Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13741 til 13760 af 20688
-
Økonomi
ForumindlægHej jeg skal kunne tl imorgen redegøre i store træk om denne tekst/nyhed.. så tænkte på om der var nogle kloge samfundshoveder derude som kunne tage et kig og fortælle mig hvordan jeg skal kunne redegøre for det. Tak på forhånd! http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2238477/nationalbanken-... -
1100 kw asynkronmotor som skal fødes af 1672kW synkrongenerator
ForumindlægSidder med en uge tilbage af semesterprojekt og er gået død i følgende: Vi har en el motor på 1100 kW (asynkronmotor) som skal trække en ballast pumpe. En sådan pumpe er en centrifugalpumpe som normalt ikke har det store opstartsmoment. Synkrongeneratoren som skal levere den fornødne energi, er... -
Plads næste år
ForumindlægJeg har netop fået tilbudt en plads på odontologi på AU, men jeg har planer om at tage et sabbatår og dermed opgive pladsen. I 2015 vil jeg søge uddannelsen igen, men jeg er usikker på, hvor gode mine muligheder er for at komme ind, jeg har et snit på 11,1 (med bonus), og snittet for 2014 er på 1... -
Køb af MacBook Pro...
ForumindlægHej alle! Efter at jeg har læst en masse gode meninger om en mac og en almindelig PC tror jeg at jeg er kommet frem til at jeg skal have mig en MacBook Pro! Den skal bruges til skolebrug, jeg skal i 8. klasse efter sommerferien, men den skal selvfølgelig også bruges til øvrige ting som musik, bi... -
What?! :/
ForumindlægOkay, så min lære har besluttet sig for at allerede at give os lektier for, før skolen egentlig er startet -_- og jeg sidder fast med denne her opgave og forstår bare ikke hvordan jeg skal løse den... Min søster og jeg har prøvet at finde ud af det men vi er helt blanke :/ og opgaven ser således ... -
Mest berømt for
ForumindlægHvordan siger man "han er mest berømt for..." ? -
hjælp
ForumindlægJeg er gået i stå i opgave 4 i nedestående opgave. Jeg har vandskeligheder med at forstå opgaven. Hvis der er nogle, som er søde, at hjælpe mig vil det betyde en del. Jeg har lavet opgave 1, 2 og 3, hvis I har brug for disse svar, kan jeg godt skrive dem. :) -
Udvikling af fedme
ForumindlægHvordan kan jeg lave et produkt om fedme - Udvikling af fedme? -
SSO i Matematik - Notesapparat samt afslutning/konklusion
ForumindlægHvordan skriver man bedst litteraturhenvisninger/noter i matematik? (Altså i SSO) Har både læst nogen hvor eleverne konsekvent skriver hvor de har stoffet fra i starten af det pågældende afsnitFx. Carstensen s 122-130Andre skriver det på normalvis som vi kender det fra historie og dansk. Altså ba... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
Nye studenter har flere muligheder end de gamle
ForumindlægNå så er det min tur til at komme med min mening. De nye studenter har muligheder for at gange op for b-niveau på tilvalg med 1,5 og tværfaglig opgave med vægten 2 Man kan have op til 5 tilvalgsfag. De gamle studenter har ingen bonus muligheder for at gange op, og slet ikke hvis deres studenter... -
Hjælp til valg af uddannelse efter STX
ForumindlægHej med jer :) Jeg er en dreng på 18, og jeg overvejer pt. en masse forskellige uddannelser. I den forbindelse tænkte jeg, at det kunne være I have nogle inputs ;) Lidt om mig Jeg går på 3. år på STX, og har musik A - engelsk A og samf B. Derudover har jeg matematik på A, som jeg kun har ... -
Differentialligninger
ForumindlægHej alle! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at svare på følgende: Vis at for en ligning: y' = a(x)•y gælder: Hvis y1 og y2 er løsninger, så er også funktionerne y1+y2 og k•y1 , hvor k er en konstant, løsninger til denne ligning. Jeg kan ikke lige gennemskue,... -
Veterinærmedicin kvote 2
Forumindlæghej er der nogle der har tips til kvote 2 interview til veterinærmedicin og hvad der er godt at forberede sig på eller hvad de lægger vægt på, vil virklig være en stor hjælp :) -
Akut hjælp til integral
ForumindlægEr der ikke en herinde som akut kan hjælpe mig med integral? Jeg kan ikke komme videre herfra (bilag). -
Jeg har brug for hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af den her konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. J... -
Lovmæssighed
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en fysikopgave, der siger, hvilken lovmæssighed kan du ud fra grafen slutte, der gælder for det radioaktive henfald (137Ba). Grafen er vedhæftet. Håber der en venlig sjæl, der vil hjælpe. På forhånd tak! -
Fra kedeligt til interessant?
ForumindlægJeg har adskillige gange gået rundt og funderet over, hvordan folk kan vende noget kedeligt til noget interessant, at de faktisk formår at gøre det kanongodt indenfor det fagområde. Eksempelvis finder jeg historie UTROLIG KEDELIGT efter min begyndelse her på gym. Primært pga. en kedelig og mumlen... -
Naturfag!!!
ForumindlægHej!! Jeg går i 2 g og skal til en prøveeksamen imorgen. Jeg har fået at vide at jeg enten kan komme op i spkektra og lyskilder eller farvedannelse.Jeg har virkelig brug for hjælp, så hvis der er nogen der engang har skrevet en rapport om disse to emner, ville jeg være meget taknemmelig hvis jeg ... -
HJÆLP- SKAL JEG KLAGE?
ForumindlægJeg har lige fået årskarakterer og de er som følgende:Bio skrift 10Bio mundt 10Dansk skrift 10Dansk mundt 10Engelsk 10Fysik 10Geo 10Hist 10Idræt 9Mat skrift 9Mat mundt 10Tysk 9Problemet er at jeg føler at jeg er blevet snydt for en karakte...
