Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13061 til 13080 af 95433
-
Udtrækning til eksamen
ForumindlægEr sgu lidt forvirret over hvordan det nu lige er det fungerer når der udtrækkes hvad man skal op til i eksamen her snart, så jeg håber der lige var en herinde der kunne give et hurtigt svar. Nu har jeg 5 fag på A niveau og et enkelt fag på C niveau, så sådan som jeg har forstået det så kommer ... -
trekant .. :D
Forumindlæghej (: jeg har en opgave hvori der står : I en trekant skal siderne b og c være lige lange. Samtidig skal den samlede længde af alle tre sider være 160 enheder. Gør rede for med ord, at a kun er defineret i intervallet a = ]0;80[ og det er jo logisk nok hvorfor.. For hvis a var større end 80 og d... -
hjælp til 3. gradsfunktion (omk)
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til mit studieretningsprojekt. Jeg har lavet beregninger i Virksomhedsøkonomi og matematik, men mangler udregningerne til forskriften for min funktion. har fået oplyst: Afsætning SO stk. kr. 0 200.000 1.000 340.000 2.000 440.000 3.000 500.... -
Funktioner
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med dette ? jeg har matematik på B niveau på Htx Der er givet følgende funktion f(x) 0 -2x2 + 4x + 10,5 a) Parablens symmetriakse og toppunkt. b) Parablens skæringspunkt med y-aksen. c) Parablens eventuelle skæringspunkt med x-aksen. -
søger en formel
Forumindlægjeg leder efter en formel på vandets blaningstemperatur altså hvor man kan regne blandingstemperaturen ud nå man blande to mængder vand med hinanden.nogen der kan hjælpe -
Opgaver!!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som har løst til at kigge på disse fire små opgaver.Der er nogle enkelte steder hvor jeg er gået i stå!Opgave 1)y-stråling med energien 500keV har den lineære absorptionskoefficient 2cm^-1 i bly.a)Omregn u til SI-enhed.b)Beregn halveringstykkelsenc)Hvor stor en del trænger i... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Lys
ForumindlægLys med bølgelængden 500 nm sendes fra luft og ind i en væske i en beholder. Der bliver noteret en indfaldsvinkel i= 22 grader og en brydningsvinkel i væsken på b = 13 grader. a) Beregn lysets frekvens b) Beregn bølgelængden af lyset, når det er i væsken -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Kombinatorik
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af nedenstående kombinatorik opgave. Håber, at der er en som vil hjælpe. En folketingsgruppe har 15 medlemmer incl. formanden. Gruppen skal nedsætte 3 udvalg med hhv. 4, 2, og 3 medlemmer. De 3 udvalg må ikke hve noget medlem til fælles. a) På hvor mange måder kan u... -
AT
ForumindlægEr der nogen der har nogle generaler noter til AT? -
Polaritet
ForumindlægEr C-O-C mere polært end C=O? Og evt. hvorfor/hvorfor ikke :) -
Kulhydraters opbygning
ForumindlægHej, Jeg forstår dette: Kulhydrater er opbygget af C(Carbon), O(Oxygen) og H(Hydrogen) atomer. De kan inddeles inden fire typer: monosakkarider, disakkarider, polysakkarider og Oligosakkarider. Jeg forstår ikke: Deres kemiske opbygning med bindinger og hvordan de ændrer strukturer ved optagnin... -
Ulighed - forskellig fra 0
ForumindlægJeg har følgende ulighed -x^2-y^2*x*y-2 forskellig fra 0 Hvordan kan jeg vise at uligheden ikke kan give 0 for ethvert (x,y) e R^2 -
Lille tekst
ForumindlægEr der nogen, der har forslag eventuelle rettelser? Essay about the internet Was the internet a good invention? We can conclude that the internet makes our lives much easier. If you order a trip to the US, you do it on the internet. Whenever you need information, you do not need to read in a... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej!Jeg sidder med opgave 3.106 i MAT A-niveau 3-årig forløb. Jeg har en kugle K og en plan alpha i rummet. Kuglen har centrum i punktet C og punktet P er projektionen af C på alpha. Planen skærer kuglen i en cirkel c. I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne: K : x^2+y^2+z^2-4x-6y-4... -
figurer
Forumindlæghejer der en der har noter til figurerne i bøgerne "Genetik og gen-etik" og "Fysiologi - kroppens funktioner"?
