Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 11381 til 11400 af 144215
-
Hjælp til en funktion
ForumindlægHvis man ved at denne funktion f(x)=B*X^a går gennem punkt E(2.80) og F(4.640) hvordan finder man så a og b. -
integraregning
Forumindlæghej, hvordan skal jeg gøre?jeg skal bestemme tallet a, således at S=integraltegnS(fra 3 til 9) (x^0,5 + (a/x^0,5)dx = 12håber på hjælp -
Countable elller uncountable
ForumindlægHvis der står, ''a lot of people'', vil de så være ental eller flertal? A lot siger jo intet om antallet af people. -
2. gradspolynomier
ForumindlægNogle der kun hjælpe mig.. ville være dejligt.. opg. Graften går igennem punkterne A= (0,1) og B= (-2,1). grafens toppunkt er (-1,3). Bestem tallene a, b og c -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes? -
lommeregner hjælp
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål. hvis jeg vil finde a og b på lommeregneren T89 og det potens altså b*x^a , skal jeg så ikke bare smide tallene ind i statslist , vælge regressions og så powerreg? -
Finde forskrift for 2.gradspolynomium ud fra graf.
ForumindlægHej. Jeg har fået nogle grafer, som er 2. gradsplolynomier. Ud fra denne skal jeg finde værdierne for a, b og c. C ved jeg godt er skæringspunkter, men hvordan finder jeg a og b? -
Komplekse tal - diskusion; fordele ved "skrivemåder"
ForumindlægHey :) Jeg skriver om de komplekse tal - og har blandt andet kommet ind på, at man kan udtrykke dem på flere forskellige måder: 1) a+bi (konkrete form) 2) (a,b) (som en vektor) 3) arg(a)_mod(a) (polærformen) -------------------------------------------------- - Her lige et sprøgsmål, kaldes ... -
Vækstmodeller
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Meget vigtigt Vækstmodeller: Gør rede for de specielle egenskaber ved lineære sammenhænge. Du skal blandt andet komme ind på betydningen af størrelsene a og b i regneforskriften y=ax+b og på, hvordan a og b kan bestemmes. Bevis formelen for a, når... -
omskrivning af kvadrat sætning
ForumindlægHej, jeg har det problem, hvor jeg skal omskrive P^2*x^4*q^2 + r^2*x^2*z^8 - 2*p*q*r*x^3*z^4. hvis man bruger kvadrat sætningen (a-b)^2 er det nemt nok, men kan denne omskrives til (a+b)*(a-b)? jeg har efterhånden siddet med det i et stykke tid nu. -
vil i ikke gerne hjælpe mig
Forumindlægjeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg er virkelig blank har nogle eksamens spørgsmål jeg har rigtig svært ved, så ville spørger om der var nogen af jer som kunne hjælpe. ekspontiel funktioner: bevis hvordan a findes hvis to punkter på grafen er kendt. Desuden skal du redegøre for bet... -
diverse opgave 1.g
Forumindlæg1.003 omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)^2 1.006 løs ligningen (x-1)(x2-4) = 0 1.008 bestem rødderne for andengradspolynomiet f(x) = x^2-x-2 og faktorisér polynomiet de 3 første er uden hjælpe midler, så mellemregninger ville være dejligt :D 2.004 B beregn afstanden |DC| fra jorden til sky... -
REttels?? kun 70 ord
ForumindlægDet er skrevet i Imperfecto. Historien handler om en trist mand. Hver dag laver han det samme. Dag efter dag. om aftenen hængte han lommetørklædet op, derefter gik han i seng og sov. Han stod op kl syv. Spiste morgenmad og drak sort kaffe kl otte. Arbejdede på kontoret. Spiste frokost kl tolv. Bl... -
Diff. af højere orden
ForumindlægLad h(x) være h(x)=c_0+c_1(x-a)+c_2(x-a)^2+c_3(x-a)^3 \dots +c_n(x-a)^n Så erh'(x)=c_1+2c_2(x-a)+3c_3(x-a)^2+ \dots +nc_n(x-a)^{n-1} h''(x)=2c_2+2\cdot 3c_3(x-a)+ \dots +(n-1)nc_n(x-a)^{n-2} h'''(x)=2\cdot 3c_3+2\cdot 3\cdot 4c_4(x-a)+ \dots +(n-2)(n-1)nc_n(x-a)^{n-3} Så s... -
matematik
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal gribe følgende opgave an.I et koordinatsystem er givet vektoren a=(2/-3). om en vektor b oplyses, at a*b=4 og a*b (tværvektoren)=-19bestem koordinatsættet for b. -
SI-Enheder
ForumindlægJeg har et lille problem med min accelerations formel: a = g - ((k * A)/m) * v^2 da: a = 9.82m/s^2 - ((0.9685kg/m^3 * 23.75cm^2)/0.14g) * (1.168m/s^)^2 Og min endelig resultat cracker fuldstændigt op? -
Skal jeg foretage en rentabiltetsanalyse af holding eller?
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en case vedr. Plantorama A/S, og er i tvivl om hvorvidt jeg udarbejde en regnskabsanaylse af "Plantorama A/S" eller "Plantorama A/S holding" Håber I kan hjælpe Tak på forhånd VH. Morten -
Reducering af ligning
ForumindlægJeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg skal reducere ligningen: (a+b)^2-(a-b)(a+b)-2ab Men har virkelig ingen ide om hvordan jeg skal gribe den an. Nogle der kan hjælpe? -
Maksimal absorbans forklaring!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til kemi A terminsprøve i morgen og jeg har brug for hjælp.. Til det uploadede billede lyder opgave a således: a) Argumenter for, at man benytter bølgelængden 558 nm ved ovenstående eksperimentelle metode. -
kvadratsætningerne mat B rigtigt?
ForumindlægA1. Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende: a) (a+6)^2 =(a+6)(a+6)Jeg omskriver/opløser potenses =Så ganger jeg ind i parentesen, a*a+a*6+6*a+6*6 = så omskriver jeg, da a*a er det samme som a^2 derfor, a^2+6^2, så har vi tilbage a*6+6*a, hvilket er det samme som 2a6 slut= a^2+6^2+2*a...
