Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11881 til 11900 af 127115
-
Hjælp med nogle ligninger
ForumindlægHej!! Har en ligning der ser sådan ud: 0,5 - sat op på en brøk - og derefter kommer (8x-2) + (10-x) = 2x . Så den hedder 0,5(8x + 2) + (10 - x) = 2x + 13 Det skal give X = 4. Men hvordan gør jeg det Ligeledes hvordan beregner jeg 3x i anden i en ligning? På forhånd mange tak for hjælpen... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med min SRP. Et af mine spørgsmål lyder: I besvarelsen skal der være en præsentation af den matematik, du anvender, herunder bestemmelse af samtlige løsninger til differentialligningerne 1) y'=a*y 2) y'=a*y+b 3) y'=f(x)*y+g(x) Er der en der vil... -
datid??
ForumindlægHej på engelsk når det er datid, siger sætter man somregel en -ed- ændelse bag på ordenene (bortset fra de uregelmæssige) Men hvad skal der bag på de tyske ord i datid, er sådan set blevet i tvivl. (er der et fast system)? -
haster( hjælp til indfødt retsprøver den 17 juni 2009
ForumindlægEr en der hjælp med indfødts retsrpøven som er 17 juni 2009. Kender du til prøverne eller andet som kan hjælpe mig.....tak -
1.G Ligninger
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: LØS FØLGENDE LIGNINGER – OG BESTEM GRUNDMÆNGDE HVOR RELEVANT : 3/4x+8 - 5/2 = 8/2x+4 Grundmængden får jeg til {x er større eller lig med -2} Når jeg laver den, får jeg den til et fuldstændig åndsvagt resultat. Kan nogen hjælpe mig ud her? Med mellemregninger så v... -
Matematik c
ForumindlægEr der en der kan hjælpe (x+7)2 = (2x+3)(x+1) = også en opgave til. 12 venner skal dele 9 pizzaer, sådan at de får lige meget pizza hver. hvor stor en brøkdel af en pizza får hver person? -
Brøkregning
Forumindlæghej.. nu sidder jeg og kigger noter igennem. hvordan kan dette udtryk give dette svar: R1*44a/4a = F*6a/4a => F*3/2 = R1 Det var en note fra et eksempel der var gennemgået på tavlen, uden mellemregninger. Jeg mangler bare den mellemregning der giver det svar der. Nogen der kan hjælpe med... -
Reducering..
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at reducere dette med mellemregninger: (2a+3b)2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
Uni: Løsning af matrix-ligning
ForumindlægHej Jeg har ligningen: (*) AB = C, hvor C = [[2,1][2,-2]] ([2,1] er første række osv.) og hvor A = [[2,-2,-1][2,-1,0]] Jeg skal bestemme en 3x2 matrix B, der opfylder (*). Det gør jeg ved at løse ligningssystemerne A(b1)=c1 og A(b2)=c2 og får B = [[0.5,-3][-1,-4][1,1]] Jeg kom så til at tæn... -
Integralregning
ForumindlægHej Jeg er meget usikker hvad angår ovenstående emne, hvorfor jeg godt kunne tænke mig evt. at blive tjekket. På forhånd tak. Er tale om 4 opgaver. f(x)=2x+5 får jeg til x^2+5x+c f(x)=5x-4e^x får jeg til 2,5x^2-4e^x+c f(x)=3xe^x får jeg til 2xe^x-2e^x ved brug af partiel integration f(x)=(... -
buuuhuu:'( billeder?
ForumindlægJeg vil gerne tilføje billeder herinde igen igen.. Derfor gik jeg ind i "min side" --> "billeder" så var jeg lige alt for hurtig, så jeg kom til at trykke "fjern"(inde i det lille gule felt) hvad gør jeg nu?... Jeg kan slet ikke tilføje noget som helst .. hvord... -
Engelsk grammatik hjælp
ForumindlægJeg har denne engelsk tekst som jeg har kommenteret ud fra en artikel. Men jeg har det svært med de grammistike ting, og vil hører om der var nogle der gad og pege på de ting jeg skulle lave om. A) Comment on and give your opinion on why an increasing number of kids skip classes or drop out of ... -
Kildehenvisning ?
ForumindlægI min studieretningsopgave har jeg et afsnit, hvor jeg næsten hele tiden skal henvise til en kilde, men hvordan skal jeg skrive det, kan jeg nøjes med en forkortelse? Sådan her ser fodnoterne ud på en af siderne: Familiens funktioner. Gundelach, Peter og Nils Mortensen: I: Ind i sociologien. 2... -
HJÆÆLp PLIIIS
Forumindlægheej allesammen. jeg sidder med en opgave, hvor jeg fra kwh skal omregne det til kroner og øre hvordan gør jeg det=? -
Matematik
ForumindlægHej -
Reducer følgende udtryk
ForumindlægJeg kan virkelig ikke få den her, til at give samme resultat. Håber på lidt hjælp, på forhånd tak! :) (2a - 3)(a - b) - 2a2 -3b -
Sabbatår?
ForumindlægHej alle. Jeg er nu ved mit første år på hhx. Jeg tænkte på om det er muligt at tage et sabbat år når jeg er færdig med 2g, og så færdiggøre uddannelsen efter? -
hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på b niveau snart, og er i tvivl om nogle ting. Jeg har forsået det sådan; Eksamen består af to dele - den første er hvor man laver forsøg i grupper af 3-4, som man har 1½ time til, også er der den individuelle teoretiske del som man har 24 minutte... -
Medicin og fag!
ForumindlægJeg afsluttede sidste år (2.g) Kemi B og har så valgt at hæve Fysik til A. Derudover har jeg også Mat A. Jeg regner dog med at droppe fysik A (ifølge min lærer kan jeg nå at ombestemme mig endnu, men det skal gå stærkt!) og istedet vælge ENgelsk A. Så er mit spørgsmål: Vil det have indflydelse på... -
Bevis for f(x) =e^kx er f'(x)=k*e^kx
ForumindlægJeg skal bevise at f(x)=e^kx er differentiabel med diff kvot f'(x)=k'e^kx Jeg bruger tretrinsreglen til at bevise det. 1.Δf=e^k(x+h)-e^kx=e^kx-kh-e^kx=e^kx-h1-e^kx h1=k*h 2.Δf/Δx=(e^kx-h1-e^kx)/h=k(e^kx-h1-e^kx)/k'h=k(e^kx-h1-e^kx)/h1, nu ses det at netop ...
