Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13121 til 13140 af 17507
-
Camus
ForumindlægJeg er lige begyndt at læse om camus og hans filosofi om at tilværelsen er absurd. Men for at forstå meningen med hans filosofi, forsøger at jeg finde frem til hvilke situationer/adfærd i livet, som kan være absurd? Jeg håber meget på at der er nogle som virkelig har styr på Camus og Sartre ... -
SSO om fyrværkeri
ForumindlægHej derude?? Jeg skal til at skrive SSO, og vil derfor gerne være i god tid med det man kan forberede.. Jeg skal skrive i både Fysik og Kemi, herunder omkring fyrværkeri. Jeg har tænkt at skrive omkring hvilke kemikalier man bruger, samt hvad det er man ser på himlen (altså farverne). Samt no... -
Fermentering af penicillin - vækstmedie
ForumindlægHej allesammen jeg opretter denne tråd, da jeg har problemer med mit projekt, hvori jeg ønsker at fermentere penicillin. Problemet er at jeg ikke ved hvordan man laver det vækstmedie hvori penicillinen skal fermenteres. Jeg har kigget på adskildelige opgaver, men kan ikke finde frem til fremstill... -
Definition af fysik begreber?!!
ForumindlægHej Jeg skal op til NV eksamen nu her om 3 dage, og der er nogle ting, som jeg ikke rigtigt kan få afklaret på nettet. Jeg har valgt et forsøg, hvor vi skullle undersøge forskellige apparater og beregne Eterm, Etilført, Nyttevirkning osv. Ved hjælp af deres formler. Dog har jeg et problem. Jeg e... -
Matematik A STX December 2010
ForumindlægOpgave uden hjælpemidler Opgave 4: Funktionen f(x)=b*x^a (potens funktion) opfylder, at grafen for f går gennem punkterne p(2,1) og q(6,27). Bestem tallene a og b: Jeg er kommet frem til at jeg har to ligninger med to ubekendte: 1=b*2^a og 27=b*6^a Efter mange forsøg og mærkelige resultater, ha... -
Ligevægtsblanding
ForumindlægJeg forsøger at løse opgave e, som kan ses her: www.studieportalen.dk/forums/ShowFile.aspx Opgaven går ud på at bestemme den temperatur, hvor ligevægtsblandingen indeholder 55 % fructose og 45 % glucose. og så skal der argumenteres for, at en sådan ligevægtsblanding ikke kan opnås.. Har ikke ri... -
Funktion
ForumindlægHej studieportalen. Her er min opgave: En funktion f er giver ved f(x)=x^4+5x+9 a) bestem f'(x) Jeg har forsøgt at lave opgave, men er kommet frem til to forskellige svar, og jeg kan ikke se hvilken som muligvis kan være den rigtige. enten: f'(x)=4x^3+5x=64x+5x=69x eller f'(x)=4x^3+2... -
Brom - polaritet :S
ForumindlægHej alle! Jeg var lige i gang med at skrive min rapport, om kemiske reaktioner med carbonhydrider. Vi havde tidligere lavet et forsøg med bromvand og hexan, hvor vi blandede de to stoffer sammen. Bromet "forladt" vandet så det blev klart, og vandrede op for at blande sig med hexanen. Va... -
Koncentration af en fortynding.
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med- Jeg skal udføre et forsøg, hvor jeg skal udføre en række fortyndinger, og analysere dem i et apparat, derefter skal jeg sammenligne resultaterne fra apparatet, med de teoretisk beregnede koncentrationer- Jeg kan bare ikke huske hvordan j... -
Differtialkvotienter for eksponentiel og lineære vækst
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for lineære og eksponentiel vækst, hvor differentialkvotienter af a*x+b og ax skal indgå. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan og hvorfor jeg skal inddrage differentialkvotienterne i redegørelsen. For eksponentialfunktionen har jeg forsøgt at bevise at f´(x)=a^x*ln(x) når f(x)=a... -
om statistik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med denne her opg .? Jeg har selv lidt svært ved det nemlig ! 3)en person påstår at han smage forskel på en grøn tuborg og en Hof. For at teste denne påstand tilrettelægges et forsøg på følgende måde: 10 glas med smagsprøver opstilles og indholdet af hvert gla... -
Nedskæring på uddannelse i Irland
ForumindlægJeg skriver SRO om det irske velfærdssamfund med fokus på den økonomiske krises påvirkning på det irske uddannelsessystem. Jeg vil gerne forsøge at analysere nogle argumenter for og imod, problemet er bare, at jeg ikke umiddelbart kan finde nogle der synes, at nedskæringerne er en god idé. Jeg ka... -
Resisitivitet gennem konstantan
ForumindlægHej Jeg skal lave en graf med R som funktion af L. Og i forsøget blev der brugt en konstanttråd,med en diameter på 0.50 mm. Så for at finde R/modstand i de forskellige længder, skal jeg benytte formlen R=p*L/A Så hvis jeg siger beregner R i en længde på 44 cm. Passer denne beregning så? R=0,... -
o- og O-notation.
ForumindlægJeg har en opgave (2 "små"), jeg forsøgte at lave det selv i flere timer, men forgæves. Jeg vil derfor bede jer om hjælp hvordan det skal svares. Jeg vil også gerne forstå det. Jeg har spurgt om det samme i andre sider, men fik desværre ingen relevante svar. Ifølge opgaveformulering... -
Brug af randperm i matlab... haster
ForumindlægJeg har et array bestående af 0 og 1-taller, og dette array skal jeg lave en tilfældig rækkefølge af ved hjælp af randperm, men jeg kan ikke få det til at virke.. Mit array hedder x0 og består af 566 tal i alt, Jeg har forsøgt forskellige ting, men jeg vil mene at x1=x0(randperm(566)) skulle vir... -
lydbølger
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg skulle puste i et reagensglas, samtidigt med at jeg optog med en Labquest terminal. Derefter har jeg brugt Logger Pro til at finde 5 ens perioder, og for de 5 perioder får jeg tallene delta x = 0,00970 og delta y = 0,0350 Derefter skal jeg dividere talen... -
Acceleration
ForumindlægJeg skal skrive rapport over forsøget, som hedder bevægelse med gnidning, hvor et træklod er forbundet til en slæde med massen M. Når vi lader trækloddet falde trækkes slæden indtil loddet rammer jorden. Jeg har programmet datastudio, som opstiller en (t,v)-graf for bevægelsen. Jeg skal dernæst l... -
Salte-spørgsmål
ForumindlægJeg har et forståelse spørgsmål, som jeg håber i kan hjælp med. Under et forsøg med salte blandes NaCO3(aq) + CaCl2 --> 2NaCl + CaCO3 (jeg har så afstemt den) 2 spørgsmål Ved denne reaktion dannes der bundfald. Men hvorfor?? Er det fordi at natrium indegår, så vil det altid blive letopløseli... -
Størst muligt rumfang! hjææælp
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal bestemme x så rumfanget bliver størst muligt. Min ligning lyder således: R(x) = x*(20-2*x)*(28-2*x) og jeg ved at x er mellem 0 og 10. Jeg tror at jeg skal finde et maksimum ved af sætte R(x) -> R'(x) og har forsøgt men kan sgu... -
3(4p + q)^2
Forumindlægheej folkens. sidder her og laver noget ret så enkelt matematik. Er stødt på sådanne nogle parantes opg. har forsøgt mig med at lave en men er meget usikker på dette, så ville hører jeres ekspertise :) min eks: 3(4p + q)^2 3(4p+q)(4p+q) 3(4p^2+ 4pq+4pq+q^2) 3(4p^2+8pq+q^2) 16p^2+24pq+3g^2 .....
