Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13941 til 13960 af 22746
-
Skuffet :(
ForumindlægJeg er total skuffet. Vi havde en fysik prøve sidste uge.. Jeg synes jeg klarede en godt, og regnede med at få 10. Jeg får den så tilbage, så står der at jeg har fået 7 .. jeg blev så trist. Fordi jeg har virkelig knoklet, knoklet og knoklet. Jeg har skrevet rigtig rigtig mange noter.. De fleste ... -
Røntgenspektrum
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og er stødt på to kurver for røntgenspektrum, som jeg simpelthen ikke kan forstå. Jeg kan desværre ikke finde et billede af det på nettet. Men HVIS i har bogen, Vejen til Fysik B2, så kig på side 57. Men jeg er sikker på, at der er nogle kloge hoveder, som godt ... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
help - kloge hoveder til modeller ?
Forumindlæghej, jeg skal til at skrive SRP i Afsætning og IT som bifag. IT delen har jeg styr på. men vedr. Afsætning kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit emne handler om ekspansion på det nordtyske marked. mit problem er at jeg mangler modeller som ikke står i mine bøger, da det jo ville give lidt ekstra k... -
Normale og kendte
ForumindlægVi 'normale' mennesker bruger omkring 10 tons om året. Hvor meget bruger de kendte så? -
trafficking statistik
ForumindlægJeg skriver AT om trafficking og jeg mangler noget statistik, f.eks. over hvor mange kvinder der er handlet med hvert år gennem en årrække mellem landende. Men jeg kan ikke finde noget der minder lidt om nogle tal omhandlende trafficking, nogen der kan hjælpe? -
Hydrolyse - Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål. Hvorfor er det, at acetylsalicylsyre ikke hydrolyserer i maven(eller i meget, meget små mængder i maven) og derimod hydrolyserer i store mængder både i blod, tarm og lever? På forhånd tak! - Marie -
Syrer i WC-rens
ForumindlægHej,\n\nJeg er i gang med at lave en kemirapport om indholdet af syrer i WC-rens. Jeg skal bestemme hvilke syrer der er i WC-rens ud fra en titrerkurve:\n\nhttp://www.yuhuu.dk/wcrens.jpg\nhttp://www.yuhuu.dk/wcrens.xls\n\nVores lærer har ganske kort fortalt hvordan man skal gøre, men jeg kan simp... -
Hjælp til rettelse af stil
ForumindlægEr der nogen venlige sjæle der kunne hjælpe mig med at rette min stil igennem, evt bare læse den igennem?? Kan sendes via mail..Takker.. :) -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
velfærdsmodel.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lige og knokler med en lille synopsis i samfundsfag som er lektie til fredag. Jeg har strikket nogle underspørgsmål sammen, men er kørt lidt fast. Håber på lidt hjælp. Spørgsmålene lyder følgende: Hvilken betydning har den universelle velfærdsmodel for Danmark? ... -
Bandekonflikten
ForumindlægJeg sidder med løsningen til bandekonflikten, men Brian Mikkelsen gider ikke kontakte mig!! Har bedt ham ringe til mig, men han er vel for stolt? Det gør ikie noget, at han læsper, jeg forstår ham godt med lidt god vilje. -
Mislykket forsøg
ForumindlægHej Vil det være forkert at skrive i en konklusion, at da mit forsøg ikke lykkedes efter hensigten, kan min hypotese ikke bekræftes, men der er heller ikke tale om, at hypotesen er blevet modbevist? Jeg mener i hvert fald ikke selv, at man har modbevist en hypotese pga., at ens forsøg ikke ha... -
SRO/SRP objektivt eller subjektivt?
ForumindlægHej. Skriver man obejtivt eller subjektivt når man skriver srp/sro? Jeg skriver sro hhx. -
Et elements konstanter og maksimale ydre effekt
ForumindlægJeg har lavet et forsøg hvor formålet var: At bestemme et batteris hvilespænding samt polspændingens afhængighed af, hvor meget batteriet belastes. Desuden undersøger vi den ydre effekts afhængighed af den ydre resistans. Ved hjælp af en variabel modstand, et amperemeter og et voltmeter måles sam... -
Fedme udviklingen over de seneste 50 år.
ForumindlægJeg er ved at skrive studieretningprojekt om fedme og mangler tal over hvor mange fede der har været i løbet af de seneste 50 år. Jeg har kun kunne finde tal fra 1987. Jeg skal finde for både USA og Danmark.. Hjælp mig!! -
har brug for hjælp
Forumindlæghvordan kan planter tilpasse sig jord med eksempelvis saltholdig jord? -
EU og Danmark ?
ForumindlægHej.. Jeg har i min dansk/historieopgave, valgt at skrive i historie, i emnet Danmark og EU. Men jeg er virkelig lost over hvad jeg skal skrive :/ ! Nogle spændende idéer ? :) Det må max fylde 7 sider, så det skal ikke være lange emner . -
forbrænding af alkohol !!!????
Forumindlæghej :D jeg har læst mange steder at man , Som grundregel kan sige, at for hvert 10 kilo en person vejer, kan leveren forbrænde 1 gram ren alkohol pr. time. men hvordan kan jeg bevise at denne regel holder??! hordan kan man regne sig til denne regel?? -
Gitterligning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig interferens og de forskellige ordner i gitterligningen? På forhånd tak!
