Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14141 til 14160 af 45492
-
Reflektion - Dansk metode
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og arbejder med mit mundtlige oplæg i forbindelse med et af vores næstsidste AT forløb. Jeg har i dette forløb arbejdet i fagene dansk og samfundsfag, og har haft fokus på global opvarmning. I danskdelen har jeg arbejdet med argumentationsanalyser, henholdsvis Stephen Toulmin... -
Big Brother interview! - prøver igen..
ForumindlægHar skrevet et indlæg tidligere, men fik ikke nok brugbare svar, så nu prøver jeg igen.. Jeg skal interviewe en tidligere Big Brother deltager, som jeg skal bruge til min AT eksamen, da jeg skrev om Paradise Hotel. Jeg skrev i fagene Psykologi B og Dansk A. Min problemformulering/problemstillinge... -
NUTID/DATID HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg sidder midt i SRP og skal lave en retorisk analyse af HItlers tale, hvortil jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal skrive i nutid eller datid.. F.eks i følgende: For at få støtte fra industrien fremstillede Hitler sine politiske holdninger, hvor han fokuserede på, at det var vigtigt... -
Problemstilling
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til at skrive SRO snart og skal derfor aflevere en problemstilling+underspørgsmål SKal skrive SRO i engelsk og biologi, hvor jeg i biologi skal skrive om arvelig kræft (BRCA) og i engelsk skal jeg snakke om, hvordan kræft på andre måde kan påvirke folk. Har forsøgt med m... -
find a........
Forumindlægf(x)=(2x^2+ax-3)/(x+3)a er et taloplysning: f(x) går mod -7 for x gående -3så siger de at jeg skal bestemme a....Jeg er lidt blank, håber der er et lille hint (jeg vil ikke have nogen resultater, kun et hint)takker:) -
Matematik opgave om grauballemanden og hans C-14 indhold.
ForumindlægGrauballemanden blev fundet i 1952. Man anslog hans alder til ca. 5700 år Så kommer spørgsmålet: Hvor stort var indholdet af Kulstof-14 i Grauballemanden ved undersøgelsen målt i %? Nogle der kan komme med et lille fif til hva jeg kan gøre ? er nemlig ret lost. -
Hvor meget energi kan der spares
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport og tænkte på at det ville være godt at komme med et overslag over hvor meget energi der kan spares på årsbasis pr. person ved at skifte fra en opvarmningsform med lille nyttevirkning til en med stor nyttevirkning. Men ved ikke helt hvad jeg kunne s... -
Trigonometri
ForumindlægHej Matematik-glade mennesker! Jeg har brug for hjælp til en lille opgave - har regnet på den, men føler ikke at mit resultat er korrekt. Vedhæftet finder i trekanten Opgaveformuleringen lyder: 1. bestem længden af side a 2. Tegn skitse af en trekant ABC med højden hc og bestem længden Tak... -
impressionisme, Bang
ForumindlægJeg har læst "Impressionisme. En lille Replik" og skal derefter fortælle hvad impressionismen er iflg. Bang. Men jeg kan ikke komme frem til hvad Bang vil, udover at han er uenig med en kritikker (regner jeg med). Så mit spørgsmål er: hvad er impressionisme iflg. Bang? PÅ forhånd tak -
Ethanol i vand
Forumindlæggodaften, jeg sidder med et spørgsmål, som jeg ikke er helt sikker på. Hvorfor er ethanol blandbar med vand i alle forhold, men decanol er uopløseligt i vand? - fordi ethanol kun er en lille upolær karbonkæde mens decanol har en lang upolær karbonkæde. Er der nogle venlige sjæle, der kan for... -
Hitler tale
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere en af Hitlers taler. Jeg har redegjort for hans vej til magten, og skal nu analysere en af hans taler, derfor tænker jeg en tale før 1939 (før 2. verdenskrig), og gerne før eller omkring da han kom til magten i 1933. Mit probl... -
stil
ForumindlægHej. Er der en der vil kæse min stil, og sige hvad jeg umidelbart ville for af karakter for den ? Jeg har afleveret den, men jeg kan ikke vente til jeg får den tilbage. Jeg syntes ikke at det gik så godt. Opg. Jeg skulle skrive om de tanker jeg fik ved at læse digtet "Jeg er blevet for l... -
Hjælp skal aflever imorgen.. vil i gerne rette den helt for mig:) plzzz på forhånd tak... duer ik til engelsk:'(
ForumindlægIn this exercise, I have to analyse the short story and interpret it. Georg Orwell writes the short story “Shooting an elephant”. I will start with analyzing the text, where I will give a characterization of the main character and the people in the town. After that, I will interpret the text and ... -
Hjælp - supplement.
ForumindlægKære brugere. - Jeg håber du/I kan hjælpe! Angående AT eksame i gymnasiet. Hovedområde: Danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Fag: Dansk (humaniora), Historie (samfundsfaglige). Jeg har kort lavet en "metode". Den lyder således: Inde for det samfundsfaglige (historie) fakultet... -
Duchamp: ”Fontaine” (1917) HASTER
ForumindlægHej alle, Er der nogen som kan hjælpe mig med at analysere dette billede (Fortolkning også): http://www.google.dk/imgres?q=Duchamp:+”Fontaine”+(1917)&um=1&hl=da&sa=N&biw=1280&bih=580&tbm=isch&tbnid=gck3tbm08Wn_oM:&imgrefurl=http://politiken.dk/kul... -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
AT 2011 - Overvågning i USA efter 9/11
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i engelsk og samfundsfag. Har tænkt på at problemformuleringen skulle lyde noget i stil med: "Hvordan kunne politikkerne i USA "få lov" til at indføre så stærke love, imod ens frihed?" Jeg har valgt at emnet skal være overvågning i USA efter 9/11. ... -
Aber
ForumindlægJdeg skal skrive nedenstående lille leksikonartikel fra Gyldendals leksikon ’Fakta’ om til et lille oplæg om aber. Jeg skal forestille, at du skal holde oplægget for en tredje klasse. Er der en der kan give mig et skub? For de jeg skal tage hensyn til, at de har andre forudsætninger, og det er ... -
Tysk Stil (krieg)
ForumindlægJeg står her og mangler en TYSK stil om emet "KRIEG", meget bredt emne.Og den skal afleveres til i morgen.. dérfor ville jeg høre om der var en venlig sjæl som har en TYSK stil om Krig liggende til en lille piknewb i 9kl.Ligemeget om den er lidt dårlig eller den er Super nice. Kan selv ... -
Flagstangs-geometri
ForumindlægHejsa... Jeg har denne lille trixy opgave:\n\nEn flagstang BC er som vist 8 meter lang. I punktet A står en person. Hun lægger en stok\nvinkelret på jorden i afstanden 1 meter fra A. Det viser sig, at når stokken er 2. 5 meter, passer sigtelinien gennem A og D med sigtelinien AB.\nBeregn, hvor l...
