Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14181 til 14200 af 17507
-
Nv Eksamen 1.G
ForumindlægHej! Jeg har brug for jeres hjælp! Jeg skal snart op i nv eksamen, og jeg kan ikke komme igang med rapporten. Vil nogen være så sød at forklare hvad jeg skal? Her kan i se hvordan rappoerten skal skrives. Formuler dit eget formål øvelsen Beskriv i teoriafsnittet de processer der ligger til g... -
sølvpapir i natriumhydroxid / afløbsrens
ForumindlægI 2007 blev samme spørgsmål stillet, og svaret har jeg nedenunder medsendt. Afstem selv, bliver der sagt - men - jeg kan ikke se afstemningen for mig. Laver man forsøget ser man i starten en M E G E T langsom proces. Vi lavede forsøget i en kolbe, med en ballon sat over mundingen. Lidt efter lid... -
Enzymet Katalase
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP om enzymet katalase. Jeg skulle undersøge om den enzymkatalyserede spalning af hydrogenperoxid følger Michaelis-Menten-ligningen. Jeg stod for at lave mine egne opløsninger og jeg er i tvivl om jeg har gjordt det rigtigt. I forsøget skulle jeg bruge en catalaseoplø... -
Boyle-mariottes lov
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg har fået til opgavet at bevise boyle-mariottes lov, hvilket såment er fint. Dog støder jeg på en del af opgaven som er lidt svær at forstå efter sådan en god lang juleferie. Opgave: P*V=K <=> V=1/P*k (for at lave det til en lineær linje - grafisk (1/p, V)-graf som ... -
Beslutningsprocessen | Købsadfærdsanalyse
KompendieDenne proces indebærer alle de overvejelser og aktiviteter, som en forbruger typisk gennemgår i forbindelse med et givent køb. Processen består af 5 forskellige faser, som man typisk gennemløber. Dog er det ikke i forbindelse med alle typer af køb, at man gennemløber alle 5 faser. Herudover vil d... -
Magnetisme
KompendieMagnetisme er en række fysiske egenskaber og fænomener, der opstår på grund af magnetfelter. Magnetfelter består af strømme skabt af elektroner.Magnetisme er velkendt fra hverdagen, da man eksempelvis bruger magneter til mange praktiske ting. De fleste kender køleskabsmagneter eller en knivholder... -
Linjer i rummet
ForumindlægHej, jeg håber i kan hjælpe med denne opgave (vedhæftet billede) a) Skæringspunkt: Her har jeg forsøgt at løse ligningssystemet l1: x=1+t y=-2t-3 z=2 l2: x=2+3s y=5+4s z=-5s-3 Jeg får at s=-1 og t=0 ved at sige z1=z2 og finder s og derefter x1=x2 og finder t. Men dette ... -
Reaktions hastighed.. Nogen der kan hjælpe? HASTER
ForumindlægHej er der en så sød der kan hjælpe med opgave a c og d?? Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af tiden t og koncentrationen af hydroxidioner, [OH-] fra et forsøg, hvor både koncentrationen af eddikesyre ethylester og hydroxidioner var 0.0500 M t ( ) konc.(M) 0 ... -
1 opg. haster
Forumindlægmangler hjælp til denne opg.26I et biologisk forsøg anbragte man nogle bakterier med tilnærmelse er eksponentielt voksende i de første 60 minutter. Herefter optalte man antallet af bakterier hvert tiende, og resultatet af disse optællinger ses herunder.Tid efter bakterietællingen:(minutter) Anta... -
Hudtemperatur ved rygning
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP om rygning, i den forbindelse har jeg lavet et forsøg hvor jeg har målt puls, blodtryk og hudtemperatur, på forsøgspersoner mens de røg og i en halv time efter. Ifølge teorien burde hudtemperaturen falde umiddelbart efter rygning, men ved en at mine forsøgspersoner ... -
Målestoksforhold
ForumindlægKære alle, Målestoksforhold er på mange måder min værste fjende i matematik. Muligvis på grund af at jeg aldrig har modtaget uddybende undervisning i dette emne. Håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig: Vi har fået udleveret et kort over, hvor spillerne skal udstationeres på en typisk fodbol... -
Borsyre og HCl, reaktion
ForumindlægHej! Forsøger at hjælpe en veninde med en kemiopgave, men vi er lidt i tvivl om, om vi er nået frem til det rigtige. Vi har følgende: En pufferopløsning indeholder 0,00214 mol borsyre, H3BO3, og 0,00286 mol dihydrogenborat pr. 100 mL opløsning. Det oplyses, at borsyrens trepKs-værdier er p... -
Vands konduktivitet
ForumindlægHalløj Jeg sidder lige og arbejder på min 3-opgave, men nu er jeg kommet til noget, jeg ikke lige helt kan finde ud af. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg målte ledningsevnen på reaktionen mellem 2-chlor-2-methylpropan og demineraliseret vand, som så blev til HCl og et andet produkt. Det er en 1. O... -
Opdrift på vingeprofil! - til SRP..!!!!
ForumindlægHej, jeg har fået nogle dataer fra en som har lavet et forsøg om opdriften på et vingeprofil, hvor jeg har fået opgivet: - vindhastigheden i m/s - Opdriften i gram, til den pågældende vindhastighed fra overstående. Selv har jeg lavet en graf over kraften i newton, som er kg*m/s^2, dette giver en ... -
Data for koleraepidemien i KBH
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive SRP om koleraepidemien i Københvan (1853) her til december og leder i den forbindelse efter data om epidemien (antal smittede, antal døde...) lidt mere opdelt, da jeg skal analysere disse data efter SIR-modellen i matematik. Jeg søger altså ikke info om hele epidemien ov... -
Eng.
ForumindlægVil gerne høre om disse sætninger er korrekt oversat, Hjælp inden sent i aften, ville være dejligt. På forhånd! Mvh KateEn værdig død?Mennesket er skabningens herre, men betyder det, at vi kan bruge dyrene i vores eksperimenter og tage deres liv for at beskytte vores eget ? Vi bruger hunde, katte... -
Harskningsprocessor af umættedefedtstoffer
Forumindlæghej.... Jeg er ved at skrive min SRP. Mit hovedfag er kemi og har bl.a. lavet nogle forsøg med forsæbningstal for forskellige fedtstoffer (ny rapsolie, gammel rapsolie og smør) Jeg står så med det problem at harskningsprocesserne i den gamle rapsolie ødelagde mit forsæbningsforsøg, så nu skal jeg... -
Terninger
ForumindlægJeg skal kaste to symmetriske terninger 8 gange og så bestemme sandsybnligheden for at terningerne netop 2 gange viser øjental hvis sum er mindre end eller lig med 4. Har forsøgt med de kumulerede sandsynligheder men kan ikke rigt komme i gang. For hvis man har to terninger og skal lægge øjentall... -
Carbonhydrider - evt. opg...
ForumindlægHej allesammen Jeg går på kemi B-niveau og skal snart skrive SSO opgave (Til de der ikke ved hvad det er... Er det en stor opgave der tæller meget i gennemsnittet). Jeg overvejer kraftigt at skrive om carbonhydrider, men kunne godt tænkte mig, at få en spændende/sjov indfaldsvinkel til det... -
kommentarer gennem studi.dk
ForumindlægJeg er ikke sikker på om det her er det rigtige forum men jeg forsøger alligevel. Problemet er at jeg har opdaget at mails der bliver sendt gennem studi.dk åbenbart ryger i min hotmail junk mail folder. Jeg har først opdaget det nu for jeg plejer ikke ligefrem at kigge imin junk mail folder og de...
