Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14061 til 14080 af 22746
-
omløbstid
Forumindlægomløbstiden for en stjerne, hvad er formelen for det? følgende er oplyst. stjernen X er en del af stjernesystem hvor X udfører en jævn cirkel omkring en dobbeltstjerne med massen 4.01E30 kg afstanden fra dobbeltstjernen og X er 0.17 lysår (hvilket ifølge TII er 1.60829E15 m) hvor mange år er X... -
AT bogen 2011 - er den noget værd?
ForumindlægOvervejer at købe den da jeg er meget i tvivl om metode i de forskellige fag samt lidt mere om hvad der forventes af mig her på mandag. Er der en der har købt den og kan fortælle om den er noget værd? -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den... -
emission
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte på to spørgsmål, som jeg undrede mig meget over. Håber at nogen af jer kan svare på dem. 1. spørgsmål når en elektron excitere til en højere tilstand, så er der større kinetisk energi og elektrisk potentiel energi. Hvordan kan det forklares? hvordan sker der det at de... -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
HJÆLP - UDDANNELSE MEDICIN
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 8. Klasse nu og min store drøm er at blive til noget inden for medicin! Men jeg ved bare ikke hvad det hedder hvis man gerne vil "lave" medicin. Jeg har hørt om noget der hedder Farmaceut.. men jeg har også hørt at det er en "overdrivelse" at de... -
Tryk og opdrift - opgaver
ForumindlægBilledet viser et såkaldt vandbarometer. Det virker efter samme princip som et kviksølvbarometer. a. Hvor hæjt skal barometeret være for at kunne måle et lufttryk på 1050 hPa? b. En dag er trykket 1008 hPa. Hvor høj var vandsøjlen den dag? c. Hvor meget skal trykket ændres, hvis højden af vand... -
Bonus for fag
ForumindlægHvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
sammenhængen mellem brydningsforholdet og brydningsindeks
ForumindlægHej! Har en opgave omhandlende bølger, hvor jeg bl.a. har skulle bevise brydningsloven og har nu fået en opgave der hedder: "Forklar hvad sammenhængen er mellem brydningsforholdet og de to materialers brydningsindeks." Aner ikke helt hvad jeg skal skrive XD De to materialer er luft og ... -
Konstant acceleration udfra ændring i s(t)
ForumindlægJeg har et spørgsmål hvorfra at jeg skal udregne den konstante acceleration a en kugle skudt ud fra en fjederkanon. Det har taget den 0,5 sekunder at stige (og falde) 0,4 meter, og jeg kan ikke finde nogen ordentlig formel i min bog. Skal jeg bare gå ud fra at den har den konstante acceleration a... -
Raketmotor
ForumindlægHej ift. raketter er det korrekt forstået, at motorkaften er reaktionskraften på udstødningen af gas? -
Er strækning og hastighed ligefrem proportionale?
ForumindlægHej Jeg ville spørge om strækning og hastighed er ligefrem proportionale ved et fast tidspunkt? For jeg har lavet en videoanalyse, hvor jeg har fået en for stor værdi af Månens tyngdeacceleration, kan det skyldes, at jeg har sat punkter for langt nede, så han har "bevæget" sig længere... -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Vil rigtig gerne være læge, bedst at vælge HTX eller STX
ForumindlægHeyy.. Jeg går i 9.kl. og glæder mig rigtig meget til at komme ind på gymnasiet. Problemet er bare, at jeg er i tvivl om, om jeg skal vælge STX eller HTX. I know, at der er folk i kommentaren der vil anbefale, at jeg burde snakke med min udannelsesvejlder om det, hvilket jeg også har tænkt mig at... -
Gode idéer søges
ForumindlægHej alle medstuderende.Jeg står i øjeblikket over for det problem at jeg skal skrive en engelsk (b) rapport jeg kan bruge til eksamen. Vi skal vælge et emne der har været gennemgået tidligere.I den forbindelse har jeg et par spørgsmål.Er det ikke en god idé at lave en rapport der skiller sig væse... -
Fordøjelse af mælkesukker
ForumindlægHej Alle. Jeg har bare et hurtigt opklarende spørgsmål til en rapport jeg er ved at skrive (Fordøjelse af Mælkesukker er rapportens titel). En af rapportens spørgsmål er: Giv en mulig forklaring på, at mennesker, der ikke kan fordøje mælkesukker, optager mindre væske fra tarmen til blodet end nor... -
Søger reportere til at dække Superliga, 1. division & 2. division
ForumindlægElsker du fodbold? Er du god til engelsk? Vil du gerne tjene penge på, at se fodbold live fra stadion? Så er dette måske det perfekte deltidsjob for dig! Inplay Sports Data søger pt. Sports Reporters til at rapportere live fra bl.a. Superligaen, 1. division, 2. division, samt lavere rækker. Jo...
