Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14321 til 14340 af 19479
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Beregn de bestemte integraler: , forklar resultaterne (fx ved graf) f(x)=-x^2+6x-5 g(x)=x^2-4x+3 hvordan udregnes dette?
  • Er der nogle der har link til Engelsk

    Forumindlæg
    Hej kære venner er der ikke nogle af jer der har link til engelsk hvor man kan oversætter tekster eller til at tale og lytter til en tekst?? har meget brug for den håber i hjælper mig venlig hilsen lolo
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Har glemt hvordan man regner "parenteser i parenteser". 4a-(7a-(3b+4a)-12b)-(2a+3b) Nogler der gider at forklare hvordan denne løses? ^^
  • multiplikaotren og induktionsbevis

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og har netop fået min SRP opgave. Dertil er jeg blevet bedt om ved hjælp af et induktionsbevis, at vise: se vedhæftede word dokument :) Dernæst er jeg blevet bedt om at vise, at for nomerisk q<1 gælder det, at Se ligeledes samme vedhæftede dokument (...
  • Bestem tallene A og B

    Forumindlæg
    Hey! håber I kan hjælpe med denne lille opgave: En funktion f er af typen: f(x) = b * x a , og der gælder, at f(2) = 4 og f(4) = 64 1. Bestem tallene a og b, og opskriv regneforskriften for f Håber I kan hjælpe!!
  • Firmaet fusk og fup - Hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har siddet og hygget med denne opgave i noget tid, men jeg kan ikke finde ud af følgende opgaver - Hvad var firmaets indtjening i 2000? - Hvornår tjener firmaet over 1. mio? - Opskriv funktionens definitionsmængde - Hvad angiver den? - Opskriv funktionens værdimængde - Hvad ang...
  • f(x)=2xe^x-x^2

    Forumindlæg
    Godaften :) jeg sidder med differentialregningsaflevering, og er lidt i tvivl om denne opgave; f(x)=2xex-x2 Jeg skal benytte mig af en af differentialregnereglerne, men er i tvivl om jeg skal behandle den som en sammensat funktion, en multiplikationsfunktion eller en subtraktionsfunkt...
  • Hvad er det danske modstykke til "for which"?

    Forumindlæg
    For eksempel, det danske modstykke til "in which" er "hvori".
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hvordan ser disse to ud når de differenceres? f(x)=√2*x2+4*x+13 f(x)=4*e3*x+12
  • Isolering af variabel

    Forumindlæg
    Hej alle..har en opgave som jeg simpelthen ikke forstår :( isoler variablen t i følgende formel: R = R0(1+a t) det ville være rigtig rart, hvis en af jer kunne hjælpe mig med den ! :)
  • Vita Andersen

    Forumindlæg
    Hey! Jeg ville sådan set bare høre jer, om i kender noget til Vita Andersen? Hun hat skrevet en novellesamling, kaldet "Hold kæft og vær smuk". Jeg ville høre jeg hvad i synes om den, jeg skal nemlig skrive en analyse omkring den. Mvh. Nathalie
  • Hjælp til differentialregning.

    Forumindlæg
    Hejsa er der nogen derude som kan forklare mig hvad forskellen er mellem differenskvotient og differentialkvotient. og en kort om hvad differentialregning er helt præcist.
  • Watergate-skandalen!

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal fremlægge om Watergate-skandalen på ca. en halv times tid i historie/samfundsfag. Jeg skal bruge Powerpoint, vise plakater/plancher og naturligvis fortælle. Nogle der ved hvordan jeg kan bygge min fremlæggelse op, hvad der er relevant at fortælle om osv. Eventuelt nogle ...
  • Ideologi

    Forumindlæg
    Hej. Kan i hjælpe mig med et spørgesmål til min opgave? Hvorfor er skattelettelser ideologiske og hvorfor betyder de noget for velfærdsstaten? På forhånd mange tak :-)
  • Jeg vil BARE lige sige....

    Forumindlæg
    Hej Alle :) Jeg vil bare lige sige, at jeg skal til at sove nu... Så NAT NAT til jer :) Hilsen, Liv
  • Censur og Propaganda?

    Forumindlæg
    I hvilke krige, eller krigslignende situationer, har der gennem tiden været cansur og propaganda i? Og har i nogle eksempler på, hvordan andre lande/racer har reageret på det?
  • Jeres mening!

    Forumindlæg
    Syntes at jeg skal droppe skolen i morgen til fordel for en god rapport? Rapporten kommer sandsynligvis til at fylde omkring 12-13 sider (Fysik B). Jeg skal først til at gå i gang nu, kan jeg nå det nu?
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Opgave: Udregn ∫31 x2 dx og forklar, hvad tallet viser. (1-tallet skal være under 3-tallet og hænge sammen med slangen). Nogen, der kan hjælpe?
  • ét spørgsmål --> blgelængde!

    Forumindlæg
    Jeg har målt førsteordens linjen til 54,6cm af det røde linjespektrum afstanden fra gitter til lampe /væggen/ centralplet var 34 cm. gitterkonstanten er 0,001/300=3,333 hvordan beregner jeg bølgelængden for det røde lys i spektrummet?
  • Optagelsesprøve!

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til optagelsesprøve. Jeg er meget nervøs, men lige nu sidder jeg bare og tænker over hvordan den de mundtlige elever skal op? Altså fransk dansk osv. Jeg har kun fået et brev, hvori der står hvornår jeg skal op. Jeg har ikke fået noget andet fra dem, f.eks. hvordan det foregår osv...