Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14201 til 14220 af 20688
-
Køretøj på skråplan
ForumindlægHvor meget kraft (Nm) skal der til for at bevæge et køretøj(tre hjul med gummidæk) på 300kg. med en hastighed på 25km/t op ad en stigning på 4%. Jeg har beregnet nogle tal men, har ingen anelse om de er rigtige eller om det er den rigtige fremgangs måde. Se venligst vedhæftet pdf-fil. Ft=2946 FN... -
Universet
ForumindlægHej! Jeg skal lave en projektopgave i uge 8 med hovedemnet "Universet" så det er et pænt bredt med hva jeg kan fremlægge om, men jeg kan simphelthen ikke komme på noget. Er der nogen der har en god ide?? Jeg har tænkt på hørelsen blandt mennesker og dyr og måske lave en test med hvornå... -
Databog
ForumindlægHej. Er der nogen herinde, der ved hvor man kan finde en elektronisk databog (i kemi) på internettet? Vores lærer, fortalte os at man kan finde databøger på nettet, men jeg kan slet ikke finde én. Tak på forhånd. -
Energi, spdf
ForumindlægHvorfor ser det ud som om at s, p, d og f orbitalerne har samme energi? Har f-orbitalen ikke større energi end s-orbitalen (s < p < d < f) for samme hovedkvantetal n? -
Energi og effekt
ForumindlægHej, Jeg skal op til en prøve/"eksamen" hvor jeg skal snakke om energi og effekt. Jeg skal komme ind på: - Energiformer - Energiomdannelse - Effekt - Nyttevirkning Jeg aner slet intet om hvad noget af det er. Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme i gang og evt. har ideer ti... -
Foton energi
ForumindlægHej, Hvis en metalplade bliver ramt af en foton med lige præcis den rette mængde energi, så vil der blive frigjort en elektron fra metallet. Men elektronen vil vel ikke blive frigjort fra metallet? Den vil jo bare blive hoppe ud til en anden tilstand ikke? Tak -
Tyngdepunkt mellem punktmasser
ForumindlægHej, jeg står og skal finde vægten som en punktmasse med førstekoordinatet 74 maks må have, for at tyngdepunktet bliver lig 10 De andre punktmasser er: x-Koordinat Masse -7.5 20000kg -16 30000kg 5 80000kg 5 ... -
omdrejninglegemet
ForumindlægHej, Jeg skal forklare, hvordan rumfang at et omdreningslegme kan bestemmes med formlen se vedhæftet fil. Er det okay at tage udgangspunkt i et eksempel. feks at hvis jeg har en kegle med højde og radius afbilder det i et koordinat system og finde ligningen til den retteligning. herfter sætte... -
Hældning på togskinner
ForumindlægJeg har fået denne opgave, men er helt lost Ved opbygningen af skinnestrækninger for højhastighedsjernbaner lader man banelegemet hælde i svingene. Hvorfor? -
Radioaktivitet
ForumindlægHvordan tjekker man med bevarelses sætningerne om energien og bevægelsesmængden er bevaret i disse? -
Ekstrafag på GSK. Tæller det som 5a fag og må jeg derfor gange mit snit med 1.03?
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke gennemskue, om jeg jeg må gange mit snit med 1.03, hvis jeg tager mit 5. A fag som GSK ekstrafag. Det er ret vigtigt for mig at vide, da det er ret udslagsgivende for mit fremtidige studie om jeg kan eller ej. Jeg afsluttede gymnasiet juni 2024 og er færdig med midt ekstr... -
areal af cirkeludsnit
ForumindlægHej Opgavebeskrivelsen: Konstruer et cirkeludsnit på 45 grader med en radius på 2cm. Beregn arealet af figuren. Hvordan jeg tror man regner den ud: (45/360) × π × 2² ≈ 1,57 cm² Facit siger dog at svaret er 5,57 cm2. (Facit kan somme tider være forkert.) Er der n... -
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s... -
problem
ForumindlægHej jeg har brug for hjælpe, for jeg kan ikke finde på noget naturfagligt problemstilling. Mit overemne er ´´Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan´´ så hvis nogle kunne hjælpe ville det være perfekt -
Stabil eller ustabil atom
ForumindlægHvordan vurderer man om et atom er stabil eller ustabil? Også, hvis den fx har afgivet nogle elektroner eller modtaget, hvordan regner man på den stabilitet? -
Det antikke Grækenland
ForumindlægHej, er der nogle der mulgivis kan komme med et svar på hvad vi skal bruge det antikke Grækenland, og hvorfor det er godt, at vide noget om det antikke Grækenland?l -
Hej Mennesker
Forumindlæghar en samf eksame for og overemnet er ligestilling - så det jeg skal er at vælge et område hvor der IKKE er ligestilling i danmark. kan i hjælpe mig? PÅ FORHÅND TAK -
Hvilken studieretning????
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 1.g og er derfor i grundforløbet. Jeg skal snart til at vælge studieretning, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Valget står mellem samf a engelsk a og tysk a engelsk a og samf b. Jeg er god til tysk og derfor vil tysk på a give mig en kæmpe fordel. Jeg overvejer også... -
Kvantetilstand
ForumindlægVille egentlig bare spørge, hvad en kvantetilstand er. Kan ikke finde nogle konkrete svar -
uddanelse i USA
ForumindlægHej. Er det rigtig, at de i USA selv skal betale for deres uddannelse? Hvis de f.eks. skal på "college", så skal de betale mange penge for at komme ind - i stedet for at være dygtig? Andet viden omkring USA og deres skole- og uddannelsessystem modtages gerne
