Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13601 til 13620 af 135324
-
hjælp til opgave om niveaukurver!!!
ForumindlægHej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak -
mat A-niveau
Forumindlæghar brug for hjælp til opg. 1.028 og 2.008 A niveau matematik -
Variable og sammenhænge
ForumindlægSidder med den her matematik aflevering og jeg forstår den simpelthen ikke. -
hjælp hjælp ?
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til to matematik opgaver. Kan I hjælpe mig ? -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor... -
Nervøs for HTX standpunktskarakter.
ForumindlægHej alle sammen, d.11 august havde jeg startet på HTX. Det er virkelig en fed skole, og har fået nogle rigtige gode venner. Det er gået godt indtil nu. Har kæmpet mest med den første matematik aflevering vi har haft. Jeg har svært ved matematik og jeg synes det er det sværeste fag der findes. Men... -
LIGNINGER .. hjælp
ForumindlægHey.. Jeg har nogle problemer med disse ligninger, som jeg håber at få hjælp til :) a) 5x+3 = -6x-30 ? b) -12x-31 = 4x+1 c) 3(3-x) = 5x + 27 d) -(2x-5) = -x+6 e) 40-2(4x+3) = 7x -11 f) 52-3x = 7x Jeg er LAST, da matematik ikke er mit speciale.. Jeg beder bare om hjælp til en eller flere af dem..... -
Matematikhjælp tilbydes i Kbh. NV og omegn.
ForumindlægJeg hedder Iwan og jeg har en kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. For tiden er jeg i gang med en videreuddannelse indenfor programmering og IT. Jeg kan hjælpe med matematik på alle niveauer til og med gymnasielt A-niveau. Både med løsning af opgaver og afleveringer samt træning ... -
Antal timer og afleveringer ved højniveaufag
ForumindlægSøger en side, hvor der er beskevet de enkelte valgfag. Herunder er jeg interesseret i kemi, matematik og fysik A-niveau.Vil specielt gerne vide hvor mange afleveringer der er i de enkelte fag, samt antal timer (mener det er 5?...)Har været inde på www.uvm.dk og lede, uden held.På forhånd tak for... -
Valg af emne til SRP
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at vælge fag og emne til min SRP opgave. I min SRO skrev jeg idræt og matematik om det skrå kast, hvilket jeg fandt meget interessant! Jeg tænkte derfor om der var nogen derude, der havde et godt forslag til et emne, der måske minder lidt om det. Gerne i matematk og... -
SRP-emne
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg overvejer at skrive i kemi/matematik. Er der nogle, der kender nogle gode emner indenfor denne fagkombination? Tak på forhånd :) -
Hvilepulsen
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med en matematik opgave? Opgaven er : hvor meget blod pumper hjertet ud i et slag hvis hvilepulsen er 50 slag/min 60 slag/min på forhånd tak -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
Henfald
ForumindlægDet her er et lidt specielt spørgsmål. Men jeg har lavet det forsøg som andre måske også har hvor man skal kaste med 100 terninger og så skal man sammenligne det med henfaldelses sandsynligheden. Derefter skulle man tegne en graf i et koordinat system, grafen er en bue der kører langs Y og X akse... -
Det haster, differentialligning.
ForumindlægLad y(t) være funktionen som opfylder differentialligningen y39;(t)=(y(t)+6+2)sin(t) samt begyndelsesbetingelsen y(3PI/2)=5+1. Beregn i hånden det 3. ordens taylorpolynomium for y(t), y3(t) med udviklingspunkt 3PI/2. Hvordan skal jeg løse den? Jeg bliver forvirret med begyndelsesbetingels... -
Hvilket studie?
ForumindlægHej Jeg fik d. 30. juli en plads på Diplomingeniør i Integreret design som jeg har accepteret. Samme dag kiggede jeg også på listen med ledige studiepladser, hvor jeg kunne have en interesse for nogle af dem. Men jeg kan simpelthen ikke vælge.. er meget i tvivl.. Self kan man ikke være hel 100 s... -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til terminsprøverne?
ForumindlægHej Om ca. 3 uger har jeg terminsprøver. Jeg har terminsprøver i 4 fag, dage efter hinanden. Så jeg har 4 terminsprøver efter hinanden... Ja, men altså, jeg vil jo rigtig gerne klare mig meget godt - det skal lige siges at jeg går i 3.g - så terminsprøve resultaterne vil påvirke ens standpunkt... -
Matematiske udtryk på engelsk.
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver SRP, og jeg skal til at skrive det engelske resumé. Jeg skriver i matematik og afsætning, så jeg mangler nogle ord der skal oversættes til engelsk, og en normal ordbog er ikke god nok til det. Nogen der kan oversætte dette til engelsk: 1. Binomialfordeling 2. Normalf...
