Søgning på: historie noter hf. Resultater: 11881 til 11900 af 33009
-
Pluralis og genitiv på engelsk
ForumindlægHej. Hvis der var nogle derude som gad at tjekke/rette for stavefejl, kommafejl og om orderne var sat i den korrekte form, ville det glæde mig. På forhånd mange tak. Er det fru Smith? Goddag. Det er Johnson fra Jones' Supermarked. Jeg vil gerne bede Dem komme herned med det samme til en lil... -
lille oversættelse
ForumindlægHej,det ville være lækkert, hvis nogen lige havde tid til at se min oversættelse i gennmem ;D Dan: I begyndelsen blev den britiske hær betragtet som katolikkernes beskyttere, men efter en kortere periode mente mange, at den snarere holdt protestanterne ved magten, Det gav IRA mulighed for at rekr... -
OVersættelse
ForumindlægEr der nogen som vil rette denne oversættelse: Dansk version Jeg er en ganske almindelig pige på 17 år, som altid har været rimelig tilfreds med tilværelsen. Men nu har jeg fået det vanskelige problem, når jeg er i selskab med en tiltalende fyr, at jeg pludselig bliver frygtelig genert. Jeg bliv... -
Lille oversættelse - nogen fejl?
ForumindlægOversættelse af denne tekst: "At klimaproblemerne skal løses ved forskning i nye teknologiske løsninger af energiforsyningen frem for ved at aftale nedskæringer af landets CO2-udslip som i Kyoto-aftalen. Der er ingen, der venter, at USA tilslutter sig Kyoto-aftalen i præsident Bush' ti... -
hjælp...
ForumindlægHar oversætte fra dansk til engelsk, hvis der er nogen der kan lige kigge på den. det vil være meget sødt af jer. oversæt til engelsk: Hvorfor er min familie så tåbelig, tænkte hun. de vil altid give mig gode råd: hvis du køber nyt tøj, så køb noget, som vil være moderne også næste år. hvis du ... -
kort oversættelse
ForumindlægHej, det ville være rart, hvis nogen lige vil tjekke for fejl 1.Hvem er den dame? Det er Johns kone. 2.Der står på side 70 hvem der myrdede Pamela. 3.Jag gav ham ikke beskeden, jeg glemte det. 4.Du har altid holdt mere af ham end mig. 5.Der er meget koldt i det gamle hus. 6.Min kat hedder Mew, o... -
fejlstøvsuger 57 rette
ForumindlægHej er der en som vil kigge min opg igennem. behøver ikke være det hele, men bare de mest åbenlyse fejl. Tak That year there has been a series of crisis for the town council. At first the workers, at the biggest stedmill went on strike. The news media wrote about a scuffle at the mill gates. ... -
Oversættelse
ForumindlægHeej. Er der ikk nogen der vil rette denne oversættelse for mig :) På forhånd tak.. Jack is a very ambitious young man. </o:p> He will be president for the United States</o:p> A lot of people think Jack is the wrong man to the job.</o:p> It would not be difficult to find someb... -
Kort dansk til engelsk oversættelse (:
ForumindlægHey :D Dansk til engelsk oversættelse, med fokus på biord og tillægsord (: Har jeg gjort det rigtigt? :) En virkelig flot fyr Hun mente bestemt, at hun havde set ham før. Hans øjne var grønne, og den smukt formede næse gav ham en usredvanlig profil. Haret var smart klippet og tøjet usædvanlig v... -
Så huen passer
ForumindlægSom en anden ivrig sommerblomst forvandles hovederne på alle de kære studenter i denne tid fra spirende knopper til smukke og levedygtige blomster, hvis kroner kan kendes på de hvide ”blade” med bånd i varierende farver. I netop denne uge vil disse karakteristiske blomsterkroner præge... -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
Hjælp haster! Mangler et eksempel på en sag, hvor medierne har fortalt halve sandheder eller sågar fordrejet dem
ForumindlægHej alle! :-) Jeg søger en sag, hvor at medierne enten kun har vist halvdelen af sandheden (fordi deres kilder ikke har været i orden eller fordi historien har været bedre, hvis nogle informationer blev udeladt) eller hvor medierne har fordrejet sandheden. Jeg har tænkt lidt på Helle Thorni... -
Den danske velfærdsstat og dens problemer
ForumindlægHej, jeg står og har 24 timers forberedelse i historie, og har trukket "den danske velfærdsstat og dens problemer" .. Hvor der om emnet står: Emnet diskuterer årsagerne til skabelsen af den danske velfærdsstat, undersøger dens karakter og forholder sig til nogle reaktioner på udviklinge... -
Nogle som har tid, og gerne vil, rette en lille tysk stil? :)
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet en lille historie om en interviewer fra et tysk tv-show, som besøger en Ø, hvor han interviewer nogle af dem der bor der. (Skulle skrive om netop det emne) Tror der vil være en masse fejl, så håber I kan hjælpe mig :) Guten Abend und herzlich willkommen auf einem anderen... -
Taylorpolynomiet med flere variable
ForumindlægHej folk. Jeg sidder med en opgave om implicit differentiation og i sidste opgave bliver jeg bedt om at bestemme taylorpolynomiet P2 af anden orden for funktionen y=y(x) ud fra punktet X0=1. ligningen er x + y2 - xy + e2y - 2 = 0 Tidligere har jeg differentieret y'(x) og y'... -
fordoblingskonstanten? blank?
ForumindlægFor en eksponentiel udvikling fordoblingskonstanten K2= 3.3 og at punktet P(4,11) ligger på grafen for denne eksponentielle udvikling 1. Bestem en regneforskrift for denne udvikling 2. Med hvor mange procent stiger y-værdien, når x-værdien stiger med 1 Er der nogle der vil forklare hvo... -
Grundlinje
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp!!! Jeg har to opgaver som jeg har brugt ca. 10 timer på i dag og jeg har prøvet alt. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!! Den første opgave lyder: En trekant har arealet 49 m2 og grundlinjen dobbelt så stor som højden. Hvor stor er grundlinjen? Den sidste ly... -
integration af sqrt(10-2x)
Forumindlæghvad fås ved integration af f(x)=sqrt(10-2x) ? Har ikek haft mat i 2 år nu, så kan ikke længere huske det.. -
sinh(x) - vurdering
ForumindlægHejsa ...Jeg har udviklet taylorpolynomiet af 7. grad til funktionen sinh(x). Jeg skal nu vurderer fejlen, i sinh(1).sinh(1)= 1,175201 (TI-89)sinh(1)= 1,175198 (Taylor)dvs. der er fejl i det 4 decimal.jeg har sat intervallet til [0;1]. Hvad er så rigtigt?:- |R7| - |R7| det ses nu at begge fej... -
"supersnit"
Forumindlæghej, har lige fundet en artikel, fra chili net, om hvordan man kan score et supersnit i studentereksamen:http://www.chilinet.dk/default.asp?id=436&nid=363kan det virkelig passe!?
