Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 13041 til 13060 af 14598
-
Ide til biologiopgave i 3.g?
ForumindlægHej!Jeg vil gerne skrive min 3.g opgave i biologi! Jeg interesserer mig specielt for (molekylær) genetik og biokemi, men da jeg kun har kendskab til disse emner via gymnasiet er det lidt spagt med ideerne til et godt projekt. Måske nogle fra universitet kunne give mig nogle ideer? Jeg overvejer k... -
problemregning
Forumindlæger der nogen der har lavet noget om bistader,bier osv. -
tysk sætninger rettt....
ForumindlægKan man godt sige sådan: dem auto steht hinter dem haus - Bilen står bagved huset (dativ) og dem auto parkt vor dem haus - Bilen står parkeret foran huset. (dativ) .... -
Tankeeksperiment: Beregne hvordan mønten lander?
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvor jeg skulle poste det her, så jeg skriver det bare i fysikkategorien.Hvis vi har en helt normal mønt, en robotarm og en hulens masse variabler, som alle er taget højde for, vil det i så fald være muligt at beregne, hvordan mønten lander (altså plat eller krone).Hvis vi ke... -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
Andet: Muslimsk-Privatskole søges!
ForumindlægHej derude,denne kategori religion (Muslim) fordi, jeg har fundet mig selv fremt til at,jeg gerne vil starte på en Muslimsk-privatskole. Det må helst være i omr (KBH) hvis i nu kender mange så skriv dem ned :) -
mundtlig eksamen
ForumindlægVIl spørge sårn ca. hvor meget man skal bruge tid på oversættelsen i forberedelsestiden før mans skal eksamineres...?? -
Studie-cykel
ForumindlægHej...Jeg er så heldig, at være blevet optaget på design og innovation på DTU.Ligeledes har jeg fået en lejlighed på det nye Bikuben Kollegie på Amager.Jeg bor pt. i Jylland og ved derfor ikke hvordan situationen er med cykler i Kbh. og omegn. Kan det betale sig at købe en ordentlig cykel, eller ... -
Info fra uni
ForumindlægHej...Jeg er optaget på ruc fra i år og har også bekræftet, at jeg ønsker studiepladsen. Derfor undre det mig, at jeg ikke har fået noget infomation om mødested osv. I brevet d. 28. juli stod der, at jeg vil få mere information i løbet af august. Der stod også er der er studiestart d. 23. august.... -
Gode danske tekster?
ForumindlægHej:) Er der nogen, der kender en god tekst, som jeg kan analyser, som handler om døden? - Jeg skal nemlig bruge det til dansk mundtlig prøve.... Håber I kan hjælpe! -
LaTeX & økonomi
ForumindlægJeg er lige startet på universitetet, hvor jeg skal studere økonomi. I sin tid skrev jeg mit studieretningsprojekt (økonomisk emne) i LaTeX, men jeg vil høre, om nogle af jer kyndige brugere kan give et bud på, om det vil kunne betale sig at intensivere mine bestræbelser på at lære LaTeX at kende... -
Forskere mod tro?
ForumindlægHey allesammen. Hvad er Jeres holdning til, Forskere som er mod troen? Kom lige forbi denne artikel >http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328936 hvad er Jeres holdning til det der bliver skrevet? Og hvad mener I? -
Geometri og lineære ligningssystemer
ForumindlægJeg har følgende opgave: For et tal a ∈ R er der i et sædvanligt retvinklet (x,y,z)-koordinatsystem i rummet givet fire planer α1, α2, α3, α4 ved ligningerne: α1: α2: α3: α4: Find den værdi af a for hvilken fællesmængden... -
Gymnasier i Gentofte
ForumindlægHej med jer Jeg går i 9. klasse, og skal til at beslutte mig for en videregåendeuddannelsen. Mit gennemsnit er nuværende på 9,5 og min UPV har fået et kryds i parat til en gymnasial uddannelse. Min studievejleder er afsindig uengageret, så jeg... -
Integralregning
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg har lidt problemer med at løse: Jeg er givet forskriften for to funktioner, f(x) = x2 – k * x samt g(x) = k * x, der tilsammen afgrænser en punktmængde kaldet M Jeg skal bestemme værdien K således at arealet af punktmængden bliver 36. Hvordan gør jeg det? -
nogen/nogle & og/at
ForumindlægHej alle sammen - og godt nytår når tiden kommer ;). Har altid været super god til dansk, men lige nogen/nogle & og/at har jeg altid bøvlet med. Så mit spørgsmål lyder: hvordan kan jeg kende forskel? Har klart mest problemer med nogle/nogen, og har ikke ingen idé om hvordan man kan se forskel... -
Så hold dog kæft!
ForumindlægI elevrådet på min skole har vi snakket om hvorvidt der er problemer med larm/uro/manglende lektielæsning i klasserne. Det viser sig, at ALLE klasser har problemer, men ikke alle elever synes at det er problematisk. Nogle elever bliver meget forstyret af andres småsnak i timerne, mens andre bedre... -
Hypnose mod eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har rigtig mange problemer med eksamensangst og har overvejet hypnose som en løsning. Derfor ville det være rart at høre om der var nogen som havde erfaringer med denne behandling (eller evt. anden) - gode som dårlige erfaringer. Jeg har tidligere taget nervøsitetsmildnende piller mod... -
Jura eller medicin?
ForumindlægHej! Jeg er meget forvirret om jeg skal vælge jura eller medicin, er der nogle herinde som studere til en af de to som måske kan skrive de gode ting og måske dårlige ting omkring medicin/jura studiet? Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg er ikke sikker på om jeg vil synes de... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt...
