Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14421 til 14440 af 19479
-
Reducer udtrykket mest muligt!
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :) -
Interfasen
ForumindlægHeej.. Jeg er altså nu helt vildt forvirret! Der står flere steder at interfasen er en fasen, men i min bioglogi bog står der ikke at det er en fase og så har de tegnet den alligevel? Er det en fasen eller hvad? Håber i kan hjælpe? (: -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
Integralet
Forumindlægjeg sidder med en opgave jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an :D håber der er nogen herinde der kunne hælpe med at løse netop denne opgave -
Vigtigt. Historie eksamen : Kilder
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T... -
Radioaktive familier
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i en fysik aflevering, og har brug for jeres hjælp til at løse den: Alle atomkerner med Z>83 er radioaktive. De henfalder enten ved α-henfald, β-henfald eller ved spontan fission. Nogle af dem henfalder til exciterede kerner, som så ... -
Stjerners udvikling
ForumindlægEr der nogle der kan forklare stjernes udvikling mht. de fire faser de gennemløber? Kontraktionsfase, hovedseriefase, kæmpestjernefase, slutfase? -
Hvad skal jeg dog gøre?
ForumindlægJeg læser Økonomi/polit. på KU, 4 semester. Sagen er den, at jeg har været oppe til 4 eksamener her i december-januar. 2 af disse eksamener bestod jeg, og jeg dumpede de to andre. De fag, jeg dumpede, hedder Mikroøkonomi I og Sandsynlighedsteori & Statistik. Jeg har fået svar fra min re-... -
Femlings væske
ForumindlægHej, Sidder med en opgave, som jeg synes er svær. "skriv og afstem redaktionsskemaet for oxidation af ethanal ved hjælp af Fehlings væske" hvordan skal denne opgave gribes an? -
Kønsbundet Eller Ej?!
ForumindlægHej Derude.. :) Jeg har knoklet meget med flere forskellige krydsningsskemaer men kan stadig ikke opdage, hvornår fx. en sygdom nedarves autosomalt eller kønbundet... Jeg håber virkelig, at nogen kan give en løsning! ____________________________________________________________________________... -
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt) -
Gramatik Regler
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige nu og forbedreder mig til en engelsk mundlig eksamen hvor jeg har fået til opgave at oversætte en tekst fra dansk til engelsk med særlig henblik på gramatiske regle på følgende sætninger: 1) Stigende salg af økologiske produkter --> Increasing sales of orga... -
differentialkvotienten?
ForumindlægHej er der nogen der kanhjælpe mig med at gøre rede for begrebet differentialkvotient? -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
KL § 16 stk. 1, 3 pkt.?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare KL § 16 stk. 1, 3 pkt. om modregning? HVornår kan der ske modregning? -
Gamle digte ! HJÆLP !
ForumindlægHeej, jeg har fået en digt som jeg skal analyser men kan ikke rigtig forstå den 100 % Du deylig Rosen-Knop! Lad mig dig ret betragte! Hver Mand maae dig jo agte, Naturen har nedlagt 5 Hos dig al Konst og Pragt; De fiine farved' Blade, Os i Uvished lade, Om ey en ziirlig Dragt Indtager m... -
Springes bindingerne i Saltsyre i en vandig opløsning ikke altid?
ForumindlægJeg gør lige opmærksom på at jeg er ny udi at begå mig med at udregne tilvækster i Gibbs energi JEg har kastet mig over hydrogenchlorid i vand Ved ca. 25 grader som det ses af vedhæftede får jeg en lille molar tilvækst i Gibbs energi på 0,4 kJ/mol Som jeg har forstået det så vil reaktionen ik... -
Integral af stykvis kontinuert funktion
ForumindlægI min bog står der, at pga. analysens fundamentalteorem og indskudssætning er enhver stykvis kontinuert funktion integrabel over et lukket interval. Jeg forstår ikke helt hvordan det opstår. Skal man ikke først definere integralet af en sådan funktion. Lad os sige, at vi vil udregne integralet ... -
Kikimora - Notater/referat
ForumindlægHej :))) Nogen der har notater - referat af novellen "Kikimora" som er skrevet af Jean Rhys:) På forhånd tak :) -
Methylenblåt til methylenhvidt
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvordan methylenblåt kan reduceres til methylenhvidt?
