Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 11501 til 11520 af 14598
-
Vintræet i biblen
ForumindlægVintræet ”Et andet meget anvendt træ i de bibelske tekster er billedet af Jesus som det sande vintræ. I Johannesevangeliets kapitel 15 kan man læse: ’Jeg er det sande vintræ, og min fader er vingårdsmanden (…) Jeg er vintræet, I er grenene. Den, der bliver i mig, og jeg i ham... -
havd mener han med det, som han har skrevet Friedrich Hegel?
ForumindlægHerren og slaven Udgangspunktet i Anerkendelse er Hegels analyse af en kamp på liv og død mellem to mennesker, der ender i et herre-slave forhold. Den ene overvinder den anden og lader den besejrede overleve - som slave. Herrens sejr består i retten eller rettere sagt magten til at nyde frugterne... -
Odontologi kvote 1? kvote 2? alternativer? udlandet?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse odontologi, men da jeg havde en meget sproglig linje i gymnasiet, valgte jeg at holde sabatår for at læse kemi, matematik og fysik op. Men nu er jeg bekymret for om jeg overhovedet kommer ind, da mit snit ligge på grænsen til KU, dvs at hvis snitet går op med 0,1, så går... -
Er det muligt at tage sin bacheloruddannelse i USA?
ForumindlægHej! I så lang tid jeg kan huske har jeg villet bosætte mig i USA, men det er en længere proces. Jeg har prøvet at google mig frem til en del ting, men det er ikke alt der står på nettet. Jeg kan ihvertfald ikke finde svar til alle mine spørgsmål, så nu prøver jeg her. - Er det muligt at tage ... -
Differentiering/optimering af kommunale projekter
ForumindlægDet er lidt aergerligt at skulle spoerge, for jeg kan se, at netop disse opgaver har vaeret oppe at vende foer paa siden. Jeg foeler dog ikke, at jeg er blevet meget klogere. Differentialregning er ved tage at livet af mig, og risikoen for at traekke dette emne til eksamen skraemmer mig fra vid o... -
Projekt
ForumindlægIdet jeg i denne juleferie har tænkt mig at skrive hele min projektopgave har jeg oprettet dette fora, i den forhåbning, at folk der skulle være i stand til at hjælpe, vil gøre dette :~)Hvad jeg i dag beskæftiger mig med er mine kildekritiske overvejelser med hensyn til anvendte avisartikler, hvo... -
Politiske udsagn
ForumindlægSkriv ’for’ eller ’imod’ ud for hvert af følgende udsagn, og forklar, hvorfor du har denne holdning: 1. Bilerne skal ud af byen. 2. Den fri abort skal afskaffes. 3. Alle over 15 år skal have stemmeret. 4. Der bør indføres dødsstraf i Danmark. 5. Homoseksuelle skal have l... -
9,1 i snit !!
ForumindlægHej !Jeg har lige fået karakterbog, og jeg har et snit på 9,1...Det er jo flot nok i sig selv, men tænkte på hvordan man kunne få det højere...Nogen der har nogle ideer ?hilsen Kristina -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Skal det væk??
ForumindlægDa Christania debatten her på det seneste er faldet markant kunne jeg godt tænke mig at ruske godt og grundigt op i den og spørge DIG: Skal Christania bevares eller ryddes? Personligt synes jeg selv at lortet skal ryddes. . -
Hvorfor er medicin så populært?
ForumindlægSom titlen antyder, så er jeg særdeles interesseret i at vide, hvorfor medicin er så populært, som det er. Hvis nogen har nogen som helst ide om det, må I være venlige at sige frem. Tallene taler i hvert fald for sig selv. Alle uddannelsessteder med medicin har adganskvotienter på over 10, ... -
hvordan kan jeg hæve mit snit?
Forumindlæghejsa, jeg har afsluttet stx med et snit på 7,2 efter at have ganget mit snit med 1,08. Problemet er at mit snit ikke er nok til den uddannelse jeg gerne vil ind på. jeg skal i et halvt år supplere matematik fra b til a og kemi fra 0 til b. gør dette en forskel på mit gennemsnit? hvad ville i fo... -
kæmpesten
ForumindlægAt forstå verden og fenomæner har optaget mennesket i årtusinder. Ofte alle de ubesvarede spørgsmål blev henvist til guds/-værk. Spørgsmålet: Hvis gud er allmægtig, ville han så være i stand til at skabe en sten, så stor, at han ikke kan bære den? Stammer fra Kina tror jeg. DeciMat -
Gennemgang af tysk opgave
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal afleverer en tyskopgave på fredag og ville høre om der var en venlig sjæl som gad at læse min opgave igennem og sige om den giver mening? I må meget gerne lave rettelser i den. Jeg har kun haft tysk 11 fredage i 6 timer pr. gang, så jeg er ikke den store haj til det. På f... -
Erik Morsing er tilbage
Forumindlæg:-) -
Går verden under?
ForumindlægSå er det på onsdag det sker. The European Organization for Nuclear Research, bedre kendt som CERN har udviklet verdens største og kraftigeste partikelaccelerator, som de vil tænde på onsdag. Kort sagt slynger den partikler mod hinanden, som kollidere med en fart lige under lysets hastighed (3... -
forskellen mellem folkeskole og gymnasium
Forumindlæghey alle ! jeg skal snart på stx, efter sommerferien. men ville bare vide, lidt om hele miljøet, og forskellene?? håber i svare mig :) -
Hvordan ville det påvirke dig hvis du ikke fik su?
ForumindlægSe ovenover!
