Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 14201 til 14220 af 144216
  • Cirklens ligning

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Hvis du kan hjælpe må du meget gerne skrive forklaring og formel til, så det er nemmere at forstå. Tak på forhånd En cirkel er givet ved a*x + x^2 + y^2 - 6*y = 0 hvor a er en konstant a) Bestem a, så cirklen går gennem punktet P(2, 6); b) Bestem ...
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    Andengradsligningen ax2 + (a+2)x - 3 = 0 har netop én løsning (dvs. d=0). Bestem a. Hvordan gør jeg det?
  • Areal

    Forumindlæg
    Se vedhæftet fil. a) Jeg har bestemt arealet M, A = -4∫4 f(x) dx = 64/3 b) Jeg er i tvivl om det.
  • Regneforskrift

    Forumindlæg
    En funktion f er givet ved regneforskriftenf(x) = (2x-1)/(x-3)løs for enhver værdi af a ligningen f(x)=a.Hvad skal jeg gøre?
  • Hastighedudtryk

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg ønsker nogen som kan hjælpe mig !! Min spørgsmål er : V = K *(A) er ? Håber nogen har lyst at hælpe mig På forhånd tak Vh
  • linjer der har et stigningstal

    Forumindlæg
    hvad kan jeg inddrage her? jeg har selv tegnet to grafer, med rette linje hvor a > 0 og hvor a<0 men i tvivl om hvad mere man skal have med. der skal være lidt mere kød på. det er en del af et spørgsmpål
  • Hvordan regner man denne ud? OG hvordan ser udregningen ud?

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til både A og B . Har vedhæftet et billede
  • let hjælp...

    Forumindlæg
    hejsaEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man bestemmer en forskrift for en lineær funktion?Hilsen Lilian
  • Forkort..

    Forumindlæg
    Hvordan kan det være man må skrive således:dy/dx = e^x-y = e^x/e^y =Integralet e^y dy integralet e^x dxHvorfor skal der ikke stå integralet af e^-y ?? Da det jo stod under e^x?? Håber virkelg på et svar før i morgen...
  • ANDENGRADSPOLYNOMIER

    Forumindlæg
    Jeg har desperat brug for en opgave/fyldestgørende svar om andengradspolynomier. Dvs. noget skriftligt om beviset f(x) = ax^2 + bx + c = 0. skal bruge svaret senest i morgen.
  • Trapez

    Forumindlæg
    hvad er det nu formelen for en trapez er???
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning?
  • differentiering af: f(x)=X*0,2^X og f(x)=(X^2-X-2):(X-3)

    Forumindlæg
    Hej\n\nJeg er i tvivl om følgende differentiering er rigtig lavet:\n\nf(X)= X*0,2^X\n\nJeg differentiere den efter gange-reglen (f*g)'(x) = f'(x) * g(x) + f(x) * g'(x)\n\nf'(x)= 1 * 0,2^X + X * X0,2^(X-1)\n\nf'(x)= 0,2^X + X^2*0,2^(X-1)\n\n(kan ikke komme videre her fra med de...
  • Forkort

    Forumindlæg
    Hvordan forkorter man:(x^2-1)/(x-1)
  • Problemer med cosinus

    Forumindlæg
    Hej medstuderende. :)Jeg sidder fast i noget matematik omkring cosinus relationen og vil høre om i ikke kunne hjælpe mig. :)De opgaver jeg sidder fast i kommer her:1. Hvor stor er diagonalen i et kvadrat med siden 48 mm?Hvor stor er siden i et kvadrat, hvor diagonalen er 100mm?2. For en retvinkle...
  • Genetik

    Forumindlæg
    Er der nogle, der vil forklare mig følgende: "If someone has autosomal recessive form of Osteogenesis imperfecta, 100% of their offspring will be carries" Hvorfor 100%? Er der jo kun tale om en autosomal recessiv form for nedarvning?
  • Grupperet observationssæt

    Forumindlæg
    Hej Alle :) "Du skal give en statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. Du skal blandt andet komme ind på begreberne intervaller, kumuleret frekvens, sumkurve, middelværdi og kvartilsæt" Det eneste jeg egentlig er lidt i tvivl om er, hvordan jeg skriver intervaller op med &...
  • Jeg har det liiige på tungen, men husker ikke!!!

    Forumindlæg
    Heyjeg vil gerne skrive noget på engelsk, som "det var et stort spring" el. "Det var et stort skridt" men på en alvorligere/mere seriøst sprog....arrghhh...kan ikke finde ordene...håber på lidt hjælp :)Mange tak
  • Trekant hvor man kender 2 sider og arealet.

    Forumindlæg
    Jeg kender siderne b=2 og c=3.. og så ved jeg at arealet er 2. Nu skal jeg så finde den sidste side og vinklerne i trekanten. Må ærlig talt indrømme, at jeg helt har glemt hvordan.. så jeg vil blive utrolig glad hvis nogen lige kunne give mig et hint, så jeg kan komme igang. På forhånd tak!
  • Stamfunktioner

    Forumindlæg
    Hejsa... kan bare ikke finde ud af hvad stamfunktionen er til 2^-x??