Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13881 til 13900 af 17507
-
Kom til demonstration 4/3!
ForumindlægTil alle jer små friske gymnasieelever! Lidt info om de nedskæringer der vil komme med den nye finanslov...: =>DER BLIVER SKÅRET 431 MIO. KR. PÅ UDDANNELSESSEKTOREN MED DEN NYE FINANSLOV - GYMNASIERNE ALENE SKAL SPARE 53 MIO. KR. Det vil for os gymnasieelever betyde: - Flere elever i klass... -
I matematisk krise<-
ForumindlægHer er nogle hjemmeøvelser vi skal kunne …Ved ikke om jeg er nået til det rigtige resultat i nogle af opgaverne? Også er der bare nogle opgaver som jeg går død i. *f(x)= 2x-1 (3,4) F(x)= x^2-x+k 4=3^2-3+k 4=6+k 2=k? =f(x)= x^2-x-2 En funktion f er bestemt ved f (x)= 5x-e^x, -4<_x<_8 ... -
Metode - Religion
ForumindlægHej, Hvilken metode bruger man i religion? Jeg skal analysere Johannes Åbenbaringen. På forhånd tak for hjælpen :) -
Er oxygen tungere eller lettere end luften??
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med en rapport og jeg vil gerne have et svar der er til at forstå... Går nemlig kun i 7. Er oxygen tungere eller lettere end luften?? -
Feedback
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at skrive en dansk opgave, og er så småt ved at være færdig.. Dertil kunne jeg godt tænke mig noget feedback på min stil, da jeg ikke synes, at den er særlig god. Dertil er det iorden, hvis man kommer med eventuelle tilføjelse.. det ville være rigtigt lækkert. H... -
Giv aldrig op!
ForumindlægMange tror, at man kan sætte lighedstegn mellem liv og skole, men det er altså ikke tilfældet. I hvert tilfælde ikke for mit vedkommende! ________________________________________________________ Jeg har en veninde (3g), der er ret nede over sine karakterer. De er altid dårlige. Men hun kan da ik... -
VIGTIG! hjælp tak
ForumindlægHej, det er sådan at jeg sidder med en aflevering med 4 opgaver, og det skal afleveres i aften. 2 af opgaverne har jeg lavet, men er sådan gået i stå med de 2 andre, har prøvet at lave det men det giver ikke mening. Så har virkelig brug for jeres hjælp, jeg vil ikke have opgaverne lavet for mig, ... -
Billeder, billeder
ForumindlægHvad er for dig billeders betydning for vores tilværelses- og omverdensforståelse? -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
klage over afsluttende årskarakter
ForumindlægHej Hvornår kan man senest klage over årskarakter? det drejer sig om afsluttende (3g) årskarakter. parisa -
Differentialligninger
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave? -
Mat A skr. Eksamen: Hvad synes i?
ForumindlægSå har der været skr. eksamen i Matematik A. Hvad synes i så om opgaverne? Jeg synes de var rimlige nemme, dog kunne jeg ikke huske omkring substitutionsmetoden for integral regninger, så opgave 4 i delen uden hjælpemidler fik jeg slavet forkert. Ellers ser resten rigtigt ud, og håber på 12 we... -
Mat: Skr. eks STX-A
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-A. Det er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 t=7 Opg. 2 5/8 og 5/(2m+3n) Opg. 3 f'(x)=3x^2-6x. Voksende i ]-oo;0] og [2;oo[. Aftagende i [0;2]. Opg. 4 ln(2) Opg. 5 x=50... -
varmesmeltningen
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0] -
sinus og cosinus
ForumindlægHejsa Er der nogle som kan redegøre for hvilke regneregler man anvender når man går fra til ved Og fra til ved -
At google sine venner
ForumindlægHar du nogensinde googlet nogen i din omgangskreds? Venner, familie, bekendte, klassekammerater, lærere, kærester osv? Hvor ofte gør du det - og synes du det er pinligt? Hvad med at google dig selv? Holder du øje med din digitale omgang? Kan vi få lidt debat i gang :) Jeg vil gerne høre jeres m... -
Metrik jens vejmand
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille problem jeg skal analysere Jens Vejmand men der findes mange forskellige opbygninger af samme sang og derfor er jeg blevet lidt i tvivl. Det første har jo krydsrim og den anden udgave har parrim. Er der nogle der ved hvilken der er den originale?? Og mht metrik så er ... -
Underskriftsindsamling for at få en knap til at blokere for Daniel Petersen!
ForumindlægEr der nogen der vil støtte mig i en underskriftsindsamling for at få en knap til at blokere for Daniel Petersen her på siden!? Bare skriv "ja", og navn ;) Mvh Dennis Hansen, Anti-DP'er -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
simpelt spørgsmål [haster!] kegle og volume
ForumindlægJeg har en opgave, hvor man skal finde ud af hvor mange centimeter champagnen når op, hvis man skænker et champagne glas (kegleformet) halvt fyldt. Og hvor meget rumfanget er, hvis man skænker 4,5 centimeter op. 10 klasse niveau, så i burde kunne hjælpe mig. Er ked af at spamme forumet, men d...
