Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15161 til 15180 af 17507
-
Bestem længden af to vektorer og deres koordinater på cirklen
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig igennem følgende to spørgsmål? Jeg har, at . Desuden har jeg, at hjulet har en diameter på 520 mm, og at det har centrum i punktet (1160; 260). -
Opstil normalligningerne for regressionsproblemet
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave som jeg hverken kan finde ud af, eller finde hjælp til noget sted. Opgaven har jeg vedhæftet som en billedfil. På forhånd tak for hjælpen! -
Julemandens korteste vej
Forumindlæg. -
tale om disciplin
Forumindlæghej jeg kom llige til at reload efter at havde skrevet en hel masse men basically så skrever jeg en politisk tale om disciplin min kulmination af tanker er allerede samlet i min word fil første paragraf tager jeg fokus på at kreere ethos (det en løgnehistorie så endlig hvis har nogen bedre idee... -
Definitionsmængde og værdimængde
ForumindlægHej med jer, Er der nogen som kunne forklare hvordan jeg finder definitionsmængde, værdimængde og hvad der menes med funktioner som er injektive, og selvfølelig om hvordan man gør det. Billedet nedunder viser hele opgaven. Tusind tak på forhånd! -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
Veterinærmedicin kvote 2
Forumindlæghej er der nogle der har tips til kvote 2 interview til veterinærmedicin og hvad der er godt at forberede sig på eller hvad de lægger vægt på, vil virklig være en stor hjælp :) -
Konsekutive sidelængder for vilkårlige trekanter
ForumindlægJeg skal bestemme for hvilke tal , kan , og være sidelængder i en vilkårlig trekant. Mine tanker har været at opstille en ligning, hvor en kendt værdi optræder, så der kan løses for . Om vilkårlige trekanter ved jeg, at de har , sinus- og cosinusrelationerne kan benyttes, arealformlen, samt He... -
Bytte fra vinterstart til sommerstart på AU
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er så heldig, at være kommet ind på medicin til vinter på AU, men kunne godt tænke mig at starte til sommer i stedet, så tænkte på, om der er nogen herinde, der har lyst til at bytte med mig :) ? Det ville være enormt dejligt, hvis nogen ville bytte :) -
Differentiering af sammensatfunktion
ForumindlægHej Jeg har følgende funktion. f(t) = (cos(2*t))1/2 Jeg ved godt at jeg skal bruge kæde - reglen. Jeg ved også godt at den ydre funktion er potensen 1/2. Men hvad er den indre funktion egentlig her? f´(t) = 1/2 *(cos(2*t))......? ER DET cosinus eller er det 2*t -
Redoxreaktioner
ForumindlægSkriv ionskemaet for opløsningen af bundfaldet i salpetersyre, når reaktionsprodukterne er nitrogendioxid og frit svovl. Skriv derefter reaktionsskemaet med formelenheder (støkiometrisk form). Nogen der kan hjælpe det mindste med det? -
løs ligningen f(x)=0 uden hjælpemidler
Forumindlægen funktion er givet ved f(x)=(x^2-5x+6)*ln(x^2+1). Løs ligningen f(x)=0. Jeg ved at man skal bruge nulreglen til (x^2-5x+6).Jeg ved bare ikke helt, hvordan man skal skrive det hele op og generelt strukturere opgaven. håber nogen kan hjælpe -
Har siddet stille et godt stykke tid med denne opgave
ForumindlægSkal beregne kræfterne på de to ben på stigen, ved bare ikke lige hvordan.. -
Formel - fortegn?
ForumindlægHvis man fx har andengradsligningen 4x^2 - 3x + 4, skal man så bruge b = -(-3) = 3, når man indsætter i diskriminantformlen b^2 - 4ac, eller skal man bare bruge b = -3, som det står i ligningen? Og gælder det samme, når man indsætter værdier i fx differentialligninger – skal man altid tage højde ... -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej. Nogle som kan hjælpe med denne? -
SRP omkring kræft.
ForumindlægHeyyy :D Jeg har som så mange andre 3´gere modtaget min SRP-problemformulering, og har problemer med, at forstå den. I min formulering står der, at min opgave skal indeholde en diskussion af hvorvidt kræft er en sygdom, mit problem er så bare, at jeg ikke rigtig kan se hvordan man kan argume... -
Laplace
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at udregne Re(∫0∞ e-stei(ωt+θ) dt), idet jeg er interesseret i at bestemme laplacetransformationen af cos(ωt+θ), som er den reelle del af ei(ωt+θ). Jeg er nået hertil: Re(eiθ·[e-(s-iω)t/(-s+iω)]0&infi... -
Kemi - hjælp
Forumindlæg1. Betragt følgende reaktionsskema: H2 + Cl2 → 2 HCl a. Hvorfor står der ikke 2 H på venstre side af reaktionspilen i stedet for H2 ? b. Kunne man ikke lige så godt skrive H2Cl2 på højre side af reaktionspilen? 2. Afstem reaktionsskemaerne ved at sætte koefficienter, så antal... -
hej er der nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæghey alle sammen jeg er i gang med en dansk opgave om filmen nordvest fra 2013, jeg ved ikke hvad en konklusion er håber der er nogen der kan hjælpe mig på forhånd tak -
Magnetisk fluxtæthed
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder fast i opgave C) i følgende opgave (vedhæftet). A) Figuren viser et kredsløb hvor et strømforsyningskilde leverer et elektrisk strøm, som løber igennem en spole. Der måles på strømstyrken før strømmen gennemgår spolen, og der måles også på spændingsfaldet før og efter...
