Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11441 til 11460 af 95433
-
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Journalist-no jobs
ForumindlægEr det rigtigt, hvad jeg hører? Hvis du uddanner dig som journalist, er chancen for at du finder et arbejde lille? Er det sandt? Skal man derfor opgive? -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP's ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
Uddannelse og karaktergennemsnit
ForumindlægHej Jeg er interesseret i at læse ernæring og sundhed til sommer. Jeg har en studentereksamen - dog med et ikke særligt imponerende gennemsnit på 4,8. Jeg vil evt. læse i Sorø, hvor jeg kan se på UG.dk at adgangskvotienten i år (i sommers) var i kvote 1 på 6,1 og at alle i kvote 2 blev optaget.... -
Jordens radius er 7400??
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne her opg. Satellitter, som bevæger sig rundt om jorden over ækvator på 1 døgn, befinder sig i en cirkelformet bane, som kaldes synkronbanen. TV-satellitter anbringes i synkronbanen. synkronbanens radius er 57400km. Jordens radius er 7400km. a) hvor højt over ... -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
elektriske kredsløb og differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3g og skal derfor til at skrive større skriftlig opgave i kombineret (MAT A og FYS A)om differentialligninger og elektriske. Jeg tænkte om der var nogle der kunne give mig en god indholdsfortegnelse med hvad opgaven skal indeholde (ca. 15 sider) \n\nHvis der er nogle der kender nogle g... -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
Adgangskrav markedsføringsøkonom
ForumindlægJeg har søgt som markedsføringsøkonom og er blevet bekymret efter at have læst dette: På UG.dk står der: "De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Hvorimod der ... -
medicin studiet
Forumindlæghvormange år tager det at supplere de følgende fag. det skal bruges til at søge medicin (kvote 2) dansk A matematik A fysik B kemi B engelsk B -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej :) Jeg er elev på HHX og går i 1.g. Jeg har engelsk på A som et obligatorisk fag, og har meget svært ved det. Vil selv vurdere mit engelsk på en 4-5 klasse niveau, derudover dumpede jeg engelsk mundltligt, men fik 4 skriftligt, vil meget gerne kunne blive bedre til engelsk, men ved ikke hvo... -
Energi
ForumindlægHejsa, Jeg sidder lige og bliver lidt forvirret over lidt fysik, jeg har de to formler: <equation>\Delta E=m\cdot c\cdot \Delta T</equation> men jeg har også: <equation>Q=m\cdot c\cdot \Delta T</equation> Som jo virkelige ligner meget. Men er det lige meget hvordan jeg skr... -
pH og pKa
Forumindlæg1. Antag at 0,483 g af en ukendt monovalent svag syre (HA) opløses i vand. Ved titrering med 0,250 M NaOH (aq) var det nødvendigt med 42,0 ml titrator for at nå ekvivalenspunktet. Efter tilsætning af 21,0 ml natriumhydroxidopløsning var opløsningens pH = 3,75. a) Beregn syrens molmasse. b) Hv... -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
SRP hjælp ydes
ForumindlægJeg blev student i sommers, og ved at mange af jer skal til at knokle med SRP her i næste måned. Derfor vil jeg gerne yde min hjælp til jer, der skulle have behov for det, over chat. Min linie hed: Spansk A, Historie A, Fransk A, Dansk A, Engelsk A Matematik B. ... -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde... -
Brændværdi
ForumindlægHvad skal jeg sige om brændværdi til eksamen? Jeg forstå ikke hvad det er jeg skal fortælle om det? -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro...
