt at måden de grib...
