Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14041 til 14060 af 22746
-
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Dilemma om at skifte klasse
ForumindlægJeg er i det dilemma om at skifte klasse! Jeg går på gymnasiet. jeg troede at jeg kom ind i en god klasse med gode lærer, det viste sig så at 1 af dem er meget strid med karaktergivning. Jeg har fået 4 i et fag hvor jeg hele tiden plejede at få... -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ? -
SRP fejl
ForumindlægHej Jeg fik desværre aldrig feedback for min opgave, men jeg har selv efterfølgende fundet er par fejl i min egen opgave. Jeg ville bare høre, om nogen herinde kunne svare mig på (eventuel en SRP censor), om disse fejl er nok til trække en opgave fra 12 til 10. Fejl: - Enkelte stave/tastefe... -
Hvad er definitionen på et resonassystem?
ForumindlægHvad er et resonanssyetem ?? -
Spørgsmål vedrørende magnetisme
ForumindlægHey Gæve godtfolk, Jeg har et spørgsmål som jeg kunne tænke mig en forklaring på :P hvorfor er det at når jeg har en magnet, og hvis jeg holder en jernstang ud fra den og begynder at føre den mod magneten, at tiltrækningen bliver stærkere jo tættere jeg kommer ? nogen der har en videnskabelig... -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
Terminsprøve i engelsk
ForumindlægJeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter? -
Elektricitet (spændingsforskel)
ForumindlægGod aften SP. Jeg er har fået stillet nogle opgave omkring elektricitet emnet. Det ville være rart for mig hvis nogle kunne fortælle mig om jeg har gjort det rigtigt. Hvis det er forkert så vil jeg gerne vide hvordan jeg så skulle have gjort det. Opgave 1. Her kender jeg følgende: U_AB= 150V q_pr... -
Interferens - brydning a lys?
ForumindlægHej allesammen! Er interferens en form for brydning af lys, hvis ja, hvordan skal det forstås? Jeg kan simpelthen ikke afgøre om det er det eller ej. Jeg skal skrive om lysets brydning ift. et forsøg om laserlys' bølgelængdes bestemmelse vha. gitterligningen. Mvh Sara! -
Alkener og forbrændning
Forumindlæg2. a. Opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion for alkanen oktacosan.(husk tilstandsformer, s,l,g) b. Beregn massen af det dannede CO2 ved fuldstændig forbrænding af 10 g oktacosan. c. Hvordan adskiller en fuldstændig forbrænding sig fra en ufuldstændig forbrænding. 3. Hvordan defin... -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Det skrå kast med vindmodstand
ForumindlægHej derude I min SRP-opgave på 3. år har jeg valgt "Det skrå kast med vindmodstand" som emne. Jeg er blevet stillet opgaven at omskrive de fysiske formler for at skråt kast til den kendte formel for en matematisk parabel. Sådan som jeg forstår spørgsmålet skal jeg omskrive nedenstående... -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
A7 - Minikraftværk
ForumindlægJeg er kørt fast i denne opgave, kender facit, som skal være Q=5,60 MeV til det første spørgsmål, men får ikke det rigtige resultat men noget der er større, nogen der kan se fejlen? -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Relativ afvigelse fra tabelværdi
ForumindlægHej Jeg har lige brug for hjælp til beskrivelse af tabelværdi. Hvordan skal jeg beregne den relativ afvigelse fra tabelværdi i %?
