Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 11521 til 11540 af 32066
-
HASTER TEXtil formelprogram
ForumindlægHej.. Er 3 års elev på Silkeborg Handels skole og skal til at skrive SSO i matematik. Jeg har ladet mig høre at der under navnet TEXtil findes et program der skulle være godt til at illustrere formler og ligninger med frem for Excel. Har selv prøvet at finde programmet, men uden held. Vil spørge ... -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående udannelsen erhversøkonomi med tilvalg. Jeg har i lang tid overvejet et økonomi-relateret studie, men ville til gengæld høre hvor svær matematikken er? Og hvor meget den fylder i udannelsen? Hvis der er nogel som har erfaring edm udannelsen, vil jeg også gerne... -
Mindste kvadraters metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal igang med min SRO i matematik A og bioteknologi A. Jeg har overordnet om spektrofometri, farvestoffet "Brillliant Blue" og mindste kvadraters metode. Er der en som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: "Benyt mindste kvadraters metode til at finde sammen... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har problemer med en matematik opgave: a=(t over t+1) b=(-t over t+1) t er et tal. Bestem for t=2 arealet af det parallellogram der udspændes af vektorerne Bestem t=2 koordinatsættet til projektonen af b på a Er der nogen der vil kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Privat lærer
ForumindlægHeej jeg er en pige på 17 år, og er snart færdig med 1g. Jeg har Matematik på A-niveau, men klare mig rigtig skidt, mine forældre er selvfølgelig ikke glade for min situation, da min sidste prøve gik rigtig dårlig og jeg fik 00. Så jeg tænkte på om, der er en der har mod på at hjælpe, som først b... -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
Medicinstudiet - primært til stud.med.
ForumindlægHej alle - primært med.stud. Jeg har altid ønsket at læse medicin - og har kæmpet hele min gymnasietid for at få et snit , der kunne give mig adgang til medicinstudiet . Det fik jeg - endte på 10,5 - og bliver derfor sandsynligvis optaget næste år, hvis jeg søger ind. Men nu tøver jeg lidt ... J... -
Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem... -
Variable
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til denne opgave :))) -
Omvendt proportionale
Forumindlæghej. Hvordan løser man denne opgave? størrelserne p og V er omvendt proportionale. p: 2 4 __ V: _ 20 16 Udfyld de tomme felter. tegn grafen for den funktion der beskriver sammenhængen mellem p og V Jeg vil bare gerne have at vide ... -
Problemløsning med ligninger
ForumindlægHej, Jeg vil gerne have hjælp til en opgave der omhandler om hvor bredt huset er. Opgaven kan ses på det vedlagte billag --> Tak for hjælpen -
Det periodiske system og atomets opbygning
ForumindlægJeg har fået dette spørgsmål: 1. Seks grunstoffer fra en bestemt hovedgruppe omtales som jordalkalimetaller. Et af dem har elektronstrukturen (2,8,8,2) - hvilke grundstoffer er det tale om? Mit spørgsmål er så hvordan jeg løser det? Nogle der kan hjælpe mig igennem det? Tak på forhånd. -
Resistivitet
ForumindlægHej SP Jeg igang med opgaven som lyder: Beregn resistansen ved 0º i en 3,0 m lang wolframtråd, som har en diameter på 6,0 * 10-4 m. Jeg regnede sådan ud: 0,0489 * 10-6Ω*m * (3m/6,0 * 10-4m) = 2,445 * 10-4 = 0,002445 Ω Kan det passe eller har jeg gjort noget forkert? Har ... -
Ulighed, eller ved ikke helt hvad man kan kalde det :)
ForumindlægLøs uligheden: (x+4)^2+4(x^2+2)>(x-2)^2+4x(x+2) har siddet med den i lang tid, håber der nogle der kan hjælpe :) -
Isoler
ForumindlægJeg skal isolere I i følgende ligning, men ved ikke helt hvordan. Det skal gøres uden hjælpemidler På forhånd tak -
Afstand
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan jeg skal regne opgave 5.3 ud, nogle som kan hjælpe? Jeg har vedfæftet et billede -
Afkøling af is kaffe med brug af isterninger.
ForumindlægMathias kan godt lide iskaffe. Han har lavet sig 267ml dejlig kaffe (som består mest af vand), som er kølet ned til 26,5 grader. Mathias' fryser giver is med en temperatur på -10 grader efter de er blevet blendet. Mathias putter isen i sin kaffe, og rører rundt indtil isen er smeltet, og temp... -
Lydens hasrighed
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Resultatet til a er 633m og b er 0,027s = 27ms, men hvordan kommer man frem til det? -
Beregning af strømstyrke ud fra spænding og resistor
ForumindlægHvordan beregner man strømstyrken, når man kender en konstant spænding og nogle resistorers modstande i et kredsløb? Jeg ved at man kan bruge ohms lov hvor I er isoleret som I=U/R men jeg synes ikke at jeg får I til at give det samme som forsøget gav. Der er vedhæftet et billede af opstillingen...
