Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 14241 til 14260 af 19198
-
Hitlers politik
ForumindlægHej jeg har en opgave om hitler og hvilken politik han førte. Var det venstre eller højre orienteret? Og gerne en begrundelse. Håber på at nogen kan hjælpe. -
historieopgave
Forumindlæghej jeg skal skrive en dansk historieopgave, og jeg skal skrive min egen problemstilling om danskere i krig, så hvis i har nogle forslag til en problemformulering samt redegør, analyser og diskuter spørgsmål så skriv gerne:) -
Kongurensfejl
ForumindlægHvor er min kongurensfejl i sætningen: your income and ownership of expensive material things does -
Helf :O
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive "musik er godt for de unges udvikling" Jeg er kommet frem til "Musik ist gut für die Entwicklung der Jugendlichen" Er det grammatisk korrekkt? Tak på forhånd -
HJÆLP ret min korte opgave!
Forumindlægnogle der gider kigge den her igennem eller rette den kort, intet stort forventes. i redder mig dem der nu end svarer!! tusind tusind tak In der Handschuh ist über einige Jugendliche. Sie haben gestohlen eine Flasche Wodka und ging auf eine Brücke zu trinken Wodka. Ein Junge hat ein Mädchen mit,... -
Stil
ForumindlægHej Er der en som vil læse min stil igennem og rette på mit sprog? -
Kommateringsregler (med- eller uden startkomma)
ForumindlægFortsættelse af tråden: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2090997 #2, i omtalte tråd. Tak for svaret og forklaringen. Jeg er i tvivl om hvordan brugen af startkomma da skal (bør) forstås. "Kommaet, som er et startkomma, sættes i dit eksempel efter (hoved)sætningen &qu... -
kold krig
ForumindlægHej."I april 1946 tog tog Sovjet i sin zone initiativ til en sammenslutning af kommunister og socialdemokrater i et nyt parti, SED, Tysklands socialistiske enhedsparti" efterfælgende står der at "vestmagterne så sammenslutningen værende i direkte strid med de indgåede aftaler i Pos... -
kendetegn ved nationalromantikken?? Hjælp
ForumindlægNogen der kan fortælle mig Hvad kendetegnene ved nationalrommantikken er?? Jeg kan ikke finde noget som fortæller mig Præcis, hvordan man kan se f.eks. hvordan man kan se en tekst stammer fra denne periode??Håber nogen kan hjælpe, og på forhånd tak!!!//OrmstrupDk -
Hjælp til rettelse af oversættelse
ForumindlægHej, jeg har haft en del problemer med denne oversættelse.. Håber der er nogen som har lyst til at forsøge at læse korrektur på bare noget af det, så jeg kan få rettet de værste fejl ;) Danske tekst / min oversættelse Murens fald i 1989 var helt uventet. / Der Fall der Mauer im 1989 war ganz uner... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
svagt lys?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med oversættelse af denne sætning. Parenteser angiver stor tvivl.Da månen var det svageste lys skulle den oplyse natten, mens solen, som var den kraftigeste lyskilde skulle oplyse dagen.Als der Mon der (schwacheste) Licht war, sollte er die Nacht (erleuchte), (medens)d... -
oversættelse
ForumindlægUha kan kun endnu en gang sige, at jeg ville sætte stor pris på lidt hjælpRemarques roman ”Im Westen nichts Neues” udkom (i) 1928. Den blev straks en bestseller. Succesen hang sammen med [damit], at bogen beskrev krigen, som mange havde oplevet den.Hovedpersonen var den unge soldat, der dagligt s... -
Sange, digte eller tekster som handler om Tyskland
ForumindlægHej Har I nogle sange som handler om Tyskland. Jeg har allerede Tysklands Nationalsang og '72, '80, '96, 2008 fra Tobee. Det må også være digte eller bøger. på forhånd tak -
Eksamen
ForumindlægEr det lovligt at gå ind til andres eksamener, som tilskuerer, uden at de kan sige noget til det? -
Skifte ungdomsuddannelse.
ForumindlægHej alle sammen ... Jeg er 2.g'er på mit lokale gymnasium og tænkte på om det er muligt at jeg kan skifte over på 2.år på HTX? :S jeg har ikke hørt om det var muligt medmindre man ville skifte efter grundforløbet men jeg orker ikke at gå 1.år om for at gå på HTX. Nogle erfaringer? Bud? Råd? -
Mellemkrigsperioden
ForumindlægJeg ville bare høre om der var nogen, som havde nogle brandgode notater til mellemkrigstiden altså fra 1945 og frem til ca. 1990 -
Nogle der gider læse 10 linjer?
ForumindlægHey, en der gider løbe det her igennem for fej`l? Vil være evig taknemmelig.. Der Erzähler in dem folgenden Text ist ein junger Mann, der im östlichen Teil Berlins aufgewachsen ist. Er ist als Koch ausgebildet, hätte aber eigentlich gern Medizien studiert. Ein paar Jahre nach dem Fall der Mauer... -
Korrekt eller forkert?
ForumindlægWie gehts. Er dette korrekt eller ej korrekt? "Sie hat mit dem Zug in Europa gereist, und sie hat auch Südamerika studieren. " Hun har rejst Europa rundt med et tog, og hun har også studeret i sydamerika. "Die Wende hat grosse Bedeutung für die neue Generation." Omvæltningen h... -
barokken resume måske
Forumindlæghej hvad handler generelt barokken helt om. håber i gider for har læst lidt men havde svært ved at fordtå den. tak på forhånd
