Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 13161 til 13180 af 44201
-
Er denne sætning objektivt eller subjektiv?
ForumindlægGodaften, jeg sidder her med min aflevering som skal afleveres senere på aftnen. Jeg er igang med en kronik, hvor jeg skal redegør for en artikel. Det skal være objektivt. Nu hvor jeg læser min kronik igennem er jeg blevet lidt i tvivl.. X er ikke bleg for at smække sine holdninger i hoved på... -
Opløs i faktorer
ForumindlægHejsa! Har lige brug for hjælp. Jeg har en opgave der lyder sådan: "Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken." Men problemet er at der ikke er nogen ubekendt i brøken. For eksempel: 102^2 - 98^2 / 200 Hvordan skal jeg så gøre det? Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Enigma og 2.verdenskrig
ForumindlægHej Vi har lige valgt emne i SRP, Jeg har valgt Enigma og 2.verdenskrig med kryptering i Historie og Matematik.. Jeg ville spørge om der evt. var nogend derude der havde skrevet en lignende opgave, fordi jeg er lidt i tvivl, også for at se mht. litteratur?! Det ville være rigtig dejligt at se et ... -
Komma inden bindeordet "og"?
ForumindlægJeg vil lige have afklaret noget, er det rigtigt at man ikke må sætte komma inden "og"? Eksempel: "Jeg gik en lang tur, og det var forfriskende" Jeg har altid fået at vide at man ikke må, fordi "og" er et bindeord? På forhånd tak! -
Tips til beskrivelse af jorden.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en stil, hvor jeg skal beskrive jorden. Men jeg er nået til det punkt, hvor jeg ikke kan komme i tanke om, hvad jeg ellers skal skrive om .. Så hvis i har nogle tips til hvad jeg kan skrive om, ville det være dejligt :) Det behøver ikke kun, at være om verdensdele, men (nu ... -
Elektronprikformel for en ionbinding
ForumindlægHej Jeg prøver at finde forskelle på ionbinding og elektronparbindinger. Anvender man at lave elektronprikformler for ionbindinger (salte) og hvis man gør er der en af jer, der har et eksempel? Eftersom de ikke deler deres elektroner som i en elektronparbinding, men helt giver eller modtager ion... -
Eksponentielle- og Potensfunktioner
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe mig med disse spørgsmål. 4) Endelig skal du give et eksempel på anvendelsen af de nævnte funktionstyper. Jeg forstår ikke helt hvad der menes med spørgsmål 4. Skal vi give eksempler på hvordan man kan bruge dem i den virkelige verden? Forstår desuden ikke helt hvad de... -
EKSAMEN! Formel for luftmodstand
ForumindlægHej derude! Sidder til eksamensforberedelse og har emnet kræfter og luftmodstand. Formlen for luftmodstand er givet ved: Fw = ½ * cw * A * rho * v^2. (Det har jeg læst mig til, og ret mig gerne hvis jeg tager fejl). Er ikke sikker på jeg har forstået formlen korrekt, og ville høre om de... -
Energi: Smeltning og fordampning
ForumindlægHej SP, Jeg var oppe i dag og trække mit eksamensspørgsmål, som jeg har 24 timer til at forberede. Dog er der et problem - jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på, og hvad der ville være godt at inddrage. Problem: Præsentation af energiforholdene ved smeltning og fordampning Giv et ko... -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægHej alle mennesker.. Håber I nyder hver jeres ferie og tillykke til de nybagte studenter.. Jeg skal efter sommerferien gå i 3.g og jeg har et lidt større problem (jeg har engelsk på A men jeg har lige fået en utrolig dårlig karakter (skriftlig) - det skal siges, at engelsk ikke er min stærke si... -
genitiv og adjektiv oversættelse
ForumindlægHej gutter. Engelsk er normalt det jeg har nemmest ved, men da jeg er lidt i tvivl med genitiv, vil jeg gerne have kigget det her igennem, for at se om det er rigtigt. Evt noget konstruktiv kritik, eller en huskeregel! Der er muligvis nogen hurtige dummefejl, men den er heller ikke helt færdig. J... -
Kan man sige dette?:
ForumindlægHej alle sammen, Jeg synes at jeg har knoklet og knoklet med dette afsnit i min engelske stil. Er der nogle, som er sød at læse det igennem og fortælle mig hvis der er nogle fejl, nogle steder? Kan jo aldrig selv se fejlene;) When all’s said and done Raglan seems very kind and protecting of... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej, håber der er nogle som vil kigge min oversættelse i gennem for eventuelle fejl. Det er oversat fra engelsk-dansk. På forhånd tak! Travel broadens the mind, they say, and in this increasingly globalised world, mobility has never been more important. Back in 1987, when it inaugurated the ... -
Entropi-bestemmelse
ForumindlægHvordan bestemmer man entropi for et stof? Fx entropien for H2O i standardtilstand ved 25 *C... Det eneste, der er defineret, er nulpunktet for entropi, men kan jeg bruge det til udregning af entropier for "normale stoffer" man bruger i kemien? Jeg kunne godt tænke mig at se et eksem... -
redoxreaktion. hjælp !
Forumindlæghey alle. jeg har lidt problemer med redoxreaktioner, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med.. jeg forstår ikke hvordan man afstemmer en reaktion så man finder oxidations og reduktions tallet osv. please hjælp eksempel C3H8 (G) + 5O2 (G) --> 3CO2 (G) + 4H2O (l -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægGoddag derude Spørgsmål: - Forklar ud fra et selvvalgt eksempel sammenhængen mellem procentvise stigning i x og y (potensfunkion). Mit bud er om man ikken kan tale om det såkaldte procent-procentvækst. Kan det godt passe? -
Mekanik HJÆLP
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B . Jeg har svært ved at løse noget af spørgsmålene: 1. Eksempel af sammenhæng mellem sted, hastighed og acceleration. 2. Definer bevægelseslove i et homogent tyngdefelt. Håber i kan hjælp Tak på forhånd :) -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell... -
To ligninger med to ubekendte..
ForumindlægHej... Jeg har altid haft svært ved at løse to ligninger med to ubekendte uden hjælpemidler.. Hvad er den nemmeste måde at gøre det på?. I kan komme med et eksempel. Har ikk liige
