Søgning på: biologi pensum. Resultater: 11001 til 11020 af 11183
-
DET HASTER! RETTE ENGELSK
ForumindlægHej alle sammen:) Er der ikke nogen der ville kigge min tekst til min engelsk disposition igennem....? Jeg skal til engelsk mundtlige eksame, og jeg er bange fordi det er første gang og jeg vil gøre noget godt. Det vil være rart hvis der er en der vil rette den, jeg sender den eller så lægger jeg... -
forskellen mellem folkeskole og gymnasium
Forumindlæghey alle ! jeg skal snart på stx, efter sommerferien. men ville bare vide, lidt om hele miljøet, og forskellene?? håber i svare mig :) -
Jura på SDU vs KU - studiejobs
ForumindlægHey allesammen, har lige et par spørgsmål ang. jurastudiet på SDU.. Er der nogen ulemper ved at læse jura på SDU? nu mener jeg i forhold til det at få job bagefter. Er der nok af muligheder for studiejobs i odense til at få skabt sig et ordentligt CV til hvis man vil arbejde hen imod at opnå a... -
Eksponentiel vækst bevis
ForumindlægHvordan beviser jeg f(x+Δx)? Det er længe siden jeg har lavet den. Har skrevet i mine noter at den ser sådan ud f(x+Δx)= b· a(x+Δx)?b· ax·aΔx?aΔx· (b·ax )= aΔx·f(x) -
Optimering! "Mindst mulig materiale"
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven i dette opslag. Håber nogle vil hjælpe :) Opgave a har jeg fået til 304,2055 - vil I også tjekke om det er rigtigt? -
Er den danske gymnasieskole for rummelig?
ForumindlægDe sidste par år har der været stort politisk fokus på at øge optagelsen af elever på de danske ungdomsuddannelser. I den forbindelse er optaget på de danske gymnasier naturligvis også øget. Problemet er, at de optagne elever i alt for høj grad mangler de basale kompetencer, der må forvente... -
Varmeenergi
ForumindlægHej spørgsmålet står med fed aller nederst forsøg 1: en 30 W pærer sænker ned i et gennemsigtigt bæger. forsøg 2: en 30 W pærer med stanniol omkring sig sænkes ned i et bæger Energien tilført systemet - forsøg 1 (uden alufolie) ΔEtilført = ΔEvand1 + ΔEomgivelser + ΔEly... -
Kommer jeg på Gym? (STX)
ForumindlægHej alle, jeg er lidt bekymret om jeg kommer på gym med min karekter! Min standpunkts karekter ligger i gennemsnit på 6,5. Er den god nok, eller..? Jeg fik bl.a. 02 i historie (streng lærer :D ) Min klasselærer sagde at min karekter skal rettes lidt, men hun synes at jeg er helt klart uddan... -
En sekskant
ForumindlægHey, jeg har løst opg. 7.3, men er lidt usikker. Her er hvad jeg har løst: Jeg prøver mig frem, ved at sætte nogle tal i a og b, så jeg kan få omkredsen til 40, hvor jeg fik a til 4, og b til 6. a = 4*4=16 b = 4*6=24 16+24=40 Dermed ved jeg hvad a og b er, da omkredsen gav 40, som der st... -
Vektorprodukt.
ForumindlægHey alle. Jeg har brug for noget hjælp, da et bevis er ved at tage livet af mig :) I stedet for at skrive det, da der er tegn jeg ikke kan finde, har jeg et link til min mat bog: http://mata3stx.systime.dk/index.php?id=598 Det er bevis for formel 5.1 Der står : "Vi skal vise, at denne ... -
Svære opgaver
ForumindlægHej! Glædelig efterårsferie! Jeg sidder og skal til eksamen, og har derfor lavet en pokkers masse opgaver her i ferien. Dog er der nogle jeg ikke kan løse, så håber inderligt at nogle vil tage sig tid til at hjælpe, da disse opgaver afviger meget fra dem jeg har regnet. Mit første spørgsmål: ... -
Differentialligning - hurtig hjælp.
ForumindlægHej Jeg skal bevise at den logitiske differenstialligning dy/dx = ay(M-y) har den fuldstændige løsning f(x) = M/1+c*eaMx Og det eneste jeg kan finde i min bog er y' = K*y (m-y) har den fuldstændig løsning til funktionen. En der kan forklare mig om y'=k*y (m - y) er det samme som d... -
Kirkegaard(Lykke)
ForumindlægJeg skal have styr på, hvad Kirkegaard mente var lykke. Altså, hvilken størrelse lykke er. Mit bud: For at opnå lykke, er det en nødvendighed at man tager kontrol over sit eget liv(modsat spidsborgeren fx) Lykke er selvbevidsthed, forstået på den måde at for at mærke oprigtig lykke, må man også s... -
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Tørklæde?
ForumindlægSkal man have lov til at vise religiøse symboler ved at have et tørklæde eller en jødehat på i folketinget? -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Nogen der er god til tysk
Forumindlæghej er der nogen der vil rette min tysk selv biografi. Meine persönlich Tagebuch Beschwerde Tagebuch, Du kennst mich nicht, aber bald kennst du mich gleich gut wie ich selbst mache, fur jetzt ich erzahlen alt, ich weisse um mach selb.( beinah) Ich heisse Tina, ich ist 15 Jahre alt, aber macht 16... -
SU'en bør forsvinde
ForumindlægSU'en, som også bliver kaldt for "cafee-pengene" bør forsvinde...Jeg er ikke helt sikker på de nøjagtige årstal eller tal, men jeg mener at siden 70´erne er skatten steget til cirka det dobbelte. Dette er naturligvis fint nok, hvis bare servicen var blevet forbedret, men den viser s... -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud?
