Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15101 til 15120 af 17507
-
ISRAEL OG PALÆSTINA
ForumindlægHej :) Søger hjælp til ovenstående spørgsmål, da jeg skal historie eksamen torsdag! 1.) Nogle der kan forklarer mig kort og præcist hvad mellemøstkonflikten handler om mellem Israel og Palæstina? 2.) Hvad handler situationen om med Sharons spadserretur på tempelbjerget i 1999?? Og den efterføl... -
Gæring og ethanol
ForumindlægJeg er igang med at skrive min NVG rapport. Og i min teori del, har jeg fået et spørgsmål jeg skal besvare. Jeg er søgt på nettet nu i en time, desværre uden noget resultat, så derfor spørger jeg nu her inde. Du skal forklare hvad gærcellerne får ud af at omdanne glukosen til ethanol, og om de ... -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
Integralet af e^x * sinx
ForumindlægHej, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med atløse §e^x * cosx dx, jeg bliver ved med at køre i ring og det er ret irriterende. -
Spektralanalyse - brint
ForumindlægSe billede. Jeg er lidt forvirret, fordi jeg mener at n=2 er rødt lys, n=3 er turkis og enten n=5 eller n=6 er violet. Men går ud fra at jeg skal forklare hvorfor... :D -
KOMMA..
ForumindlægHej allesammen. Så er jeg lige i knibe idag (: mht. komma bliver jeg nogen gange forvirret, for aner ik hvor den skal sættes pga biord og forhdoldsord. Er heller ik helt så sikker på hvilken ordklasse "fordi" ligger i, og skal der være komma efter fordi eller før, når der er to par (gru... -
Nysgerrighed
ForumindlægAf ren nysgerrighed spørger jeg bare? Undskylder på forhånd hvis jeg har været så blind at ikke kunne se det. Hvorfor er det så vigtigt at stå på Daniel Pedersens liste? Hvorfor skal man have hans tilladelse til, at studere mat.? I hans måde at spørge på kan jeg se lidt, meen... jo, han spørger... -
Skat
ForumindlægMener I, at skatten skal nedsættes? De Konservative har et mål om at få topskatten ned på 50 %, mens Ny Alliance vil have den ned på 42,5 %. De fleste politikkere mener også, at det er det bedste våben mod sort arbejde. Det er ikke fair, at nogen betaler 63 % i skat, mens andre ikke betaler. D... -
fætter-kusine ægteskaber?
Forumindlæghvad mener i om fætter-kusine ægteskaber? er det forkert/rigtigt? burde det være ulovligt/lovligt? debatter folkens ;) -
Modstand - kobberledning
ForumindlægHej, En kobberledning på 1,5mm2 er 1000m lang og dens resistivitet er 0,0175Ω·mm2/m. Jeg skal så finde modstanden/hældningen: R=P·(l /A) hvor P er resistiviteten, l er længden på lednignen og A er tværsnitsarealet Jeg fik R=11,66, = R=0,0751Ω·mm2/m•1000m/1,... -
En god avisartikel?
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en avisartikel om et skibsforlis - jeg har fået nogle få oplysninger og nogle billeder. Hvordan laver jeg så en god artikel, har i nogle tips og råd - hvordan det skal stilles op, skrives osv. Jeg går i 9. klasse. ( Her er mine oplysninger ) Dampskibes S/S Norge - For... -
Trigonometriske funktioner??
Forumindlæghej jeg har fået til opgave at løse et projekt hvor jeg skal finde det sted på en vektorfunktion hvor fart er størst, (opgave e), dog kan jeg ikke helt finde ud af det desværre.. har udtrykket r(t)=3*cos(t)+1*cos(-5t) ; 3*sin(t)+1*sin(-5t) kan ikke rigtige sætte det i et helt stort perspektiv ... -
Vildvinen
ForumindlægHej .. Jeg har fået til opgave at analysere Charlottee Weitzes novelle 'vildvinen', men har lidt problemer.. Skal den ses som to historier i forlængelse af hinanden eller som to paralelle forløb? Har søgt lidt rundt på Internettet og der bliver den karakteriseret som et eventyr. Hvorfor? ... -
Integrale
ForumindlægJeg er stødt på et noget specielt integrale som jeg håber at der er en som kan give mig en forklaring på. n=integralet fra -uendelig til +uendelig f(x) dx f(x) er: f(x)=n*(sqr(m/(2*pi*k*T)))*exp(-((m*x^2)/(2*k*T))) Hvordan kan n optræde på begge sidder af lig med tegnet? På forhånd tak fo... -
Lad os lege en leg!
ForumindlægFind fejlen! :D 1=sqr(1)=sqr(1*1)=sqr((-1)*(-1))=sqr((i^2)*(i^2))=i^2=-1 -
Hvordan er gud? - Wie ist Gott?!
ForumindlægHallo allesammen :D Jeg er ved at skrive en anden slutning til eventyret: "Vom Fischer und seine Frau" på dansk: "Konen i muddergrøften" .. Handler om at konen ønsker sig mere og mere og mere hele tiden, og til slut så havner hun i "grøften" dvs. så slutter det med... -
Blokering at startprogrammer ( processer )
ForumindlægDet irriterer mig at min PC ( Windows 7 ) anvender tid på komplet unødvendige apps. Jeg ved godt, at jeg kan afslutte sådanne processer manuelt hver gang Windows er startet. I de gode gamle Dos-dage kunne man blot editere autoexec.bat filen. Det var det! Findes der en tilsvarende fil i Windows,... -
Akut hjælp til forståelse af kædereglen
ForumindlægHej, jeg har vendt og drejet disse opgaver, men kan simpelthen ikke forstå en bjælle! Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at forstå præcis hvordan man gør?? differentier følgende (hvor kædereglen og produktreglen bruges) f(x)=5x^3ln(x^3) og g(x)=(1/3x^3+7)^6 -
Analyse 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig eksemplet i bogen? De lige tal er tællelige. Det følger af er en injektion og endda også en bijektion. Det betyder at der er lige så mange naturlige tal som der er naturlige tal.... ----------- Der er tale om en injektion for ifølge definitionen: Injektion: f(x) ... -
rettelse(PLZ)
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der gider rette en analyse af en bog..PLZ
