Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14501 til 14520 af 84813
-
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
lys som partikler
Forumindlæghvorfor kan vi beskrive lys som partikler? forklaring til det? -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
LYS? HJÆLP...
ForumindlægJa overskriften siger det hele? Hvad er lys? Jeg har læst i min fysikbog flere gange, men jeg forstår det bare ikke.. er der ik en der har tid til at forklare det på et meget lavt niveau? og hvad er et spektre forresten? -
Hvad er spænding?
ForumindlægHej, nogle som kunne forklar hvad spænding er på en nem og forståelig måde? - Hvad er spænding? Hvad skyldes spænding? -
Partikelstråling
ForumindlægHvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det. -
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
HJÆLP - Jeg har brug for hjælp til disse spørgsmål
ForumindlægJeg har brug for forklaring på disse spørgsmål: -
Den kosmologiske rødforskydning
ForumindlægHej igen SP. Dobbelteffekten er skyld i rødforskydningen, der har formlen: Men så er der den kosmologiske rødforskydning: Hvad mener man med den kosmologiske rødforskyning, og hvordan skiler den sig ud i forhold til den forige formel? Og hvordan kom man frem til den? -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Tangent
ForumindlægHar brugt for lidt hjælp til følgende opgave...En cirkel har centrum i C(-1,2) og går gennem punktet P(0,4)Hvordan bestemmer man en lining for cirklens tangent gennem punktet P? -
Længden af højden på siden b
ForumindlægI trekant ABC er vinklen A=72*, b=4,1 a=4,6 og c=3,8 Hvordan beregner jeg længden af højden på siden b? -
Trigonometri
ForumindlægTrekant ABC er Vinkel A =18,2 B=71,8 og C=90 Siden a= 1,5 Hvor lang er siden b? Tak på forhånd :) -
reducering af ligning
ForumindlægJeg kan simelthen ikke finde ud af af reducere den ligning kan I??c=(T-33)*(0,48 + 0,45 * kvadratroden af v - 0,044 * v) + 33 -
trekant???? HJÆLP
ForumindlægI en trekant ABC er |AB| = 11.9, |BC| = 26.4, vinkel C = 23.5°, og vinkel A er stump. Bestem vinkel A. -
få enkle spg. formler osv
ForumindlægHvad er den kemiske betegnelse for ascorbinsyre? Hvordan udregner jeg antallet af moles af ascorbinsyre i fem C vitamin piller? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant?
