Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15001 til 15020 af 63055
-
Eks. funktioner
ForumindlægHvordan uden hjælpemidler:S? Om en eksponentielt voksende funktion f(x) oplyses de, at f(2)=1 og f(4)=9. Bestem en forskrift for f(x). -
Skæringspunkter
Forumindlæglinjen m har forskriften : y = 2x+3 linjen l har forskriften m : y= -x+9 find skæringspunktet mellem de 2 linjer -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Hjælp med svar!! Dumper jeg min eksamen??
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage. Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måt... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHe doesn9;t want to live in the same place with the unintelligent persons, as he thought that he don9;t is like them.He will be a different person than them.He has a bad relationship both with his mother and father, and he hates them both. His mother Thelma who has lived in Plaistow in bad ... -
Forkerte fag
ForumindlægHej, Da jeg startede i gymnasiet, vidste jeg ikke, hvad jeg ville, og har derfor valgt en "tilfældig" studieretning. Nu viser det sig så, at jeg har valgt helt forkert. Jeg er ved at være færdig med 2.g, og kan derfor ikke engang skifte linie på skolen. Jeg skal til min uddannelse bl.a.... -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
Isolering af t
ForumindlægJeg skal isolere t i denne ligning. Jeg ved vha. solve-funktionen på min graphregner at t=-3, men jeg kan ikke få isoleret t. t^3+2t^2=-9 Håber nogen kan hjælpe. -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
differentialregning - andengradspolynom
Forumindlægskal tegne den del af grafen i et andengradspolynom: f(x) = -x*2 + 9 der er i første kvadrant hvordan er det lige jeg gør det? tak, Rasmus -
knallerter
ForumindlægHey.. Kan I hjælpe mig med opgave 5, 6 , 7, 8, og 9. http://peecee.dk/?id=43346 -
Førstegradsligning
ForumindlægX (i anden) + 5 = 9 er det en førstegradsligning.. Og hva vil det sigemblandt ligningerne skal optræde både første- og andengradsligning, hvor den ubekendte er eksponent? -
Omskrivning
ForumindlægHvordan løser jeg en opagve der lyder således : Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 ???? -
et hurtigt spørgsmål
Forumindlæg1/3 = 1/√(2xo) det skal blive 9 / 2 = xo hvordan kan det blive det, håber en kan forklar mig det. Tak -
Omskrivning af parameterfremstilling
ForumindlægJeg skal omskrive Parameterfremstillingen (x y) = (9 0) + t (-8 -6) til en linje, hvordan er det nu man gør det? -
Find forskriften af et tredjegradspolynomium
ForumindlægHej Opgaven lyder: Find forskriften for tredjegradspolynomium f med lokale ekstrema (-3,9), (3,-9) Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) -
tangent
Forumindlæghej jeg skal finde tangenten og dens ligning, men man kan ikke finde tangenten af ((25)/(√(x)+9)) hvor x0=4 . er det rigtig som jeg har forstået det? -
hjælp
Forumindlæghvis en rombe er en frrkant, hvor alle frie sidder er lige lange. hvad er det størst mulige areal er, som en rombe kan have, hvis sidelængden i romben er 9? -
Bølger. Er der nogle der kan regne det ud?
ForumindlægHej jeg er gået i stå med en opgave. Den lyder sådan her: Pigen måler bølgelængden til 0,7 m og iagtager 9 bølgetoppe passere sine ben på 1 minut. Så skal jeg begrene vandbølgens frekvens? Jeg skal bruge denne formel f=1/T. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig!!! -
sammenhæng
Forumindlægy=3/x og (x+1,5)^2+(y+2)^2= 25 jeg skal reducer til en ligning, som x skal opfylde, svaret er :x^4+3x^3-18,75x^2+12x+9=0 hvordan kommer jeg dog frem til det :O:O?
