Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 12801 til 12820 af 15240
-
Matematik A - terminsprøve HTX
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig terminsprøve i Matematik A i HTX om en måned. Jeg har haft store problemer med matematikken på 3. år vil jeg sige, hvor jeg har været meget syg. Jeg har dog fået lavet alle mine afleveringer med hjælp fra andre. Har i nogle gode råd til mig? Evt noge... -
andre der skal op i fysik mundt.?
ForumindlægHej..er der nogle som skal op i fysik mundtlig som deres første mundtlig studentereksamen?kunne være sjovt at hører hvordan det gør med jer og hvordan i øver jer.. -
Held & Lykke...
ForumindlægHej....Jeg skal op til Fysik/Kemi imorgen, jaer jeg skal op til afgangsprøve i fysik/Kemi.Jeg vil ikke spørge om noget men jeg vil bare ønske folk held og lykke med deres prøver.Så be en bøn formig og kryds fingerne for at jeg kommer op til Induktion eller Tansformation...Malfoyps. Held og Lykke ... -
Herodot : Forfatningsdiskutionen (HASTER)
ForumindlægHejsa, O alle I prægtige old-nørder!Er der ikke nogen der sidder inde med nogle guldkorns notater til Herodots forfatningsdiskution?Jeg er nemlig lidt på numsen idet jeg skal til eksamen i morgen...På forhånd tak! -
Religion: Notater og Eksamen generelt
ForumindlægVær hilset, O teologiske vidunderbørn!Jeg skal op i religion om nogle dage og ville være ENORMT taknemmelig hvis der var en venlig sjæl eller to iblandt Jer, der ville velsigne mig med nogle guldkorns notater i:1) Kristendom2) Jødedom3) IslamJeg har downloaded dem der er tilføjet her på studiepor... -
log
ForumindlægJeg sidder og prøver at hjælpe min veninde med en opgave, hvor hun har 10mg som bliver halveret på 24 timer.... jeg tænker selvfølgelig at man kan bruge halveringsformlen, men ved ikke om det er helt korrekt.... Når jeg så prøver at skrive det ind i Nspire, skriver den at det er forkert..... ... -
Hjælp! SÅ HURTIGT SOM MULIGT! Skal til eksamen i overmorgen... (Fysik´/Kemi)- (Engelsk)
Forumindlæg-------------------------------------------------------------------------------- Hey! Skal op i fysik i overmorgen...:/ Og har brug for hjælp. Mangler nogen forsøg til -Vekselsrøm -Radioaktivitet -Kalk Også skal jeg op i engelsk d. 6/7:( Er meget, meget nervøs! Plejer at få 8...ikk det bedste.. o... -
Hvad er volumen?
ForumindlægHej, Adrenalin findes i en koncentration på 1 mg/mL. Hvilken volumen af adrenalinopløsningen skal der til, hvis man vil have 54,6 μmol? Molare masse = 183,2 g/mol. -
TACONES LEJARNOS
ForumindlægkUNNE VIRKELIG GODT BRUGE NOGLE GODE RÅD, INFO- OM TEMA, FORFATTER, PERSONER OSV. SKAL TIL EKSAMEN PÅ FREDAG OG ER HELT BLANK!!jEG ER PÅ MSN: [email protected] fingre for lidt hjælp! Al slags faktisk -
That som relativ pronomen.
ForumindlægI min bog står der, at that kun kan bruges som relativ pronomen, men kun i tilfældet af en bestemmende relativsætning. Hvad er en bestemmende relativsætning? Jeg vil virkelig værdsætte hvis nogle kan give 1-2 eksempler på, hvordan that må/ikke må bruges. -
Nervøsitet der ødelægger eksamenfremlæggelsen - hjælp
ForumindlægHejJeg var oppe og skulle forsvare et 9 tal i bioA og endte med 7.Begrundelsen var, at fremlæggelsen havde været for ustruktureret og præet af meget nervøsitet - og derudover havde jeg flumret lidt med nogle begreber.Så karakteren var måske fair nok.Rapporten jeg skulle forsvaret havde jeg iøvrig... -
Brøker og bogstaver puha
ForumindlægJeg står i den situation, at matematik virkelig giver mig problemer haha ;-) Jeg står med følgende brøkregnestykker 2/x + 4/y Jeg har fundet frem til et svar på denne, som jeg dog ikke er sikker på er rigtigt. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring på hvordan man gør step for step. ... -
Andengradsligning hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal løse andengradsligningen x^2-4x+3=0. Det jeg er i tvivl om er dette x, som ligningen starter med. Da jeg bruger formlen d=b^2-4ac for at finde diskriminanten hænger det bare ikke sammen at a er x? Skal jeg sætte noget ind i stedet for? Eller hvordan skal jeg lige gøre? På f... -
Anbefal en bog
ForumindlægHey..Det kunne være cool hvis i gad anbefale en god bog eller to uanset genre. -
hvor langt bevæger jorden sig i sin bane om solen på en time..
Forumindlægi denne opgave betragtes jordens bane om solen som en cirkel med radius 1,50*10^8km.hvor langt bevæger jorden sig i sin bane om solen i løbet af en time?Nogen der kan hjælpe.. har ingen idé til denne opgave -
eksame råd.
Forumindlægjeg står her og skal op til min 9 klasses eksamen her til maj, så ville lige høre om der var nogle råd både til dansk, matematik altså råd til alle fag, fx - hvordan man bedst forebereder sig, hvordan gør man sig bedst ud, noget til hvis man går i stå, noget til undervejs osv. alle slags råd er v... -
Reducer brøk
ForumindlægHejEr intet matematik geni, og synes at glemme tingene som jeg lærer dem, så har et par brøker her, jeg virkelig er i tvivl om hvordan jeg reducerer. Håber der er en der kan hjælpe mig, da jeg ikke synes at kunne finde hjælp i mine bøger :-/x^2-4 / x-2samt 9x^2-16 / 9x^2+24x+16Virker garanteret n... -
Nerveimpuls
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad er en nerveimpuls og hvordan fungere den? Tak på forhånd. -
brøks brøk, med bogstaver..
Forumindlæghåber lige i vil hjælpe mig med endnu en opgave.Skriv gerne hvad i gør, trin for trin.1+((r-s)^2/4rs) / (1+(r/s))kan også skrive den på en anden måde: (r-s)^2 1+ ------- 4rs -------------- r 1+ --- s -
Hjælp med matematik
ForumindlægHej folkens, er der nogle, som kunne hjælpe mig med mine lektier? Det er en karakter mat-. Jeg har lavet en del af den (: Men mangler bare lige nogle. Opgaven/Opgaverne lyder sådan her: 500 g= kg 335g= kg 0,9g=kg 1/6 af 420 1/8 af 112 3/4 af 125 Hvordan er det nu man regne...
